SAS flink med gullmedlemmer når noe går galt
Egentlig skulle jeg sittet i Stockholm og skrevet, men Arlanda er stengt så jeg sitter hjemme i Oslo. Det er ikke SAS sin feil.
Et par ting som var uvanlig idag. SAS pleier å være strålende på bakken synes jeg, men idag var det litt skurr...
1. Damen bak skranken på bag-drop EcoXtra hadde fått for seg at hun ville hjelpe en familie med en bråte bag'er å sjekke inn istedenfor å være bagdrop for premium pax. Til slutt ga vi passasjerene i kø opp og gikk til Economy bag-drop. Disse ble noe forbløffet.
2. Da flyet til Stockholm omsider boardet noen min for sent ble det ikke annonsert, og det stod "go-to-gate" på skjermen, det var ikke section boarding, og den ene dama i gate var et annet sted. Men sistemann fant ut at det var fint å begynne å slippe noen ombord. Ingen krise, men rusk.
3. Jeg hadde sjekket inn i terminalen 2 timer før, men nå viste det "gate-seat". De nektet for at jeg kunne ha valgt sete ved check-in. Jaddaaaaa. Men når de omsider fant meg et sete fikk jeg nøyaktig det jeg hadde sjekket inn på. Jaddaaaa2.0
Når alle var ombord kom announcement om at ARN er stengt og at vi venter på avgangstid. Kapteinen er råbra på info og det bæres både vann og juice rundt av blide og positive crew. Folk slår på telefoner igjen, Pc'er og div. Go' stæmning.
Etter ca 30-40 min plinger det plutselig i mobilen min. "Du kan nå sjekke inn på OSL-ARN SKxxx kl 07.45". Da skjønner man jo tegningen. Et par andre tlf piper også etterfulgt av lav mumling.
Litt senere sier Kapteinen "Det er fremdeles stengt på Arlanda og vi venter ny informasjon om 15 minutter". Nå begynner det etterhvert å pipe litt flere steder. 15 min senere forteller han at det er kansellert og da piper hele flyet.
Anyway... Det er mye klaging på at GULL har lite verdi hos SAS. Men jeg synes dette motbeviser det. De plukker ut EBG og sørger for at de kommer på første fly imorgen og at alt er booket og klart før hordene slippes løs.
Det er sånn det skal være, og derfor vi flyr SAS og ikke DY. Selv om vi noen ganger lurer på hvorfor.
Egentlig skulle jeg sittet i Stockholm og skrevet, men Arlanda er stengt så jeg sitter hjemme i Oslo. Det er ikke SAS sin feil.
Et par ting som var uvanlig idag. SAS pleier å være strålende på bakken synes jeg, men idag var det litt skurr...
1. Damen bak skranken på bag-drop EcoXtra hadde fått for seg at hun ville hjelpe en familie med en bråte bag'er å sjekke inn istedenfor å være bagdrop for premium pax. Til slutt ga vi passasjerene i kø opp og gikk til Economy bag-drop. Disse ble noe forbløffet.
2. Da flyet til Stockholm omsider boardet noen min for sent ble det ikke annonsert, og det stod "go-to-gate" på skjermen, det var ikke section boarding, og den ene dama i gate var et annet sted. Men sistemann fant ut at det var fint å begynne å slippe noen ombord. Ingen krise, men rusk.
3. Jeg hadde sjekket inn i terminalen 2 timer før, men nå viste det "gate-seat". De nektet for at jeg kunne ha valgt sete ved check-in. Jaddaaaaa. Men når de omsider fant meg et sete fikk jeg nøyaktig det jeg hadde sjekket inn på. Jaddaaaa2.0
Når alle var ombord kom announcement om at ARN er stengt og at vi venter på avgangstid. Kapteinen er råbra på info og det bæres både vann og juice rundt av blide og positive crew. Folk slår på telefoner igjen, Pc'er og div. Go' stæmning.
Etter ca 30-40 min plinger det plutselig i mobilen min. "Du kan nå sjekke inn på OSL-ARN SKxxx kl 07.45". Da skjønner man jo tegningen. Et par andre tlf piper også etterfulgt av lav mumling.
Litt senere sier Kapteinen "Det er fremdeles stengt på Arlanda og vi venter ny informasjon om 15 minutter". Nå begynner det etterhvert å pipe litt flere steder. 15 min senere forteller han at det er kansellert og da piper hele flyet.
Anyway... Det er mye klaging på at GULL har lite verdi hos SAS. Men jeg synes dette motbeviser det. De plukker ut EBG og sørger for at de kommer på første fly imorgen og at alt er booket og klart før hordene slippes løs.
Det er sånn det skal være, og derfor vi flyr SAS og ikke DY. Selv om vi noen ganger lurer på hvorfor.