SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Re: SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Noen som har apk-filen for Android tilgjengelig?

Kjøper ikke den at appen ikke er tilgjengelig for oss i USA pga amerikanske myndigheter. For Android er det vel ingen screening før apps gjøres tilgjengelig - apps fjernes etter hvert om det er grunn for det. Det er uansett ingenting som stopper de fra å distribuere appen på egen nettside.

Skal jeg gjette, så venter de vel med å slippe den her borte til de har fått på plass betaling i USD til amerikansk mottaker. Kombinasjonen av dyrere billetter (jeg har alltid opplevd at det er billigere å betale USD-prisen) og gebyrkåte amerikanske banker, hadde vel betydd en haug med refunds om de slapp appen som den er til amerikanere.

Jeg gikk selv på en liten smell når jeg var så dum å bruke debitkort for å kjøpe Lifemiles. Nettsiden er på engelsk og alle priser oppgitt i USD - jeg antok jeg gjorde en domestic handel. Banken min var ikke enig, og trakk 3% i gebyr. Jeg gadd akkurat ikke å bry meg, men hadde jeg kjøpt en SAS-billett i appen deres og endt opp med å betale 3-4% mer enn hva biletten koster på nettsiden deres, så hadde de hørt fra meg...

Jeg får heller ikke tilgang til Android-appen. Jeg befinner meg i Norge med et norsk sim, men får beskjed om at den ikke er tilgjengelig i landet jeg befinner meg. Go figure.
Så hvis noen har .apk-filen så blir jeg svært takknemmelig hvis jeg kunne få den :)

Jeg befinner meg i Norge med et norsk sim, men får beskjed om at den ikke er tilgjengelig i landet jeg befinner meg. Go figure.
Det er vel hvilket land din Google-konto er registrert med som betyr noe, vil jeg tro.

Forstår nå. Den er kun tilgjengelig i Skandinavia, jeg har amerikansk konto.

Lag en norsk konto. Jeg har hentet et par app'er på den måten, og det går helt greit.

Ser ut til at man kan se boardingkortet uten nettaksess, men om man ikke har nettaksess kommer det en feilmelding som legger seg over navnet på boardingkortet. Det er ikke mulig å bli kvitt feilmeldingen.

På min Nexus 4 lagres bilder av QR-kodene i en mappe som heter BoardingPassImages.

Slår jeg av telefonen får jeg ikke opp boardingpasset om jeg ikke har nettaksess.

Er det ikke like greit å bare ta screenshot av boardingkortet? Det har jeg gjort på iPhone siden jeg begynte å bruke mobilinnsjekk. Har fungert knirkefritt så langt.

Fikk litt pepper ved gaten igår fordi jeg ikke hadde lagt inn passet i appen da jeg viste boardingkortet på den. Har lett i alle menyer på appen, men finner ikke noe slikt.

Måtte da som eneste person frem med passet på gaten. Hvorfor slapp de som hadde printet ut boardingkort unna? Høres ut som en logistisk blunder fra SAS,

SAS: «Enklere reiser med vår nye app»

Høres rart ut. Alle sjekkin-transaksjoner gjøres i samme system (Altea), så det er i tilfelle en glipp der.

Er det ikke like greit å bare ta screenshot av boardingkortet? Det har jeg gjort på iPhone siden jeg begynte å bruke mobilinnsjekk. Har fungert knirkefritt så langt.

Eh, hvordan tar jeg screenshot på Iphone?

Måtte da som eneste person frem med passet på gaten. Hvorfor slapp de som hadde printet ut boardingkort unna? Høres ut som en logistisk blunder fra SAS,

Jeg har ikke prøvd å sjekke inn på appen, men det skal komme opp mens du sjekker inn. Hvis ikke så er det noe som må fikses. Om passinformasjonen (API) ikke ligger inne så får vi ikke boardet passasjeren og det er ingen som slipper unna - de andre har registrert API allerede. Som regel prøver vi å få tak i passasjerene som mangler registrering på forhånd, men er det få (et par stykker) så tar vi det bare under ombordstigning.

Kjøper ikke den at appen ikke er tilgjengelig for oss i USA pga amerikanske myndigheter.

Det er ikke myndighetene som sier nei, men SAS har operasjon til og i USA og må dermed også sørge for at ting er på stell i forhold til lovverket. Som regel er det sannsynligvis bare en eller annen advokat som må fingeren ut...

Har jo reist endel til utlandet og kan kun huske jeg får opp reigistrering av pass om jeg reiser til USA.

Har akkurat gått inn og sjekket mine bookinger på web hos SAS. For flighter til USA ber de om pass, men ikke til andre reiser innen eller til utenfor schengen. Profilen min hos SAS har heller ingen mulighet til å legge inn pass. På appen ber de ikke engang om pass til USA.

Lurer veldig på hva de som har registrert pass har gjort. Har de sjekket inn i skranken?

Back