SAS Braathens åpner seks nye utenlandsruter fra 26MAR06.

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Replying to Topic 'SAS Braathens åpner seks nye utenlandsruter fra 26MAR06.'

Oppstart på MADRID utsettes


SAS Braathens har tidligere meddelt at selskapet ville starte opp ruten OSL-MAD i slutten av mars 2006. Kapasiteten i MAD er begrenset og derfor tildeler flyplassmyndighetene avgangs- og landingstillatelser (slots). I 2005 ble det opplyst at flyplassen ville øke det totale antall slots. Senere kom det kontrabeskjed - det blir likevel ingen kapasitetsøkning fra sommer-sesongen 2006. SAS Braathens har dermed ikke fått tilbud om slots, og har dessverre intet annet valg enn å utsette oppstart til slotsituasjonen bedrer seg.
SAS-gruppen tilbyr reiser til MAD via CPH.
Publisert 17FEB06
 
Replying to Topic 'SAS Braathens åpner seks nye utenlandsruter fra 26MAR06.'

Skulle ikke MAD åpne ny flyplass, men det har kanskje ikke bedret kapasiteten.
 
Replying to Topic 'SAS Braathens åpner seks nye utenlandsruter fra 26MAR06.'

Originally posted by Hurum


179 passasjerer ombord i 3 klasser...
Å sitte på businessclass kan neppe være særlig "business" om seteavstanden er som ellers i flyet. Og om seteavstanden er mindre i economy enn i businessclass så må economy være verre enn verst.

Nå blir det ikke sååå trangt som du frykter.... Businessklasse har alltid ledig midtsete, derfor blir det aldri så mange som 179 pax på disse flyene.
 
Replying to Topic 'SAS Braathens åpner seks nye utenlandsruter fra 26MAR06.'

Originally posted by cabincruiser


Originally posted by Hurum


179 passasjerer ombord i 3 klasser...
Å sitte på businessclass kan neppe være særlig "business" om seteavstanden er som ellers i flyet. Og om seteavstanden er mindre i economy enn i businessclass så må economy være verre enn verst.

Nå blir det ikke sååå trangt som du frykter.... Businessklasse har alltid ledig midtsete, derfor blir det aldri så mange som 179 pax på disse flyene.

Ok så seteavstanden holdes liten og en får et ledig sete mellom seg. Litt bedre enn på vanlig SAS fly da? Kjenner ikek til hvor trangt det er på SAS businessclass. Har aldri flydd business.
Men det må jo bli ganske trangt fram til sete foran uansett om en har litt bedre plass til kroppen sidevegs.
Blir jo nesten like trangt til setet foran som hos Sterling og Ryanair, eller tar jeg feil?
 
Replying to Topic 'SAS Braathens åpner seks nye utenlandsruter fra 26MAR06.'

Originally posted by Hurum


Originally posted by cabincruiser


Originally posted by Hurum


179 passasjerer ombord i 3 klasser...
Å sitte på businessclass kan neppe være særlig "business" om seteavstanden er som ellers i flyet. Og om seteavstanden er mindre i economy enn i businessclass så må economy være verre enn verst.

Nå blir det ikke sååå trangt som du frykter.... Businessklasse har alltid ledig midtsete, derfor blir det aldri så mange som 179 pax på disse flyene.

Ok så seteavstanden holdes liten og en får et ledig sete mellom seg. Litt bedre enn på vanlig SAS fly da? Kjenner ikek til hvor trangt det er på SAS businessclass. Har aldri flydd business.
Men det må jo bli ganske trangt fram til sete foran uansett om en har litt bedre plass til kroppen sidevegs.
Blir jo nesten like trangt til setet foran som hos Sterling og Ryanair, eller tar jeg feil?

Jeg kjenner ikke til pitchen på Sterling eller Ryanair (annet enn at jeg syntes Sterling var trang, da jeg fløy dem sist for mange år siden). Vet forsåvidt ikke hva pitchen er på SAS Braathens heller - selv om jeg jobber i kabinen. Så min synsing blir bare på grunnlag av hva jeg selv føler når jeg sitter i våre egne fly. Og jeg synes pitchen er helt OK - også på domestic versjonen av -800 (179 seter).
Det å ha et ledig midtsete hjelper utrolig på plass- og komfortfølelsen!
 
Replying to Topic 'SAS Braathens åpner seks nye utenlandsruter fra 26MAR06.'

Jeg tror Sterling og Ryanair har 189 seter ombord i sine B737-800. mot 179 i SAS sine tilsvarende fly.
Det er vel kanskje 31 rader hos Sterling og 30 hos SAS Braathens.
 
Replying to Topic 'SAS Braathens åpner seks nye utenlandsruter fra 26MAR06.'

179 Y config på -800 maskinene er T R A N G for de som er over 180.. jeg er 194 og har store problemer med å få plass når det er så j*vlig trangt.. Så jeg for min del må ungå de avgangene jeg vet det er fly med Y-179 config,men det er nå sånn livet er
And for the record.. jeg flyr hverken med sterling eller FR..

Jeg tror heller en med international config hadde vært MYE bedre på såpass lange flyturer som til ATH og REK. Det å tape kunder pga andre aktører som har betraktlig bedre comfort til noenlunde samme pris vil være for dumt.

Når det kommer til ruten til VIE så er det en fordel for både SK og OS at vi åpner der med større fly en de som går idag. Jeg booker MYE billetter igjennom VIE med OS hele eller deler av veien , og da kunne hive på SK der uten at passasjer må via CPH og alikevel nyte godt av negoprisene til OS er jo bare helt knall,så den gleder jeg meg til.
 
Back
Top