SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Det er vel T1 som skal rives, ikke T3?

T1 må rives for å bygge ut T2. Deretter forsvinner T3. Planen er at det skal bare være to terminaler på LHR, T2 og T5(+6).

Har forsøkt å forhøre meg om lounge ved åpning, men det er selvfølgelig ingen hos SAS som vet noe. Selv ikke gullmailen, som sa jeg måtte gi henne et par dager for å finne ut av dette. Håper jeg får en invitasjon til Plaza loungen, men jeg har sluttet med forventninger når det gjelder SAS... :(

SAS skal benytte LH sin SEN lounge når den åpner, det gjelder for Plus og EBG/EBD, det har vel vert kjent lenge. Frem til den åpner ca 10 oktober så er det UA loungen om gjelder for Plus pax. EBG/EBD står jo fritt til å velge i alle *A loungene som er åpnet. Men håpløst er det, for det er ganske så langt å gå.

Ref. Info i "we are moving" brosjyre i SAS loungen på LHR søndag.

SAS skal benytte LH sin SEN lounge når den åpner, det gjelder for Plus og EBG/EBD, det har vel vert kjent lenge. Frem til den åpner ca 10 oktober så er det UA loungen om gjelder for Plus pax. EBG/EBD står jo fritt til å velge i alle *A loungene som er åpnet. Men håpløst er det, for det er ganske så langt å gå.

Ref. Info i "we are moving" brosjyre i SAS loungen på LHR søndag.

Jepp, jeg fikk også den brosjyren, men synes det er litt rart å la "deres beste kunder" gå en time når det finnes alternativer. Jaja

Last edited:

I " SAS is giving you an upgrade" brochuren, som jeg fandt i SAS loungen på T3 for nogen uger siden, står der i forbindelse med at SEN loungen åbner i oktober, at "Until then we recommend a visit to the Plaza Premium Lounge".
Så det lader til , at man i perioden fra SAS er flyttet til T2 og indtil at SEN loungen åbner d 10 oktober i stedet kan benytte Plaza Premium Loungen.

Så SAS skal også flytte den 10de...Får vel titte etter forvirrede skandinaver som ikke vet hvor de skal gå når jeg kommer på jobb i morgen ettermiddag da :p

Når jeg hadde min offisielle "bli kjent med T2" runde (de har bestemt at alle som skal jobbe der må gjennom opplæring for å unngå repetisjon av T5 hvor ingen visste noen ting) ble det pekt på en dør (ved siden av Gold Circle lounge) som var blokkert som visstnok skal bli for priviligerte Lufthansa passasjerer etc. Om noen vil gå til T2B er det fullt mulig og tar ca. 10min hver vei med div. rulletrapper og heiser. Der er også"airside" forbindelse til T1 (så lenge den er i bruk) for de som ønsker å se litt annet enn glitrende produkter til astronomiske priser...

Hva bagasje angår, vær oppmerksom på at der ikke er bagasjosortering i T2 men alt sendes til T1 for sortering og så tilbake igjen, så å komme løpende til innsjekk drassende på et bagasjefjell når innsjekk stenger er kanskje ikke noe jeg ville gjort!

Last edited:

I " SAS is giving you an upgrade" brochuren, som jeg fandt i SAS loungen på T3 for nogen uger siden, står der i forbindelse med at SEN loungen åbner i oktober, at "Until then we recommend a visit to the Plaza Premium Lounge".
Så det lader til , at man i perioden fra SAS er flyttet til T2 og indtil at SEN loungen åbner d 10 oktober i stedet kan benytte Plaza Premium Loungen.

Kult, kanskje de har endret siden jeg fikk den "samme" brosjyren i posten. Jeg melder tilbake hva jeg får tilgang til imorgen, med EBG og Go billett.

Hva bagasje angår, vær oppmerksom på at der ikke er bagasjosortering i T2 men alt sendes til T1 for sortering og så tilbake igjen, så å komme løpende til innsjekk drassende på et bagasjefjell når innsjekk stenger er kanskje ikke noe jeg ville gjort!

Hva? Fordi det ikke er ferdig eller skal de ikke ha?

Hva? Fordi det ikke er ferdig eller skal de ikke ha?

Skal ikke ha, ble jeg fortalt. Hva de gjør når T1 en dag jevnes med jorden vet de nok ikke selv engang! Det skal nå sies at såvidt jeg har lagt merke til, tror jeg sorteringsanlegget i T1 er i den delen som ligger nærmest T2...Så kan kanskje integreres om de en gang utvider terminalen mot nord.

Det var en fin rapport!
Jeg skal reise via Heathrow når jeg drar til Pensacola om 2 uker, så jeg gleder meg til spise meg mett der inne! :lol:

Reiste også hjem fra Terminal 2 idag. Veldig fin. Åpen, moderne, fin lounge med masse sitteplasser, helt ok mat. Ulempen var at det kostet penger for alkoholholdige drikker, og wifi sugde big time.

/Thor

Er det store glassvinduer med utsikt til flyene i de vanlige publikumsområdene, slik det er på T5? Eller er det lukkede vegger uten utsikt slik det er på T3?

Reiste også hjem fra Terminal 2 idag. Veldig fin. Åpen, moderne, fin lounge med masse sitteplasser, helt ok mat. Ulempen var at det kostet penger for alkoholholdige drikker, og wifi sugde big time.

/Thor

Tak for info. men er det United Loungen du beskriver ?

Er det store glassvinduer med utsikt til flyene i de vanlige publikumsområdene, slik det er på T5? Eller er det lukkede vegger uten utsikt slik det er på T3?

Der er store vinduer med god utsikt mot øst (parkeringsplassen mellom T2 og T2B) og mot sør (rullebanen (27L/09R) og T4). Der er også ganske god utsikt mot syd fra utsiden av terminalen på øvre plan (avgangsetasjen).

Der er store vinduer med god utsikt mot øst (parkeringsplassen mellom T2 og T2B) og mot sør (rullebanen (27L/09R) og T4). Der er også ganske god utsikt mot syd fra utsiden av terminalen på øvre plan (avgangsetasjen).

Tusen takk.

Er det noen av spisestedene på T2 som kan annbefales ekstra med tanke på god utsikt?

Da er senator loungen på T2 testet og funnet godkjent :p

Liker at der er fysisk skille mellom den vanlige og sentor loungen.

Back