SAS Braathens åpner seks nye utenlandsruter fra 26MAR06.

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Replying to Topic 'SAS Braathens åpner seks nye utenlandsruter fra 26MAR06.'

Pluss at særlig DY er flinke til å "skape" et marked...det kan også SAS Braathens tjene på...

Air Europa og Spanair flyr jo charter til Oslo fra Madrid og Barcelona om sommeren med spanske turister, så her må det da være marked begge veier. Ihvertfall om sommeren.

Originally posted by vadheim

Air Europa og Spanair flyr jo charter til Oslo fra Madrid og Barcelona om sommeren med spanske turister, så her må det da være marked begge veier. Ihvertfall om sommeren.

Problemet er vel kanskje at spanjolene har like stor kjennskap til Norwegian og SAS Braathens, som den jevne nordmann har til Spanair og Iberia .. Når utviklingen, sikkert også i Spania, går mot at mange går rett inn på kjente selskapers hjemmeside, blir det vanskelig å få oversikt over alternativer.

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by FBU

Originally posted by amatør

Originally posted by Farmer

Glimrende !
Her får vi flere gode destinasjoner uten at det er behov for mellomlanding i CPH eller noen annen europeisk storflyplass. Jeg vil tro at dette er med på å minske antall Norske transferpassasjerer i CPH neste år.
Ja,er vel omtrent bare intercontinentale passasjerer som kommer til å reise via CPH snart nå..
Hei hei!! For oss som ikke bor på Østlandet er det fremdeles mye enklere å fly via CPH kontra OSL om man skal fly SK:hi2

Helt feil, men de som bor i TRD,BGO,SVG,KRS,TRF har andre valgmuligheter.
Overhodet ikke feil! Hvordan kan du argumentere for at det er enklere å fly via Osl kontra CPH (jeg eksluderer befolkningen i Nord Norge, da de ikke har muligheten for å fly direkte til CPH)

Originally posted by FBU

Originally posted by Farmer

Glimrende !
Her får vi flere gode destinasjoner uten at det er behov for mellomlanding i CPH eller noen annen europeisk storflyplass. Jeg vil tro at dette er med på å minske antall Norske transferpassasjerer i CPH neste år.
Ja,er vel omtrent bare intercontinentale passasjerer som kommer til å reise via CPH snart nå..
Hei hei!! For oss som ikke bor på Østlandet er det fremdeles mye enklere å fly via CPH kontra OSL om man skal fly SK:hi2
Er transfer på OSL så veldig vanskelig??
Ja. Transfer på enhver norsk flyplass fra utlandet er vanskelig. Du må vente (ofte ganske lenge) på bagasjen din. For å tollklarere denne på første stopp i Norge, For så å sjekke den inn igjen.
Reiser man uten bagasje, så er saken litt enklere.

Napoli!!! Sorrento,Amalfi,Capri og Positanio UTEN å reise via FRA eller MUC med LH!:devot:

Napoli var både overraskende og veldig hyggelig... Italia begynner å bli bra dekket fra Norge - snart skjønner vel nordmenn at de lager bra biler i tillegg til god mat og god vin der også...:devot: :spin:

Originally posted by FBU 4EVER

Napoli!!! Sorrento,Amalfi,Capri og Positanio UTEN å reise via FRA eller MUC med LH!:devot:

Ja, naa oensker du vel at det ble 737 istedet for Plastique Fantastique .... ;)

Originally posted by CK
og ikke minst - lekre fly

Hmmm, nå synes jeg du skal sørge for at WF kjøper inn noen sånne til tynnere ruter. :)

P.180n er vel omtrent på størrelse med King Air, så den blir vel litt liten - men som company-aircraft....:devot:

Dette var jo gledelig, jeg haaper de fleste rutene varer. SAS har begynt aa toerre aa satse litt ogsaa. Det er godt med konkurranse saa man kan presse hverandre litt til aa aapne nye ruter og ha bra priser.

Originally posted by LN-MOW

JEG ØNSKE MEG 737!!! Du er gal,mann! Sjekke ut på 737 bare for å sitte å fly rett frem i tre timer,gjøre en turnaround og så tre timer tilbake.Stopp blir det aldri!
Utsjekk på 737? :baeh :mol :cool2

MAD :(

På forespørsel til reise senteret fikk jeg feedback om at de (SK) ikke fikk slot på MAD i sommer . Oppstart OSL-MAD er dermed utsatt på ubestemt tid.

Originally posted by LN-MOW

Nei!!! Overhodet ikke!!! Aldri gris for meg.Dessuten vil crewet snu og fly hjem igjen etter et kort stopp.Her er det ID-billett som gjelder og minst fem dager før hjemreise.
Luftens Citroën til 48-timers stopp i SEA,PVG,BKK ser ut som et meget godt valg i disse tider.

Tror Wien kan bli en bra rute. her er det mye potensiell storby ferie. Vakker by!
Rart ikke Norwegian har snust på denne (mulig høye flyplassavgifter skremmer)
Når det gjelder Austrian så frakter vel disse i stor grad transfer pax? Reklamene deres i Norge rettes i alle fall mer mot øst europa enn en lang weekend i Wien!

Morro at Osl dekker Europa nå! We will se the world covered too!:)

Norwegian var vel kanskje tidligere ute og søkte.

Men om det er 1 slot og 2 søkere så er det 1 som ikke får.

NYE RUTER – OPERERES MED 737-800

SASBraathens to nystartede ruter (Wien og Reykjavik) vil operere med tre-klasse produkt på B737-800 Y179. Dette innebærer at disse rutene ikke vil ha gardin, samt en noe dårligere seteavstand enn på øvrige fly. Man bestreber seg fortsatt på å unngå å planlegge B737-800 Y179 på tre-klasse ruter, men Network gjør oppmerksom på at dette tidvis kan forekomme.

:hi2

179 passasjerer ombord i 3 klasser...
Å sitte på businessclass kan neppe være særlig "business" om seteavstanden er som ellers i flyet. Og om seteavstanden er mindre i economy enn i businessclass så må economy være verre enn verst.

Back