SAS og Cimber i Codeshare

MartinL

ScanFlyer Dusty
Dette setter vel fart i spekulasjonene blandt de som mener at SAS har en finger med i LCC spillet til Cimber:spin

Via de såkaldte code share aftaler kan passagererne for eksempel udnytte begge selskabers rutenet, og flyve en strækning med Cimber Sterling og videre ud i Europa med SAS på samme billet, og samtidig være sikre på, at bagagen er checket ind hele vejen fra start til slutdestinationen.

Cimber Sterling og SAS har indgået code share-aftale på følgende ruter:

Fra København er der tale om:

Firenze
Napoli
Edinburgh
Burgas
Kreta (Chania)
Newcastle og Wroclaw.

Fra Billund:

Bergen
Oslo og Stockholm

http://www.boarding.no/art.asp?id=38251
 
Men det gjelder ikke på de ruter de begge flyr, som CPH-AAL. Det ville vel ikke konkurransemyndighetene tillatt.
 
Har det ikke vært codeshare på BLL-OSL før?

Der er ikke noget nyt for Billund ruterne, der har hele tiden været 4 Oslo,København Stockholm & Bergen og det er de eneste 4 med Code-share, så intet nyt der. De har mistet samarbejdet med LH til MUC. Deres nye servicekoncept passede ikke til LH, men der er åbenbart godt nok til SK:rolleyes:
 
Men det gjelder ikke på de ruter de begge flyr, som CPH-AAL. Det ville vel ikke konkurransemyndighetene tillatt.
Her tager du fejl....
SAS har code share på Qi fly fra AAR....det er dog ikke muligt at optjene
EB points
Hilsen
Ole
 
Der er ikke noget nyt for Billund ruterne, der har hele tiden været 4 Oslo,København Stockholm & Bergen og det er de eneste 4 med Code-share, så intet nyt der. De har mistet samarbejdet med LH til MUC. Deres nye servicekoncept passede ikke til LH, men der er åbenbart godt nok til SK:rolleyes:
Deres "service"koncept er vel i sig selv bedre end det SAS leverer på M-klasse, så den eneste risiko ved det er at SAS kunder bliver forvendt
 
Nei, ikke gratis kaffe, men en mulighet til å få [kjøpt]et bedre "meal" på M en hva LX, og i sær LH gav.
 
Interessant move - hadde egentlig spådd at SAS ville avslutte samarbeidet med Cimber Sterling. Men i en vanskelig situasjon som den vi er i, er det kanskje ikke så dumt da Cimber Sterling kan være en fin feed til SAS-rutenettet. Cimber Sterling kan dessuten betjene mindre ruter som Newcastle, Wroclaw og rutene fra Billund til Norge og Sverige. Jeg er imidlertid ganske overrasket over at de også skal samarbeide på rene Syden-ruter.
 
Back
Top