SAS fjerner lounge fra PLUS - refund

Om man skal følge forbrukerkjøpsloven så er det jo hensikten med kjøpet som er uttellende, om flybilletter følger "egne lover" er jeg litt usikker på. Har du kjøpt en gjenstand/produkt i den forstand/ hensikt til bruke den til en ting, men det ikke er tilfellet, så kan man heve kjøpet eller kreve avslag i prisen.
Om forbrukerkjøpsloven gjelder og du har kjøpt Plus billett i hensikt å bruke lounge + mat, så er jo har du ikke fått produktet du har betalt for, og du skal ha rett til avslag/heving, siden du nå kanskje må betale for maten du ellers ville hatt gratis så kan man jo påberope seg erstatning pga økonomisk tap.




Sent from my iPad using Tapatalk
 
Om man skal følge forbrukerkjøpsloven så er det jo hensikten med kjøpet som er uttellende, om flybilletter følger "egne lover" er jeg litt usikker på. Har du kjøpt en gjenstand/produkt i den forstand/ hensikt til bruke den til en ting, men det ikke er tilfellet, så kan man heve kjøpet eller kreve avslag i prisen.
Om forbrukerkjøpsloven gjelder og du har kjøpt Plus billett i hensikt å bruke lounge + mat, så er jo har du ikke fått produktet du har betalt for, og du skal ha rett til avslag/heving, siden du nå kanskje må betale for maten du ellers ville hatt gratis så kan man jo påberope seg erstatning pga økonomisk tap.

§2 lyder bl.a.
Loven gjelder ikke for
(...)
d) avtale som pålegger den part som skal levere tingen, også å utføre et arbeid eller annen tjeneste, dersom dette utgjør den overveiende del av hans eller hennes forpliktelser.
Jeg forstår det slik at forbrukerkjøpsloven da ikke gjelder for flybilletter, siden en flyreise vel langt på vei er en tjeneste.
 
Back
Top