Er egentlig 10 000 så ille for det man får, hvis man sammeligner hvor mange terapitimer(f.eks. ikke snakke om våre kjære personlige trenere) man får for samme prisen?
EDIT: Jeg ser det nevnt i VG i en artikkel fra 2009 at prisen er 7500 - men det er kanskje uten moms? For dette får man 4x6 timer=24 timer gruppeterapi pluss flytur. Uten å regne kost for flyturen, har vi da en timepris(forutsatt at 10 000 faktisk stemmer) på kr 416. Rådgiveren jeg har gått til i andre sammenhenger tar mer enn det dobbelte i timen. 400-500 kroner i timen for gruppeterapi med psykiater og en (høytlønnet) pilot er nok ikke annet enn markedspris, Polaris. Etter å ha regnet på det skjønner jeg enda mindre av din skepsis ang. prisniveauet - du skal lete lenge etter annen gruppeterapi - som ikke er sponset av statlig helsevesen eller som forsikringsselskapet ditt betaler - til lavere timepris. (Og det attpå til uten å regne flytur og skatter og avgifter). Dersom 7500 er inkludert moms, er timeprisen bare 312 - og da faller påstandene dine om overpris på sin egen urimelighet.