SAS, feed og longhaul

Someone

Moderator
Medlem
Kom over transferlisten for en flight IAD-CPH nylig, med en oversikt over hvor passasjerene skulle etter ankomst CPH. Nå står det ikke noen om hvor mange per flight, og selv om man skal være forsiktig med å se på enkeltflighter så viser det jo hvor vesentlig feed er for nettverksselskapenes langdistanseøkonomi.


Ved ankomst CPH skulle passasjerer videre med 39 andre fly (og i tillegg kommer jo feed inn in IAD)

En rask oversikt - x2 betyr flere flighter dit og med SK hvis ikke annet nevnt:
- HAM
- OSL x2
- ARN x2
- AMS x2
- GOT x2
- BGO x2
- DUS
- SVG
- HEL
- FCO
- BRU x2 (SK og SN)
- KRK
- GVA
- VCE
- CDG
- ATH
- TXL
- RIX (BT)
- AAL
- MUC x2
- AAR
- FRA x2 (SK og LH)
- FLR
- VIE (OS)
- WAW x2 (LO og SK)
- VNO
- PRG
- PLQ
- TLL
- LHR

Og interessant nok er transfertiden alt fra 45 minutter til 10 timer og 45 minutter
 
Eller at SAS var billigere enn feks. å fly AF eller UA IAD-CDG. For mange er pris viktigere enn kortest mulig reisetid.
 
Eller at SAS var billigere enn feks. å fly AF eller UA IAD-CDG. For mange er pris viktigere enn kortest mulig reisetid.


Tror nok som du sier at en "stor" del handler pris. Ser fler heftig routinger, f.eks AMS-FRA-SVG, den tid LH fløy direkte, eller SVG-FRA-ABZ, som et par eksempel
 
Jeg ser av og til routinger som selv Bongos Tryllereiser ville hatt problemer med å tilby. Klassikeren er vel opp fra Europa en plass, ankomst f.eks. Arlanda ved midnatt og så til Spania med avgang ved 6-7 tiden. Jeg er rimelig sikker på at disse ikke booker hotell mellom flightene ....
 
Kom over transferlisten for en flight IAD-CPH nylig, med en oversikt over hvor passasjerene skulle etter ankomst CPH. Nå står det ikke noen om hvor mange per flight, og selv om man skal være forsiktig med å se på enkeltflighter så viser det jo hvor vesentlig feed er for nettverksselskapenes langdistanseøkonomi.


Ved ankomst CPH skulle passasjerer videre med 39 andre fly (og i tillegg kommer jo feed inn in IAD)

En rask oversikt - x2 betyr flere flighter dit og med SK hvis ikke annet nevnt:
- HAM
- OSL x2
- ARN x2
- AMS x2
- GOT x2
- BGO x2
- DUS
- SVG
- HEL
- FCO
- BRU x2 (SK og SN)
- KRK
- GVA
- VCE
- CDG
- ATH
- TXL
- RIX (BT)
- AAL
- MUC x2
- AAR
- FRA x2 (SK og LH)
- FLR
- VIE (OS)
- WAW x2 (LO og SK)
- VNO
- PRG
- PLQ
- TLL
- LHR

Og interessant nok er transfertiden alt fra 45 minutter til 10 timer og 45 minutter

Veldig interessant! :)
 
Jeg ser av og til routinger som selv Bongos Tryllereiser ville hatt problemer med å tilby. Klassikeren er vel opp fra Europa en plass, ankomst f.eks. Arlanda ved midnatt og så til Spania med avgang ved 6-7 tiden. Jeg er rimelig sikker på at disse ikke booker hotell mellom flightene ....

Og jeg som trodde at Bongos Tryllereiser solgte alle typer routinger.
Jeg som tenkte å bestille en stor reise hos Bongos Tryllereiser :wow:
 
Og jeg som trodde at Bongos Tryllereiser solgte alle typer routinger.
Jeg som tenkte å bestille en stor reise hos Bongos Tryllereiser :wow:

Bongo selger direktefly, gjerne i bulk. Men er ikke sikker på policyen når man må ta en 'terminal' mellom flyene .. Det dreper lliksom litt av risikomomentet ..
 
Og så var det den gangen jeg/vi reiste på milage-run til Spania og flyet sørover fra Oslo venta på passasjerer som kom inn med kjerra fra EWR.
 
Og jeg som trodde at Bongos Tryllereiser solgte alle typer routinger.
Jeg som tenkte å bestille en stor reise hos Bongos Tryllereiser :wow:

Det ville jeg gjort hvis jeg var deg. Som MOW sier er vi eksperter på bulk salg av direktebilletter
 
Og så var det den gangen jeg/vi reiste på milage-run til Spania og flyet sørover fra Oslo venta på passasjerer som kom inn med kjerra fra EWR.



Jeg fløy EWR-LIS-OSL en gang, helt ufrivillig. Skyldtes forsinkelse og divertion på fllghten LAX-EWR.

Kan jo være et par sånne her også.
 
Har hørt at Norwegian har en del PAX Argentina-USA via London. Da er det helt tydelig at det er pris som er viktigst ;)

Fly 13 timer til Europa for så å fly 8-11 timer til USA høres ikke veldig kult ut ;)
 
Tror nok som du sier at en "stor" del handler pris. Ser fler heftig routinger, f.eks AMS-FRA-SVG, den tid LH fløy direkte, eller SVG-FRA-ABZ, som et par eksempel

Er vel også en veldig stor sjanse for at slike routinger er bonusbilletter. Man bruker vel mindre bonuspoeng om man bruker poeng på selskapet man har poengene hos, enn hos selskapets partnere?
 
Jeg har hatt mange fete rutinger til og fra Nice. Feil allianse, samme prinsipp:
Den mest lønnsomme er OSL-CDG-AMS-NCE. Har fått presset inn en mellomlanding i Lyon på hjemturen også, men det koster nesten mer enn det smaker. Moskva ble slitsomt.
 
Jeg ønsker OSL - PDX i bulk fra Bongos Tryllereiser. Men, jag kan ikke finne det noe sted :8:

Denne er nesten for enkel. Du tar Oslo-London-Chicago med BA. Så AA videre til Calgary og overnatter på et av favoritthotellene mine - Marriott på flyplassen. De har 24 timers brusdispenser og muffins i kantina. Deretter Calgary-Seattle-Portland med Delta for å få 15+8XP og pre departure brus.
 
Back
Top