SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Så er T2 offisielt i gang:

Heathrow's new Terminal 2 has welcomed its first passengers, with the airport insisting it has learned lessons from the opening of Terminal 5.

The first flight, a United Airlines from Chicago, arrived at 05:49 BST.

Passengers on the first of 34 United flights scheduled for Wednesday were greeted by staff in Beefeater costumes.

http://www.bbc.com/news/uk-england-london-27691651

LHR T2 - SAS Lounge?

Hei! Såvidt jeg har skjønt har SAS flyttet fra terminal 3 på Heathrow til nye terminal 2. Er det noen som vet noe om loungetilbudet der? Har SAS egen lounge eller benytter de felles Star Alliance lounge? Hvordan er den i forhold til den gamle på terminal 3?

Re: LHR T2 - SAS Lounge?

Hei! Såvidt jeg har skjønt har SAS flyttet fra terminal 3 på Heathrow til nye terminal 2. Er det noen som vet noe om loungetilbudet der? Har SAS egen lounge eller benytter de felles Star Alliance lounge? Hvordan er den i forhold til den gamle på terminal 3?

SAS har som nevnt ikke flyttet enda, men de vil benytte Lufthansa loungen i T2. Kommer med rapport fra SAS T2 den 10...

Lå en brosjyre fra SAS i posten igår hvor de ønsker meg velkommen T2. Brosjyren sier bl.a. at SAS Plus og EBG får tilgang til Lufthansa loungen (som ikke åpner før i oktober) og United Club lounge i terminal 2B. Noen som vet hvor lang tid det tar å komme seg til United sin lounge? Merkelig at de drøyer med å åpne LH loungen til LH-gruppen flytter, når det er flere som vil benytte loungen.

Re: LHR T2 - SAS Lounge?

SAS har som nevnt ikke flyttet enda, men de vil benytte Lufthansa loungen i T2. Kommer med rapport fra SAS T2 den 10...

Det skal i tillegg være en United-lounge, en Simgapore Airlines-lounge og en Air Canada-lounge i Terminal 2, samt en betalingslounge og Aer Lingus-lounge.

Ryktene sier vel at det er en håpløs gangavstand ut til satelitten med ua og SQ loungene.

Ryktene sier vel at det er en håpløs gangavstand ut til satelitten med ua og SQ loungene.

Heathrow sier i sin guide at det er 15 min gange. Egen erfaring var 7-8, men jeg går fort. Blir litt drøyt hvis en skal gå 30 min for et loungebesøk ;)

Jeg har inntrykk av at mange her inne planlegger sine flyturer inklusive bruk av betydelig tid i lounger i tillegg.
Det kan jeg forstå dersom det er tid mellom connecting flights , forsinkelser eller at man er f.eks. ferdig med et møte tidligere enn planlagt.
Jeg for min del planlegger privat- og jobbreiser ut fra avgangs- og ankomsttider slik at det blir minimum tidsforbruk på flyplasser.
Vin og kanapeer kan jeg nyte hjemme!
Likevel kan jeg ikke fri meg for at det er til tider en overdreven fokus på bruk av lounger i diskusjonene.
Rart at ingen reisende etterlyser lounger hos jernbaneselskapene?
Eller hos buss selskapene for det saks skyld?
Forøvrig ser jeg at T2 skal taes i bruk 10.09 av SAS på billetten jeg kjøpte i går til LHR. Men jeg er forberedt på at jeg også kan ende opp i T3 dersom ikke alt er klart. Så får vi se hva som er klart til returen fredag 12.09.

Last edited:

Eller hos buss selskapene for det saks skyld?

Nå tar jeg sjelden buss eller tog, men jeg vet Paddington har first class lounge ;)

Prøver selv å bruke minst mulig tid på flyplasser, men noen ganger må man - og da vil jeg heller sitte i en god enn en dårlig lounge.

Last edited:

Paddington har også en utmerket pub. :lol:

Ser ut som vi er en del forumister i London den uka?

Virgin har f.eks. en First Class lounge på Euston, i Liverpool, Manchester og alle store stasjoner de betjener. East Coast har slike lounger på Kings Cross, i Leeds, newcastle, Edinburgh etc. ;) De er omtrent like mye å skryte av som betalingsloungene på litt mindre flyplasser...

Har forsøkt å forhøre meg om lounge ved åpning, men det er selvfølgelig ingen hos SAS som vet noe. Selv ikke gullmailen, som sa jeg måtte gi henne et par dager for å finne ut av dette. Håper jeg får en invitasjon til Plaza loungen, men jeg har sluttet med forventninger når det gjelder SAS... :(

Last edited:

Det er vel T1 som skal rives, ikke T3?

Back