SAS Braathens søker kabinansatte på deltid..

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club

Vil du bli med i vårt resursteam
SAS Braathens er et heleid datterselskap i SAS konsernet og ble etablert våren 2004 med basis i
Scandinavian Airlines i Norge og Braathens. Selskapet er det største flyselskapet i Norge og har 440
avganger i døgnet. SAS Braathens har et rutenett som omfatter 40 destinasjoner fra Longyearbyen i
nord til Las Palmas i sør og frakter årlig om lag 9 millioner passasjerer. Rutenettet betjenes av totalt
58 fly, 52 Boeing 737-fly og 6 Fokker 50-fly. SAS Braathens inngår i det globale Star
Alliance-nettverket. Siden etableringen i april 2004 har SAS Braathens opprettet eller annonsert i alt 18
nye internasjonale ruter. Resultatet for første halvår 2005 var 206 millioner kroner. Om lag 3750
medarbeidere arbeider i selskapet, som har sitt hovedkontor på Fornebu ved Oslo.
SAS Braathens søker nå etter kabinansatte på deltid som hovedsakelig kommer til å arbeide i
sommerferier, helger og ellers på tider i året med stor trafikk. Vi tror at denne tjenesten vil passe for
deg som enten studerer eller på annen måte har en fleksibel hverdag.
Som kabinansatt er din oppgave først å fremst å sørge for passasjerenes sikkerhet, og samtidig gi våre
kunder service med den kvalitetsstandard som gjelder om bord på SAS Braathens rutenett i Norge og
Europa.
Vi søker deg som
er ansvarsfull
er kundeorientert
trives med et høyt arbeidstempo.
har en genuin interesse for mennesker
har en høy stressterskel # og kan håndtere ulike oppgaver parallelt.
trives med å jobbe sammen med andre mennesker mot et felles mål.
har energi og evner å by på deg selv
Vi ønsker dessuten at du har
fullført og bestått videregående skole
erfaring fra arbeid med direkte kundekontakt og gjerne salgserfaring
god fysikk, godt syn samt er svømmedyktig
erfaring fra, eller bakgrunn i, andre kulturer
Vi vil at du er
Minimum 21 år ved ansettelsesdato
160-190 cm lang.
For å arbeide som kabinansatt må du snakke et av de skandinaviske språkene flytende og ha meget
gode kunnskaper i engelsk. Kunnskaper i et tredje språk er en fordel.
Vi gjør også oppmerksom på følgende krav;
For søkere i Norge vil Luftfartstilsynet innhente uttømmende politiattest (UPA) for å vurdere om
stillingsinnehaver tilfredsstiller krav til hederlig vandel, hvilket er et krav for å få adgangskort.
Ansettelse betinges av at søkere får adgangskort.
Pga tjenesteregler må du kunne stille på arbeidssted på 1 ½ times varsel.
Arbeidsbase: Oslo Lufthavn,Gardermoen.
Søknadsfrist: Snarest
Vi ber deg sende med din CV i din on-line søknad
Due On: 01.03.2006
Reference Code
OSLDD-020306-AHS

www.sasgroup.net

Replying to Topic 'SAS Braathens søker kabinansatte på deltid..'

Bra med påfyll av yngre krefter...som smamen med de med lengre erfaring kan gi en flott opplevelse i kabinen...

Jo bra at SAS fyller på med yngre. Men er dette med deltidsstillinger noe nytt?

Vanskelig å stille på 1,5 t om du ikke bor i nærheten av OSL

Ca halvparten av Norges befolkning rekker det vel.....

Dette er vel samme som SAS Danmark gjorde etter problemene de hadde i sommer med mangel på fast besetning.

Originally posted by Hurum

Ca halvparten av Norges befolkning rekker det vel.....
20% av Norges befolkning bor i det sentrale østlands området...det er ikke SÅ stort;)

Det bor en million i Oslo og Akershus. Buskerud, Hedmark, Østfold utgjør ca 3/4 million.

Nja...Statistisk Sentralbyrå opererer med andre tall enn deg.
I Oslo by bor det nå 530.000 mennesker, og i Akershus 500.000. Legger en til byene rundt Oslo vil nok 20% være litt for lavt.
Bor vel mer enn 920.000 i sentrale østlandsområde. Norge hadde ifølge SSB 4,6 mill innbygger ved årskiftet 2004-05, altså for 1 år siden.

Dette er etter hva jeg har fotstått er det ikke snakk om vanlige deltidstillinger, men som det står "super reserver" .

Som enten blir schedulter aktivt i helger/ferie/++ , eller som er schdulert Standby , og det er i disse standby periodene at tilkallingstiden er 1 1/2 time (når man ikke har airport std.b. )

/G

Svært gledelig at SK nå ansetter igjen. Mange av disse vil vel gå inn i faste stillinger etterhvert regner jeg med.

Ser at de kun ansetter i OSL, ikke SVG og TRD.

må jo være midt i blinken for studenter, hjemmeværende og andre med "fleksibel" arbeidstid. Moro - og så kan man jo håpe at veksten fremover innebærer at det ansettes igjen, og da vil jo "super-reservene" forhåpentligvis ha noen fortrinn.

Nå finnes det jo en del ansatte i SAS Braathens som nærmer seg pensjonsalder - da bør vel disse supervertene/vertinnene ligge godt an...:up:

Jeg for min del liker ikke utviklingen. Jobb som kabinansatt krever mye av deg og hvis man begynner å se på dette som en ekstrajobb slik som f eks kioskansatt, kassaansatt osv er man ille ute. Dette er ingen deltidsjobb for studenter. Dessverre bevitner dette situasjonen i SAS meget godt.

Originally posted by MD11

Jeg for min del liker ikke utviklingen. Jobb som kabinansatt krever mye av deg og hvis man begynner å se på dette som en ekstrajobb slik som f eks kioskansatt, kassaansatt osv er man ille ute. Dette er ingen deltidsjobb for studenter. Dessverre bevitner dette situasjonen i SAS meget godt.

Det var vel å dra det litt langt MD11. Det er da høyst normalt å jobbe som CA på deltid? Det har da vært meget utbredt i SAS og BU i årevis og sikkert i en rekke andre selskaper. Undervurder heller ikke voksne studenter som har dette som deltidsjobb. Mange av dem er meget oppegående mennesker, kanskje hovedfag studenter, som i mental kapasitet kanskje langt overgår noen av dem som fikk fast jobb som CA med kun Videregående som teoretisk bakgrunn. Jeg forutsetter selvsagt at de praktiserer så ofte at de holder de praktiske ferdigheter ved like. Men det er jeg temmelig sikker på er regulert av myndighetene med minimum antall flytimer per år for å opprettholde sertifikatene.

Jeg er mer betenkt når jeg hører at enkelte piloter i (BA f.eks?) flyr på deltid. Sjefspiloter flyr gjerne et minimum av timer per år. Men jeg forutsetter at de er så aktivt med i det som skjer i Flight Ops at de holder seg oppdatert på systemer, bestemmelser og rutiner.

Originally posted by Flaps40

Det var vel å dra det litt langt MD11. Det er da høyst normalt å jobbe som CA på deltid? Det har da vært meget utbredt i SAS og BU i årevis og sikkert i en rekke andre selskaper. Undervurder heller ikke voksne studenter som har dette som deltidsjobb. Mange av dem er meget oppegående mennesker, kanskje hovedfag studenter, som i mental kapasitet kanskje langt overgår noen av dem som fikk fast jobb som CA med kun Videregående som teoretisk bakgrunn. Jeg forutsetter selvsagt at de praktiserer så ofte at de holder de praktiske ferdigheter ved like. Men det er jeg temmelig sikker på er regulert av myndighetene med minimum antall flytimer per år for å opprettholde sertifikatene.

Jeg er mer betenkt når jeg hører at enkelte piloter i (BA f.eks?) flyr på deltid. Sjefspiloter flyr gjerne et minimum av timer per år. Men jeg forutsetter at de er så aktivt med i det som skjer i Flight Ops at de holder seg oppdatert på systemer, bestemmelser og rutiner.

Nei dette synes jeg ikke er å dra det for langt. Husk at de som jobber deltid er faste ansatte og ikke vikarer som dette som blir tatt inn i forbindelse med ferier og høytider. Det er en vesentlig forskjell.

Charterselskapene har i alle aar tatt inn 'sommervikarer' i luften, saa dette er ikke noe nytt. SAS hadde ogsaa et 'Sommerfugl'-program for en del aar siden.

Nei dette synes jeg ikke er å dra det for langt. Husk at de som jobber deltid er faste ansatte og ikke vikarer som dette som blir tatt inn i forbindelse med ferier og høytider. Det er en vesentlig forskjell.

Jeg har respekt for yrket ditt MD11, men jeg tror dette er en utvikling vi vil se mer av. Ref også DY's bruk av CA på kontrakt, ikke ansatt i DY. Det samme ser vi hos SAS, ref CA ansatt i kinesisk selskap. NWA vurderer det samme. Trolig vil vi i Skandinavia se mange fra de baltiske land f.eks.. Like eller ikke like, det er veien det går til beste for de som betaler flybillettene. Jeg ser mye proteksjonisme, også på dette forum. Man søker å svekke tilliten til andre selskaper. Selv føler jeg meg rimelig trygg når jeg flyr både Estonian og airBaltic. Særlig fra pilot hold i SAS merker man mye proteksjonisme i disse dager. Beklagelig, for jeg tror den type holdninger er dømt til å tape i dagens globaliserte samfunn.

Dette er jo ingen ny tankegang og man har hatt denne problemstillingen til sjøs i mange år.

Jeg har intet i mot at andre nasjonaliteter kommer inn og jobber i Norge, tvert i mot.
Men det skal skje på de vilkår som vi har her i landet og på samme kontrakter som oss nordmenn.

Men det er klart at det ikke vil skje. Da er jo hensikten med import av arbeidskraft borte. Men dette gjelder ikke bare luftfart, det gjelder hele samfunnet.

Man får bare følge med utviklingen. En ting er sikkert, spennende blir det:cheers:

Back