SAS Braathens lever fortsatt

LN-WIG

Newcomer
Gjorde nettopp en bestilling av bonusreise på sas.no. Her er det tydeligvis mye som ikke er "up to date." Alle steder i bonusreisebestillingen står det at flightene opereres av SAS Braathens :huh:

Ja, dette har jeg sett.

Når man bestiller en elektronisk billett på SAS.no står det også alltid "SAS Braathens".
Grunnen til at dette ikke endres er kanskje fordi at SAS sine personale aldri bestiller slike elektroniske billetter? =P

Er visst ikke bare online feilene skjer :p Fløy ned til Kjevik her en kveld, og da kunne flyvertinnen ønske velkommen til SAS Braathens =)

Originally posted by Trash2000

Er visst ikke bare online feilene skjer :p Fløy ned til Kjevik her en kveld, og da kunne flyvertinnen ønske velkommen til SAS Braathens =)

Det er nok lettere for enkelte å droppe deler av navnet....

Nytter vel ikke med

1,$s/SAS Braathens/SAS Norge/g

På folk...

EDIT2:
Forøvrig , det skal annonseres ;

Velkommen til SAS og Star Alliance om bord i flyene og ved gate.

Originally posted by andeik

Grunnen til at dette ikke endres er kanskje fordi at SAS sine personale aldri bestiller slike elektroniske billetter? =P

Både servicebilletter og R1 er elektroniske nå... på R2 er det fortsatt papirbilletter.
Men disse blir visst også e-ticket fra nyttår.

Jeg syns nå det var deilig å se en BU maskin på Amsterdam Schipol i dag da jeg reiste hjem fra Manchester.

Reiste med KLM selv, men fikk litt hjemmefølelse allerede når flyet takset forbi^_^

Originally posted by andeik

Edit skriveleif på P.A. Viking:

Velkommen til SAS Norge og Star Alliance om bord i flyene og ved gate. :p

Etter hva jeg har hørt, skal man si "sass norge" i enkelte andledninger, og "ess a ess" i andre andledninger. Vet ikke om det er sant, men jeg tror det så gjerne.

sass kom vel med sass braathens og ess a ess kan man si utenfor Norge...

Med referanser til gode kilder....

Annonsering om bord
I og med vi har felles logo med de andre SAS-selskapene og det er viktig å fremheve nettverket og et strømlinjeformet SAS-tilbud til kundene våre, vil vi bruke "Velkommen til SAS og Star Alliance" om bord i flyene og ved gate.

Selskapets offisielle navn er SAS Scandinavian Arlines Norge AS.

Uttale
SAS Norge uttales med SAS i et ord
SAS og Star Alliance skal uttales med S , A , S enkeltvis.

Så er det bare voksenopplæring og få det til å sitte....

Originally posted by P.A. VIKING

Annonsering om bord
I og med vi har felles logo med de andre SAS-selskapene og det er viktig å fremheve nettverket og et strømlinjeformet SAS-tilbud til kundene våre, vil vi bruke "Velkommen til SAS og Star Alliance" om bord i flyene og ved gate.
Stille og roligt vinder den sunde fornuft indpas:D

Originally posted by karsten

Originally posted by P.A. VIKING

Annonsering om bord
Stille og roligt vinder den sunde fornuft indpas:D

Back to ....

Har også lagt merke til at de "glemmer" seg under avgangsopprop på OSL, men langt de fleste sier "velkommen til SAS og Star Alliance rute SK..."

Det går nok over men endog sakte. Har fortsatt forglemt meg i oppropene. Men så fort automatikkene er på plass så går det seg til. Bestiller man fra litt mer eksotiske nettsider, reisebyråer med andre CRS'er så vil man nok fortsatt kunne se Braathens ASA el. l.

SANASOL - Scandinavian Airlines Norge AS og lignende.

Litt OT: På hotellrommet vi hadde i New York i sommer, var det en telefonliste med numre til bl.a. Sabena og Swissair.

Tydelig at kommunikasjonsfolket hos SAS har viktige ting å drive med... men hvor mange av paxen er det egentlig som vet hva stjernegjengen er? Bizpax vet det nok, og trenger ikke få det opplyst, sardinpaxen lurer vel på hva denne stjernealliansen er, i ca to sekunder, og så glemmer de det til neste gang de skal ut og fly. Er det gjort undersøkelser av hvor stert merkenavnet Star Alliance egentlig er? Jeg som flynerd vet at den kan bringe meg hvorsomhelst, men de fleste vil vel bare bestille billetter, konstantere at de flyr med forskjellige selskaper og dætt's itt?

Back