SAS-fly overbooket

– Thea ble geleidet gråtende gjennom hele flyet selv om piloten som skulle ha hennes plass, sa at han kunne komme seg til København på en annen måte. Til og med piloten som skal overta plassen reagerer på at det er hun som blir kastet ut av flyet tross sin unge alder.

Nå sies det ikke om dette er en SAS pilot, men om vi antar det og at vedkommende flyr i uniform, så blir det hele bare helt tullete. Uansett, når noen tilbyr seg å ta støyten og du har en gråtende ungdom, så bytter man selvfølgelig og rydder i sysakene etterpå.
Jeg hadde ikke tvilt et sekund på at jeg hadde tilbudt min plass, såfremt jeg reiste uten barn, så hadde det der løst seg på en mye bedre måte.

En sak har jo alltid flere sider, men selv i min beste vilje, så sliter jeg litt med å se logikken i å sette av en gråtende ungdom, fremfor å la noen andre stå igjen.
 
Det høres helt ubegripelig ut og virker helt hårreisende håndtert, basert på det vi vet nå.

Mulig det skjer ekstra mye surr om sommeren. Men på vei hjem fra AMS i går (på min standby billett) måtte de inn i flyet og hente ut en pax som hadde boardingpass men ingen billett registrert på seg. Hvordan kom hun seg om bord med det boardingpasset i det hele tatt. Det høres smått utrolig ut det også.
 
En pilot kunne vel også tatt et klappsete på den korte turen...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
SAS(tror denne artikkelen er åpen) ute i hardt vær igjen, etter at en jente på 15 år blir tatt av flyet, selv om flere personer tilbydde seg å la henne ta deres plass.

Er vel ikke så mye å si, annet at det er klønete håndtert og at noen burde tatt seg av dette, når man oppdaget at det bar galt avsted..

Så det som har skjedd her er at turen helt sikkert er bestilt gjennom et reisebyrå som ikke har lempet ut informasjon om alder til SAS. Så at dette skjer i første omgang er forsåvidt greit, fordi SAS ikke vet. Når de først blir gjort oppmerksom på at vedkommende 15 og fortsatt durer på så begynner man å stusse.

Åpenbart at noen mener at kunnskap og erfaring kommer til kort når man skal se på inntjeningen, men på sikt er jeg nå ikke så sikker. Dette er utrolig svakt håndtert.
 
En pilot kunne vel også tatt et klappsete på den korte turen...

Ja det er mye rart som ikke stemmer her, så derfor skal vi vel la være å være veldig bastante.. Men uansett logo på "pilotkortet", så burde vel det strengt tatt gått bra.

Så det som har skjedd her er at turen helt sikkert er bestilt gjennom et reisebyrå som ikke har lempet ut informasjon om alder til SAS. Så at dette skjer i første omgang er forsåvidt greit, fordi SAS ikke vet. Når de først blir gjort oppmerksom på at vedkommende 15 og fortsatt durer på så begynner man å stusse.

Åpenbart at noen mener at kunnskap og erfaring kommer til kort når man skal se på inntjeningen, men på sikt er jeg nå ikke så sikker. Dette er utrolig svakt håndtert.


At feil skjer ligger jo i sakens natur, når billetter blir bestilt alle tenkelige å utenkelige steder, men det er når det først går skeis at noen må komme inn med litt sundt vett og redde dagen.

Jeg har for mange år siden byttet bort setet mitt, til en kunde som var med på kundetur, slik at jeg kunne komme meg på plass etterhvert. Det var uproblematisk og bagasjen min sto å ventet på meg i AMS da jeg kom noen timer senere.

Så muligheten burde absolutt vært der, særlig mtp. at det er snakk om en reise fra BLL - CPH, altså kunne man vel relativt lett fått noen til å ta toget. Det tar omlag 3 - 3,5 timer.

Så alt i alt, helt merkelig og om dette medfører riktighet, utrolig svakt håndtert..
 
På meg så virker det som hun som blir kastet av har en bilett som ikke er kjøpt sammen med gruppen. Noe som fører til at hun blir valgt ut først. Så tilbyr treneren å gå av, og da virker det som gruppebiletten blir lastet av. Men jenta beholder sin bilett. Når da de på flyplassen skal kaste av en passasjer så er det fortsatt henne som oppfyller kritereiene for å bli stående igjen best og morroa starter. Men samtidig forstår jeg ikke hvorfor en som tilbyrseg å gå av istedet ikke får lov(kan jo være noe connections osv.) Virker klønete håndtert å flyplassen.
 
Og med tanke på hvor dårlig informasjonssjefen håndterer dette er det ikke bare nede på gulvet man burde byttet ut enkelte i SAS....
 
En pilot kunne vel også tatt et klappsete på den korte turen...


Vi vet heller ikke om alle klappsetene var tatt...


På meg så virker det som hun som blir kastet av har en bilett som ikke er kjøpt sammen med gruppen. Noe som fører til at hun blir valgt ut først. Så tilbyr treneren å gå av, og da virker det som gruppebiletten blir lastet av. Men jenta beholder sin bilett. Når da de på flyplassen skal kaste av en passasjer så er det fortsatt henne som oppfyller kritereiene for å bli stående igjen best og morroa starter. Men samtidig forstår jeg ikke hvorfor en som tilbyrseg å gå av istedet ikke får lov(kan jo være noe connections osv.) Virker klønete håndtert å flyplassen.
Noen bookinger jeg har vært på med flere så har alle bags blitt taget med samme person så da ka de ikke bare kaste av en person. Da må antagelig alle bags legges igjen også. Mange muligheter her, i tillegg til alt det vi ikke vet...
 
Kan det tenkes at den velvillige piloten skulle ut og fly aktivt etter ankomst CPH? Og at han dermed ikke fikk lov av sin ops, da avgangen han skulle fly ville blitt kansellert uten han?
 
Kan det tenkes at den velvillige piloten skulle ut og fly aktivt etter ankomst CPH? Og at han dermed ikke fikk lov av sin ops, da avgangen han skulle fly ville blitt kansellert uten han?

Dette er i beste fall en teoretisk diskusjon og unnskylder på ingen måte hvor ubrukelig håndtert det er av SAS, både på bakken og i media. "sorry not sorry" til han knut morten johansen er noe av det flaueste jeg har lest på lang tid.
 
Dette er i beste fall en teoretisk diskusjon og unnskylder på ingen måte hvor ubrukelig håndtert det er av SAS, både på bakken og i media. "sorry not sorry" til han knut morten johansen er noe av det flaueste jeg har lest på lang tid.

Ja, mitt innlegg var på ingen måte noe forsvar av den klønete håndteringen, men heller en teori om hvorfor piloten ikke kunne gå av likevel.
 
Ja, mitt innlegg var på ingen måte noe forsvar av den klønete håndteringen, men heller en teori om hvorfor piloten ikke kunne gå av likevel.
La oss si at piloten faktisk måtte komme seg til CPH, selv om det er en av de største basene til SAS. Det er fortsatt mange voksne igjen på flyet. Skjønner det fortsatt ikke, og det spørs om det her kommer til å henge i lufta en god stund...

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
 
Back
Top