SAS CRJ-900 kommer

Et utvilsomt vakkert skue. Når får de av kollegene dine som i dag utfører CRJ 200 SAS produksjon i et annet selskap returnere for å kunne begynne på 900 ??

De første er allerede tilbake, og er våre instrukører, da de kun måtte ha et diff-kurs på 5 dager for conversion fra 200 til 900.

Ellers så er SAS piloter utlånt på sikkert 20 forskjellige utlånsavtaler til Cimber, noen allerede ved oppstart av samarbeidet, mens andre gikk inn på en midlertidig avtale, hvor de biddet, og fikk innvilget å fly i Cimber i X antall år.

Når de som flyr CRJ200 i Cimber skal gå over til CRJ900 i SAS er nok mer et spørsmål for SAS og foreningene enn for meg....

Last edited:
Takker og bukker, i mitt enfold var jeg av den formening at de utlånte skulle kjapt tilbake.
Bildet er tydeligvis mer differensiert enn som så grunnet YMSE avtaler da..

Takker og bukker, i mitt enfold var jeg av den formening at de utlånte skulle kjapt tilbake.
Bildet er tydeligvis mer differensiert enn som så grunnet YMSE avtaler da..

Vel, i mitt enfold så trodde jeg det viktigste var å få folk ut og fly. Men det finnes sikkert bedre fora å få svar på slike spørsmål: F.eks ved å spørre en av de som inngår avtalene; foreningene eller SAS.

Glade som alltid, men slitne! Det var nok en del mer arbeid med dette kurset enn de fleste av oss hadde regnet med....! Ca 80 timers uke på meg, og det er vel som vanlig jeg som har jobbet minst....

Hvis den er på tid skulle SAS nye CRJ 900 OYKFA lande i CPH om ca. 2 time kl 2245lt
Nogen der har en radar slået til i Sydnorge ??
Naturligvis under forudsætning af at den er kommet afsted fra Canada

Hilsen
ole

Ole, jeg kommer til CPH den 19. desember, skal forsoeke aa faa til en visning av nye maskinen der. Sendt mail til Chris, salgsdirektoeren i Danmark

Kan det vaere en ide?

Ole, jeg kommer til CPH den 19. desember, skal forsoeke aa faa til en visning av nye maskinen der. Sendt mail til Chris, salgsdirektoeren i Danmark

Kan det vaere en ide?

JA det kan jo være en indgangsvinkel, jeg kender ham ikke.....

Hilsen
ole

Men jeg har en forventning om at se den i AAR den 05dec.....inside and out
Hilsen
Ole

Hvis den er på tid skulle SAS nye CRJ 900 OYKFA lande i CPH om ca. 2 time kl 2245lt

Hilsen
ole

Hei Ole!

OY-KFA var off-block Montreal 0839 local time i dag, og on-block Goose Bay 1136. Off-block Goose Bay 1230 LT (45 min sen), og ETA CPH kl.2300 LT i aften.

Krok

Hilsen
ole

Jeg følger med på radaren her, så får vi bare håpe at de har montert og ikke minst skrudd på senderen. Hvis den har dette montert da...

Hei Ole!

OY-KFA var off-block Montreal 0839 local time i dag, og on-block Goose Bay 1136. Off-block Goose Bay 1230 LT (45 min sen), og ETA CPH kl.2300 LT i aften.

Krok
Ja vi holder øje med den herovre.....skulle gerne komme op på en SVG radar inden for de næste 10 minutter vil jeg tro...hvis altså den equipped med den slags udstyr så en SBS radar kan se den
Hilsen
ole

Alle LH sine CRJ900 har riktig utstyr som gjør at de vises, så hvorfor skulle ikke SAS sin vise ?

Back