Trodde Diamond kun kunne gi bort kort jeg ?
Visste ikke det var lov å selge.
Hvis hvem som helst kan kjøpe et gullkort på nett i det prisleiet må jeg si at jeg skjønner veldig lite av alt fokuset rundt booking klasser og poeng samling for å få status.
Er nok ikke første tilfellet av at gullkort byttes mot penger :=)
Hei!
Ønsker å kjøpe et SAS Eurobonus gullkort for 5000 kr, fra en med Diamant status. Rask og sikker betaler!
Mvh
Øyvind
Er nok ikke det.
Like fullt spør jeg om det er lov![]()
Eh...nei.Skulle det ikke være det? Når SAS legger opp til et system hvor man kan gi bort gullkort til en venn, åpner man jo i praksis opp for dette. Og det må jo være helt greit.
Eh...nei.Om det gis bort gratis til en venn, eller gis bort gratis til en venn som etterpå har lyst til å forære den som gir 5000 kroner, må jo være det samme.
Eh...nei.
Eh...nei.
Eh...nei.
Eh...nei.
Om man får gullkort av en kompis kan man jo som takk ta de med på en bedre middag, reise osv. til 5000,-. Eller gi de en spesiell god julegave til 6000,- istedenfor 1000,-.
Prinsippet blir kanskje forskjellig, men resultatet blir jo det samme, man "får" 5000 kroner som takk for gullkort.
Det er vel punkt 1.7 (og kanskje punkt 1.2) i medlemsvilkårene som løst adresserer dette spørsmålet.
Nei, det er nok ikke under de allmenne medlemsvilkårene at dette reguleres, men i vilkårene som man krysser av for å ha lest og forstått før man kan invitere noen til å ta imot gull/sølvkort. Trodde ikke det fantes noen slik formell begrensning selv, men det gjør det:
https://www.flysas.com/en/us/eurobonus/about-eurobonus/the-program/TC-give-away-card---donor/
Aha. Jeg tenkte at punktet under kom til anvendelse:
"The donated EuroBonus card is personal and can under no circumstances be sold, transferred, combined, inherited, refunded in cash or used for other purposes than within EuroBonus unless otherwise stated. In case of misuse, the EuroBonus card will be confiscated."
Men dette punktet er kanskje tiltenkt mottaker av gavekort.
Står faktisk ikke noe om at det ikke er lov å selge det, står bare at vedkommende må være familie eller venn. For å være pirkete.
Men sas tar jo forbehold om retten til å kanselere det om de føler det for godt.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.