SAS Braathens vil raskere inn og ut

Originally posted by Farmer
Noen som vet hvor mange timer DY utnytter flyene nå ?

"Vi" Snakker om 7 timer her http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=253 som trolig var fra en Q eller mnd rapport på Norwegian.no/inverstorRelations, som jeg ikke finner i farta....
 
Originally posted by P.A. VIKING
Originally posted by Farmer
Noen som vet hvor mange timer DY utnytter flyene nå ?

"Vi" Snakker om 7 timer her http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=253 som trolig var fra en Q eller mnd rapport på Norwegian.no/inverstorRelations, som jeg ikke finner i farta....
Tallet 7 er vel hentet fra ca 1 år tilbake.....
 
Originally posted by P.A. VIKING
Så var er det [tallet] nå ?
Går ut fra at du lurer på hva tallet for Norwegian er nå?? Om så, så er det vel ikke sagt høyt, eller kanskje noen kan regne det ut. Norwegian øker vel også produksjonen endel om sommeren.
 
Originally posted by DY
Originally posted by P.A. VIKING
Så var er det [tallet] nå ?
Går ut fra at du lurer på hva tallet for Norwegian er nå?? Om så, så er det vel ikke sagt høyt, eller kanskje noen kan regne det ut. Norwegian øker vel også produksjonen endel om sommeren.


Utilisation of the fleet
An important element in the company’s price
strategy is to focus on a uniform fleet of
Boeing 737-300 aircraft. At the end of 2004
the company had 12 such aircraft, and
additionally one more aircraft will be put into
operation in the spring of 2005. Focus on a
uniform aircraft fleet result in lower costs due
to simpler maintenance, reduced need for
spares, reduced variation in the type of tools
equipment and infrastructure as well as a
simpler administration.
Utilisation of the fleet is significantly
improved as result of the expansion and each
aircraft has for the year as a whole an
average 7.6 hours per day in use (block
hours), compared to 5.4 hours in 2003.

Står det i http://www.norwegian.no/graphics/Investorrelations/Financialreports/Annualreports/Annualreport2004.pdf
 
En utfordring SAS Braathens nå står ovenfor er jo hvordan de skal motivere SGS til raskere bakkehåndtering....
 
Originally posted by tosfreight
En utfordring SAS Braathens nå står ovenfor er jo hvordan de skal motivere SGS til raskere bakkehåndtering....

Pisk & Gulerot

Gulerot, dere får beholde jobben.

Pisk; Alternativt WF overtar , eller vi selger SGS til noen andre [med større pisker]

?

/G
 
Originally posted by P.A. VIKING
Originally posted by tosfreight
En utfordring SAS Braathens nå står ovenfor er jo hvordan de skal motivere SGS til raskere bakkehåndtering....

Pisk & Gulerot

Gulerot, dere får beholde jobben.

Pisk; Alternativt WF overtar , eller vi selger SGS til noen andre [med større pisker]

?

/G
En enkel måte å si det på.....

Bra om SAS klarer å benytte flyene sine bedre selvsagt. Turnaround-tidene til SAS er vel litt lengre enn Norwegian og andre selskaper. Er sikkert noe/litt å hente her.
 
Tja, vi får jo se da. Det kommer også til å ikke å være reservefly i produksjon. Det er nok SGS som får jobben med å piske de andre rundt, slik det alltid har vært. Crew tror jeg blir en stor utfordring, men de lover bedre planlegging av crew vs fly noe som er alfa og omega. Det har vært forsøk på 25 min t/a i vinter og det er litt basert på erfaringer derfra. Men det kommer til å bli mange metoder som blir forsøkt, så dette kan bli prøv og feil. Og jeg håper at det ikke går for mye ut over produksjonen. For OSL's del så er det bl.a. deboarding med trapp ut på apron. Kun waste-tømming. Osv. osv. osv...
 
Bra tiltak, og noe som skulle vaert gjennomfoert for lenge siden.

For aa gjennomfoere noe slikt maa imidlertid hele prosedyreopplegget rundt en turn gjennomgaas og modifiseres. Det nytter ikke bare aa si at 'naa skal turnaroundtiden ned' uten aa legge fram en ordentlig prosedyre paa hvordan dette skal gjoeres. Crewet maa ogsaa involveres i dette.

Det KAN gjoeres. Har selv 'snudd' fulle niere paa under tyve minutter. Men som sagt, det krever koordinering og presisjon.
 
Originally posted by DY
Originally posted by P.A. VIKING
Originally posted by tosfreight
En utfordring SAS Braathens nå står ovenfor er jo hvordan de skal motivere SGS til raskere bakkehåndtering....

Pisk & Gulerot

Gulerot, dere får beholde jobben.

Pisk; Alternativt WF overtar , eller vi selger SGS til noen andre [med større pisker]

?

/G
En enkel måte å si det på.....


Alle som mener dette er veien å gå for å motivere ansatte samt opparbeide følelser og lojalitet til selskapet trenger et omfattende kurs i bedriftsledelse ettersom de tydeligvis mangler enhver form for logikk og fornuft.
 
Originally posted by EB
Spennende tanker fra SAS Braathens... :up:

Ja, noe må man jo ta med fra BU og dette er sikkert ikke det siste.....
 
Originally posted by Cloudius
Originally posted by DY
Originally posted by P.A. VIKING
Originally posted by tosfreight
En utfordring SAS Braathens nå står ovenfor er jo hvordan de skal motivere SGS til raskere bakkehåndtering....

Pisk & Gulerot

Gulerot, dere får beholde jobben.

Pisk; Alternativt WF overtar , eller vi selger SGS til noen andre [med større pisker]

?

/G
En enkel måte å si det på.....


Alle som mener dette er veien å gå for å motivere ansatte samt opparbeide følelser og lojalitet til selskapet trenger et omfattende kurs i bedriftsledelse ettersom de tydeligvis mangler enhver form for logikk og fornuft.

Helt enig. Med det virker som at SAS Braathens har en veldig våken ledelse når det gjelder slike ting, så vi får håpe de kan smitte noe over til SGS, slik at planen blir vellykket...
 
Originally posted by Cloudius
Originally posted by DY
Originally posted by P.A. VIKING
Originally posted by tosfreight
En utfordring SAS Braathens nå står ovenfor er jo hvordan de skal motivere SGS til raskere bakkehåndtering....
Pisk & Gulerot
Gulerot, dere får beholde jobben.
Pisk; Alternativt WF overtar , eller vi selger SGS til noen andre [med større pisker]
?
/G
En enkel måte å si det på.....
Alle som mener dette er veien å gå for å motivere ansatte samt opparbeide følelser og lojalitet til selskapet trenger et omfattende kurs i bedriftsledelse ettersom de tydeligvis mangler enhver form for logikk og fornuft.

Det kommer an på hvordan det gjøres. Alle som jober i "konkurranseutsatt sektor" (dette må for øvrig være et heilnorsk uttrykk...) må ta innover seg at om man ikke "leverer", står andre i kø for å overta jobbene. Samtidig er det fullt mulig å lage et opplegg hvor man både er konkurransedyktig og allikevel opprettholder gode betingelser, dyktige og lojale medarbeidere og et godt arbeidsmiljø, selv med et hardere tids- og arbeidspress.

Dette må gjøres på en slik måte at gulrøttene blir det den enkelte medarbeider legger merke til til daglig, og som gjør at man setter pris på arbeidet, mens "pisken" kun ligger i bakgrunnen og lurer...
 
JA! Braathens var flinkere til å snu sine 737`ere...så dette er jo beviset på at det nye selskapet bygger påå det beste fra de to tidligere...:up: :up:
 
Originally posted by EB
JA! Braathens var flinkere til å snu sine 737`ere...så dette er jo beviset på at det nye selskapet bygger påå det beste fra de to tidligere...:up: :up:

Just for the record, SK har på OSL hatt 25 minimum snutid i vinter mens BU har hatt 30.
 
Back
Top