SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Jeg har en tur til Seattle og reiser via EWR både på utreise og hjemreise. Nå har det dukket opp et kjapt møte i New York på veien hjem. Spørsmålet er om SAS kan endre UA flighten til en som går 36 timer tidligere? Bookingklassen er D
 
Den står på SAS 117- dokument. På tlf så traff jeg en med en dårlig dag, for alle løsninger var umulig.
 
Den står på SAS 117- dokument. På tlf så traff jeg en med en dårlig dag, for alle løsninger var umulig.

Det var ikke det han spurte om. Er den kjøpt via SAS eller et reisebyrå? Det enkleste er og ta det der du faktisk har kjøpt billetten
 
Det var ikke det han spurte om. Er den kjøpt via SAS eller et reisebyrå? Det enkleste er og ta det der du faktisk har kjøpt billetten


Nå formulerer jeg meg fryktelig klønete, beklager. Ja,kjøpt hos SAS direkte for et hav av penger. Har snakket med SAS på tlf, der traff jeg på en person som ikke hadde sin beste dag. Alt ble avvist direkte både endring av flight og kansellering av SEA-EWR. Ville ikke ha booking ref. engang. Lurer derfor på om noen har erfaring med lignende endring fra SAS tidligere?
 
Da er det bare å prøve neste agent.

Siden du skal endre til mer enn 24-timers stopp, er det mulig de må regne om prisen. Det kommer an på om den tillater stopp på veien eller ikke. Alt er mulig - for en pris. ;)
 
Bytte navn på billigbillett SAS?

Hei
Er det noen som kan reglene rundt dette? Tenker ev på å kjøpe billigbillett til Asia med SAS, usikkert på om junior kan være med. Dette er jo ikke refunderbart, man; kan man endre navn på billetten I ettertid ??
 
Business Virgin, og Kanselringer i last minute

Som totalt uerfaren i C har jeg følgende utfordring.

Midt i neste uke skal jeg 50/50% måtte stille i København.
Men turen kan blir kanselert tett opp til avgang , så jeg må nok sjekke inn (uten bag) og være klart til å gå ombord, om ikke jeg får kontramelding.

Er det noen restrictions på C man skal være klar over før jeg booker turen ?
Og hvordan enklest få refundert om jeg ikke boarder ?

Skal [eventuelt]reise med SAS fra OSL.
 
Re: Business Virgin, og Kanselringer i last minute

Det avhenger av reglene på fare du har booket.

Kampanjebilletter har ofte strenge regler som ikke tillater verken endring eller avbestilling, også i business class.

I blant er det også slik at avbestillinger må gjøres så og så mange dager/timer før avreise for å gi rett til refusjon av hele eller deler av billett.

F.eks så ser jeg at reglene om du booker Z-klasse sier at billetten er non refundable (sjekket CPH-MIA som et eksempel)
 
Re: Business Virgin, og Kanselringer i last minute

OK, siden jeg ikke bestiller før på mandag
Hvilke(n) klasser skal jeg da sørge for å booke i ? (kost på bilett om jeg reiser er ikke kritisk(sponsor betaler))
 
Re: Business Virgin, og Kanselringer i last minute

Har kanskje misforstått, trodde du skulle fly med Virgin på en annen rute, leste ikke at du skulle reise med SK:-)

SAS Plus har free cancellation... Klasse A, P, B, S, Y, J, D, C
 
Last edited:
Re: Business Virgin, og Kanselringer i last minute

Har kanskje misforstått, trodde du skulle fly med Virgin på en annen rute, leste ikke at du skulle reise med SK:-)

SAS Plus har free cancellation... Klasse A, P, B, S, Y, J, D, C

HeHe, mer meg som BizJomfru....generelt + takk
 
Manglende refusjoner fra SAS

Jeg bestiller veldig mye billetter, både for meg selv og andre, og har ikke alltid den fulle oversikten over hva som er bestilt og refundert. Jeg har inntil nylig stolt på at SAS gjør jobben og trekker det de skal og refunderer det de skal. I det siste har jeg begynt å gå nærmere etter i sømmene refusjoner av ubenyttede Pluss-billetter hos SAS, og det virker som at disse ofte ikke blir refundert. I enkelte tilfeller har jeg ringt tre ganger og fått beskjed om at det blir "sendt til refusjon" uten at penger har blitt returnert. Spesielt hvis saken er litt "komplisert" (f.eks delvis benyttet billett), virker det som at billetten noen ganger bare blir kansellert men ikke refundert. Er det andre som har denne erfaringen?
 
Hei,
Noen som vet om det er mulig å få igjen skatter og avgifter på en ubrukt (dvs. no-show) retur av en t/r-bonusbillett?
 
Endring-/avbestillingsmulighet

Jeg var litt vel kjapp i avtrekkeren under "SAS vip go" tilbudet i våres og bestilte Oslo-Zürich med avgang i dag 16:15 SK841 og retur 16.08 kl. 19:00 SK842. La også inn Optiontown begge veier.
Litt over et døgn etter bestilling kom jeg på at jeg hadde glemt at jeg skal i bryllup denne helgen og ikke kan reise...
Nå fikk jeg bekreftet oppgradering på OSL-ZRH for noen dager siden, men ikke hørt noe om retur enda...

Er det noen som kan hjelpe meg med om jeg har noen muligheter her? Billetten var riktignok "skitbillig," men inkl. OT så ble det jo noen kroner som er sure å kaste rett ut av vinduet...

På forhånd takk!
 
Re: Endring-/avbestillingsmulighet

Mener folk har fått endret reise på up til Z-klasse via Optiontown. Forsøk online på SAS.no eller ring.
 
Min erfaring er at billetten kan endres etter innsjekk åpner, dog kun andre flights innenfor +/- ca 20 timer.
Ingen endring over telefon da billetten fortsatt står som Go i systemet.
 
SAS - hoppe av underveis

Har bestilt en reise TOS-TRD som mellomlander i BOO. Noen som har erfaring med muligheten for å hoppe av i og få sendt bagasje kun til BOO? Er dette teknisk mulig i Altea ved innsjekk?
 
Back
Top