SAS Charter Comfort Class

Helgeo

Newcomer
Har akkurat bestilt tur til Tenerife med Apollo. De benytter SAS charter fra Stavanger.
Er det noen som vet om man får ekstra beinplass på SAS Charter Comfort Class?

Jeg bestilte denne da det ikke kostet alt for mye ekstra, og det inkluderer mat, drikke, aviser og ekstra baggasjevekt. Men håper jo at det er litt ekstra plass også.

De benytter de samme flyene som SAS bruker til rutetrafikk, så du skal med andre ord ikke regne med ekstra beinplass. Får du et fly med de gamle setene, så er beinplassen fremme OK. Får du et fly med de nye setene, så er det trangt over det hele. Får du et av RRE, RRF eller RRG, så får du stålsette deg. Det blir i så fall en lang tur..

Høres ikke ut som det er så mye "comfort" med i comfort class da. Men det gjenstår jo å se. Reiser første uken i februar, skal rapportere når jeg er hjemme igjen.

Vet du flytype? Glemte jo en vesentlig mulighet i sted. Hvis det er oppsatt med en -400, så får du definitivt Comfort og god beinplass. Spesielt om du får sete 1F.

Dro til Jordan med SAS som operatør av flighten. Vurderte også comfort class, men så at det ikke sto noe om at du fikk ekstra beinplass. Kom på flyet, og så at du fikk ekstra beinplass (hvertfall på RCX). Angret meg skikkelig! Skulle valgt comfort.

jeg dro til tyrkia med LN-BRI nedover, fikk sete 1f fenomenal benplass, tilbake var det en av de eldre 800 flyene til sas, relativt god benplass på første rad der også. jeg har skrevet en rapport fra turen, den heter tyrkiatur eller noe.

Da er den ferien unnagjort. Var en 737-800, satt på rad 4 begge veier. Så ikke ut til å være ekstra plass i Comfort Class, men det var plass nok til mine 188 cm. Det var helt fullt fly begge veier og jeg ble sittende i midten på en 3 seter, kona fikk vindusplassen.

Har opplevd mye dårligere plass både med Norwegian, Ryanair og Martinair.

Servicen der fremme var bra og jeg velger nok Comfort Class neste gang også.

Min beste opplevelse med 737 var nok den gangen jeg reiste med Swissair Business direkte fra Amsterdam til Houston. Hele flyet var business class med 2+2 konfigurasjon og mulighet for å ligge helt flatt, betalte heldigvis ikke for den turen av egen lomme ;-)

Digresjon/OT:

Jeg har drivi å kikka på bussinessklasse billetter til EWR fra OSL med Swiss og de prisene er ikke så sinnssyke.. Tur retur rundt påsketider til 15 lapper, da med 737 i den configen du snakker om..
Frister veldig i tillegg til at jeg har veldig sans for Swiss generellt.. Så det trenger ikke å gjøre SÅ vondt i lommeboka for en slik tur, selv om man kan komme seg over dammen for 1/3 av den prisen i reidarklassen..

Synes ikke bredden på setene så imponerende ut. Ble mer imponert av han på filmen som la seg til å sove uten å løsne på slipset.

Da er den ferien unnagjort. Var en 737-800, satt på rad 4 begge veier. Så ikke ut til å være ekstra plass i Comfort Class, men det var plass nok til mine 188 cm. Det var helt fullt fly begge veier og jeg ble sittende i midten på en 3 seter, kona fikk vindusplassen.
SAS Charter Comfort Class
Følgende er inkludert:
- Plassering i den fremre delen av kabinen
- 3-retters måltid og 3 gratis drikke om bord (ikke champagne)
- Aviser
- 35 kg frivekt inkludert 5 kg håndbagasje

Bare sånn for ordens skyld, pirke.

Dro til Jordan med SAS som operatør av flighten. Vurderte også comfort class, men så at det ikke sto noe om at du fikk ekstra beinplass. Kom på flyet, og så at du fikk ekstra beinplass (hvertfall på RCX). Angret meg skikkelig! Skulle valgt comfort.
Jeg fløy og charter til Jordan med SAS. Det var kun Comfort igjen da jeg bestilte restplass. Kunne ikke se at jeg fikk mere benplass da.

Min beste opplevelse med 737 var nok den gangen jeg reiste med Swissair Business direkte fra Amsterdam til Houston. Hele flyet var business class med 2+2 konfigurasjon og mulighet for å ligge helt flatt, betalte heldigvis ikke for den turen av egen lomme ;-)

[Pirke] Det var nok ikke swissair, men PrivatAir som opererer eller opererte denne ruta for KLM! [Pirke slutt]

Privatair har vel også operert rute fra Lufthansa fra DUS til NYC. Så den i høst da jeg var i DUS. Mulig den går enda.

BF:cool2

Skjønner ikke helt hvorfor folk her forventer mer benplass, når flyene er akkurat de samme som SAS bruker på rutefly. Dermed er benplassen sterkt varierende - på enkelte nye maskiner helt forferdelig trangt til fantastisk bra på enkelte eldre maskiner. Det er imidlertid bedre benplass også på de nyere maskinene på de første fire-fem-radene, med unntak av de tre 737-800 med charterinnredningen til Air Europa. SAS Charter Comfort Class gir uansett ganske mye for pengene.

Aha, så de har redusert fra "fri drikke" (utenom champagne) til 3 stk. Rakk vel minst 6 sist gang, jeg.. :-)

I tillegg fikk vi på forrige Comfort Class tur (kom hjem til HAU fra LPA nå lørdag 19 feb) Priority tags på bagasjen. Dette fungerte meget bra på vei ned, men ved ankomst HAU nå lørdag, kom alle merket Priority sist ut på båndet.

Back