SK SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Re: Corona-faste flypratere og refusjoner (kun relevante poster ifbm. konkrete saker)

SAS har også en flight til Lima denne uken med en A350. Det blir SAS’ lengste nonstop noensinne.

Protest! SAS lengste non-stop var en 767 som 19. oktober 2002 fløy CPH-DPS for å hente hjem studenter etter bombeattentatet. I luftlinje er det 50 mil lenger enn til Lima, og SAS hevder selv at ruten de fløy var 12560 km, noe som er 1500 km lenger enn til Lima. De fløy i nesten 15 timer, som gir ca 850 km/t i snittfart.

Re: Corona-faste flypratere og refusjoner (kun relevante poster ifbm. konkrete saker)

Så SAS kunne ha hjulpet med å få til en helgetur til Påskeøya... om de faktisk ønsket det.

Med en 350 og deg som eneste pax ombord klarer de det sannsynligvis non-stop også. Regn ca 16 timer hver vei så har du rundt ett døgn på øya hvis du strekker helgen fra fredag ettermiddag til mandag morgen.
Men, billig blir det ikke!

Protest! SAS lengste non-stop var en 767 som 19. oktober 2002 fløy CPH-DPS for å hente hjem studenter etter bombeattentatet. I luftlinje er det 50 mil lenger enn til Lima, og SAS hevder selv at ruten de fløy var 12560 km, noe som er 1500 km lenger enn til Lima. De fløy i nesten 15 timer, som gir ca 850 km/t i snittfart.

Tomflighter teller ikke. ;)

Med en 350 og deg som eneste pax ombord klarer de det sannsynligvis non-stop også. Regn ca 16 timer hver vei så har du rundt ett døgn på øya hvis du strekker helgen fra fredag ettermiddag til mandag morgen.
Men, billig blir det ikke!

Men kunne være en kul ting å gjøre hvis en visste en levde på lånt tid og hadde pengene på konto. :D (og kanskje ingen arvinger).
Og serveringen måtte self. være eksepsjonell.

SAS har også en flight til Lima denne uken med en A350. Det blir SAS’ lengste nonstop noensinne.
Ca kl 0320 var SK her iflg fr24.

Attachments

• IMG_3333.jpg
    IMG_3333.jpg
    154.6 KB · Views: 776
Hadde 4 flyvninger med SAS som alle ble kansellert, har søkt om refusjon av pengene, men ikke sett snurten av noe som helst. Dreier seg om ca. 20 000, og det har nå gått ca. 14 dager. Har noen erfaringer med hvor lang tid det tar?

Hadde 4 flyvninger med SAS som alle ble kansellert, har søkt om refusjon av pengene, men ikke sett snurten av noe som helst. Dreier seg om ca. 20 000, og det har nå gått ca. 14 dager. Har noen erfaringer med hvor lang tid det tar?
Tre og en halv uke siden første kansellering. To til kanselleringer etter det. Det eneste som jeg har hørt fra SAS er var en mail for et par dager siden om at det ville ta tid å behandle kanselleringen uten så si hvilken av de 3 de refererte til.

SAS ser ut til å jobbe seg fremover dato for dato. Nå skal de ha kommet til behandling av kanselleringer for 7. mars. Etter dette øker jo volumet så det vil neppe gå raskere.

SAS ser ut til å jobbe seg fremover dato for dato. Nå skal de ha kommet til behandling av kanselleringer for 7. mars. Etter dette øker jo volumet så det vil neppe gå raskere.

Då stämmer det rätt så väl med uppgiften jag fick på ca en månads saksbehandlingstid och refund mot normala 5-7 dagar. Patience is key tydligen :)

Noen av dere som har takket ja til voucher? Har ventet i henholdsvis tre og to uker på flyvinger jeg selv har valgt å avbestille. Trodde disse ble generert automatisk sammenlignet med refusjon?

Har ventet i henholdsvis tre og to uker på flyvinger jeg selv har valgt å avbestille. Trodde disse ble generert automatisk sammenlignet med refusjon?
Det er nå fire uker siden jeg avbestilte en refunderbar billett. SAS skal ha kommet til refundering for 9. mars så jeg hører kanskje snart fra dem.

Det er nå fire uker siden jeg avbestilte en refunderbar billett. SAS skal ha kommet til refundering for 9. mars så jeg hører kanskje snart fra dem.

Men du venter en refusjon? Ikke voucher? Skulle tro voucher gikk automatisk, refusjon derimot delvis manuelt.

SAS og DY har ikke interlineavtale.

Nå ser det ut til at de har fått på plass en slags avtale:

OTHER INFORMATION
Through check-in between SAS and Norwegian on domestic flights within Norway
(Published 26mar20)

To make it as smooth as possible for our customers, and to be able to maintain the infrastructure in Norway, SAS and Norwegian have entered a temporary agreement where we allow through check-in of passengers and baggage. The agreement is valid between 27 March-31 May 2020.

If you have booked via SAS or a travel agency and have both the SAS flight and the Norwegian flight in the same reservation, you can check-in both via kiosk or at the manual check-in.

If you have different booking references you must go to the manual check-in counter.

First carrier’s baggage allowance applies.

https://www.sas.no/traffic-information/message/

Flyet mitt gikk forresten som oppsatt, men neppe mer enn 10% kabinfaktor...

. Det er nå fire uker siden jeg avbestilte en refunderbar billett. SAS skal ha kommet til refundering for 9. mars så jeg hører kanskje snart fra dem

Jeg fikk e-post idag fra SAS at penger blir refundert til Visa kortet, men dem tar an stor klatt i
avgift. (Billetten var 145 dollar, dem tar $60 for avbestillings avgift.) Høres rart ut for jeg kjøpte vel full flex på SAS Plus nettopp for å kunne avbestille mår jeg ville.
Har jeg misforstått, eller har SAS rett til å beholde en stor slump an billettprisen?

Rettelse: $65 i avgifter:

Attachments

• E6140E47-EB1B-4A5C-813E-66EF33F82083.jpg
    E6140E47-EB1B-4A5C-813E-66EF33F82083.jpg
    53.6 KB · Views: 406
Jeg fikk e-post idag fra SAS at penger blir refundert til Visa kortet, men dem tar an stor klatt i
avgift. (Billetten var 145 dollar, dem tar $60 for avbestillings avgift.) Høres rart ut for jeg kjøpte vel full flex på SAS Plus nettopp for å kunne avbestille mår jeg ville.
Har jeg misforstått, eller har SAS rett til å beholde en stor slump an billettprisen?

Hvis du bestilte en full flex Pluss (pro)billett skal du jo ha alle pengene tilbake ..
De 65 usd du blir trukket nå minner jo mere om d d koster å refundere de billigere Plus-variantene.

Hvis du bestilte en full flex Pluss (pro)billett skal du jo ha alle pengene tilbake ..
De 65 usd du blir trukket nå minner jo mere om d d koster å refundere de billigere Plus-variantene.

Hadde du muligens en SAS PLUS Smart billett? Koster 600 NOK refusjon, det kan høres ut som det. PLUS Pro og PLUS Full Flex koster ikke noe å refundere.

Trodde jeg hadde en vanlig plus billett, det var jo dyrt nok for en kjapp TRD-OSL.

Jeg bare trykket på SAS Plus, leste ikke noe liten skrift, skal prøve å finne ut av ved å prøve booking referansen, vil ikke ringe og klage før jeg er sikkert på at dem tok feil. :o

Ser ut som billetten min er P, fant ikke ut mere om den er full flex eller delvis flex.
Må vel ha mere å slå i bordet med før jeg ringer og klager. Har kjøpt full pris billetter på SAS før og kansellert uten noe krøll med å få igjen penger. Pussig at jeg bommet nå og kjøpte tur som ikke er full 100% refunderbar.

Attachments

• A67769CE-D869-4E91-916D-BA29D95D2CCE.jpg
    A67769CE-D869-4E91-916D-BA29D95D2CCE.jpg
    49 KB · Views: 324
Back