SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Da er senator loungen på T2 testet og funnet godkjent :p

Liker at der er fysisk skille mellom den vanlige og sentor loungen.

Var det noen forskjell mellom SEN og Biz når du var der?

Var det noen forskjell mellom SEN og Biz når du var der?

Så veldig like ut, men jeg skjekket egentlig ut forskjellene mellom dem. De er adskilt med dør som åpnes med nøkkelkort man får i resepsjonen.

Jeg synes den var som de fleste Senator lounger jeg har vært i.

Så veldig like ut, men jeg skjekket egentlig ut forskjellene mellom dem. De er adskilt med dør som åpnes med nøkkelkort man får i resepsjonen.

Jeg synes den var som de fleste Senator lounger jeg har vært i.

Fikk ikke noe nøkkelkort når jeg var der lørdag, bare og spasere rett inn. Ved frokosttider så det helt likt ut spør du meg, derfor jeg ikke ser hvorfor de har adskilt Biz og Sen.

Gikk bare igjennom biz, men var mindre folk i senator, ved et raskt øyekast virket utvalget i mat og drikke relativt likt. Senator hadde dog noen digge liggestoler, som jeg ikke så i biz loungen.

Er du A*G så er det bare å spør etter senator adgangskort i skranken, hyggelige kvinner og menn som betjente den igår.

Er du A*G så er det bare å spør etter senator adgangskort i skranken, hyggelige kvinner og menn som betjente den igår.

Altså det var ikke behov for adgangskort når jeg var der på Lørdag, døren var åpen :)

Altså det var ikke behov for adgangskort når jeg var der på Lørdag, døren var åpen :)

Hehe, man kan campe utenfor døren og vente til den går opp også. Men lettere med adgangskort :p

Hehe, man kan campe utenfor døren og vente til den går opp også. Men lettere med adgangskort :p

Den gikk opp som en dør på et norsk kjøpesenter under åpningstiden ;)

Om loungene er like ser jeg uansett ikke poenget med adgangskort, folk vil jo glemme å levere de tilbake?

Den gikk opp som en dør på et norsk kjøpesenter under åpningstiden ;)

Om loungene er like ser jeg uansett ikke poenget med adgangskort, folk vil jo glemme å levere de tilbake?

Kortleseren spiser kortet, så greit system sånnsett. Eller man dropper kortet i kortleseren så forsvinner det.

Tipper kortleseren ikke var på plass når du var der.

Sto en dame ved døra og tok imot kortet på fredag ettermiddag.

Noen bilder jeg tok på siste tur fra nye T2.
Terminalen ser luftig og grei ut ut fra de arealer de hadde til disposisjon for å bygge den.

Attachments

• DSCN8945.jpg
    DSCN8945.jpg
    68.6 KB · Views: 838
  • DSCN8946.jpg
    DSCN8946.jpg
    48.9 KB · Views: 828
  • DSCN8947.jpg
    DSCN8947.jpg
    58.4 KB · Views: 828
  • DSCN8948.jpg
    DSCN8948.jpg
    57 KB · Views: 824
  • DSCN8949.jpg
    DSCN8949.jpg
    64.1 KB · Views: 825
  • DSCN8965.jpg
    DSCN8965.jpg
    74.7 KB · Views: 132
  • DSCN8967.jpg
    DSCN8967.jpg
    60.5 KB · Views: 145
  • DSCN8968.jpg
    DSCN8968.jpg
    64.8 KB · Views: 148

Kortleseren spiser kortet, så greit system sånnsett. Eller man dropper kortet i kortleseren så forsvinner det.

Tipper kortleseren ikke var på plass når du var der.

Den gjorde ikke det når jeg var der for ca 3 uker siden. Jeg var snill gutt og leverte den på vei ut av loungen.

Etter å ha ankommet et par ganger i Terminal 2, fikk jeg endelig fløyet fra den i går. Veldig åpen og fin. Den minner egentlig mye om Terminal 5 og om de nye spanske flyplassterminalene. Selvsagt veldig kommersiell med stort utvalg av butikker, men så lenge de ikke er plassert midt mellom utgangene (slik som på OSL), det er høyt under taket og generelt sett godt med plass gjør det meg ikke så mye.

Lufthansa-loungen var stor og flott, men innfridde egentlig ikke forventningene. Det var smekkfullt, nesten ikke sitteplasser ledig og nordmenn som snakker høyt over en øl og tyskere i telefon. Faktisk roligere utenfor enn innenfor. Utrolig kaldt innredet, nesten fargeløst, og det burde vært bedre skiller mellom ulike avdelinger. Mat og drikke var ganske bra, slik som på andre Lufthansa-lounger. Stort pluss for at de hadde store mengder kikerter og salat i loungen, og ikke bare pasta og feit tysk mat. Den i utgangspunktet imponerende utsikten mot flyene ble ødelagt av stengene langs vinduet. Likevel veldig praktisk plassert lounge rett etter sikkerhetskontrollen - skal vel en del til før man gidder å dra over i den andre delterminalen for å besøke de andre loungene om man ikke har veldig mye tid da.

Last edited:

Jeg var også innom LHR i går ettermiddag. Stakk innom i Lufthansa loungen først jeg også. Fullstendig overfylt, gikk rett ut og bort til T2B og en nesten tom Singapore Airlines lounge. Jeg er ofte på LHR og har aldri opplevd mye folk i T2B loungene.

Min erfaring er at du bruker ca 5-7,5 min bort avhengig av om du treffer på en av bilene som kjører folk nede i undergangen. Det er vel anvendt tid å ta turen ut til T2B.

Jeg var også innom LHR i går ettermiddag. Stakk innom i Lufthansa loungen først jeg også. Fullstendig overfylt, gikk rett ut og bort til T2B og en nesten tom Singapore Airlines lounge. Jeg er ofte på LHR og har aldri opplevd mye folk i T2B loungene.

QUOTE]

Det er ferietid og mange reiser med familier som bidrar til å fylle opp loungene.
Utenom torsdag og fredag ettermiddag , er det ferietiden som gjør at det er trangt om plassen i loungene.
Før helgen var det kun ståplass på SAS loungen innenriks på OSL.

Det er ferietid og mange reiser med familier som bidrar til å fylle opp loungene.

Utenom torsdag og fredag ettermiddag , er det ferietiden som gjør at det er trangt om plassen i loungene.

Før helgen var det kun ståplass på SAS loungen innenriks på OSL.

På LHR var det ikke mange feriereisende, tror 80% av alle i loungen var tysktalende menn i dress. Det er forøvrig en lounge du verken får med familie eller kommer inn i som EBS.

Er der ofte og det var lite forskjell fra normalen, i Lufthansa loungen på LHR altså.

Back