SAS-Steward
ScanFlyer Gold
Re: SAS börjar flyga Stockholm - Hong Kong
Jeg skal ikke si så mye mer, for uansett hva som kommer av faktainformasjon eller annen relevant kunnskap så når det sjelden frem. PS når det gjelder ordet skandale så er det noe det virker som flere her mener dette er, derfor jeg forsøker å opplyse litt om hva som faktisk har skjedd.
I denne prosessen når det gjelder HKG er jeg veldig tett på, hele tiden og vet veldig godt hva som foregår. Jeg kjenner ikke til like godt hva som skjedde i forhold til EWR, men har aldri hverken hørt eller forstått en sik dramatikk som du beskriver.
Men ja det er pinlig, men mer for Kinesiske myndigheter som igjen viser at det er uhyre vanskelig å planlegge og sterte opp ting som har med luftfart å gjøre i samarbeid med dem.
Men du åpenbart vet hva som er skjedd, og hvordan kanskje dette kunne løses. Hva burde SAS ha gjort annerledes?
Minner igjen om at alle tillatelser etc var på plass før det plutselig kom krav om noe mer som aldri før har vert nevnt.
Jeg ser igjen at det blir gjort forsøk på å knytte tidligere innlegg til påstander det ikke er grunnlag for. Det er meg kjent ingen her som har kategorisert dette som en skandale.
Da SAS manglet slots på EWR frem til kun noen uker til oppstart, ble selskapet konfrontert av media om ryktene. Da var det samme type svar med henvisning til de bagatellmessige formalitetene som manglet.
En godt koordinert jakt ble iverksatt på forum for å senke troverdigheten til de som poengterte problemene. De som kjenner saken vet hvilken dramatikk som utspant seg og de ressurser som måtte iverksette for å hindre en komplett fiasko for ruten og selskapet i en tid der DY spisset sine LH planer mot publikum. Et stort potensielt PR messing tilbakeslag som det var helt tydelig at man ikke ønsket å videreformidle til egne ansatte eller pressen.
Jeg har ingen grunn til ikke å tro at dette denne gangen vil løse seg snarlig. Samtidig er det noe spesielt, historien tatt i betraktning, å fremheve selskapets egen troverdighet som et argument for at alle andre har feil.
Det er samme hvordan man venner på det, slik at SAS ikke hadde ALLE formalitetene klare da de åpnet ruten for salg. Om enn bagatellmessige, så like fult med den konsekvens at salget nå midlertidig er stoppet.
Det er pinlig, noe jeg registrerer at debatten og motargumentene bærer preg av å skjule.
Omfanget av problemet er det her dere som maler på veggen. Det er ingen andre som argumenterer mot annet enn at dette er pinlig.
Jeg skal ikke si så mye mer, for uansett hva som kommer av faktainformasjon eller annen relevant kunnskap så når det sjelden frem. PS når det gjelder ordet skandale så er det noe det virker som flere her mener dette er, derfor jeg forsøker å opplyse litt om hva som faktisk har skjedd.
I denne prosessen når det gjelder HKG er jeg veldig tett på, hele tiden og vet veldig godt hva som foregår. Jeg kjenner ikke til like godt hva som skjedde i forhold til EWR, men har aldri hverken hørt eller forstått en sik dramatikk som du beskriver.
Men ja det er pinlig, men mer for Kinesiske myndigheter som igjen viser at det er uhyre vanskelig å planlegge og sterte opp ting som har med luftfart å gjøre i samarbeid med dem.
Men du åpenbart vet hva som er skjedd, og hvordan kanskje dette kunne løses. Hva burde SAS ha gjort annerledes?
Minner igjen om at alle tillatelser etc var på plass før det plutselig kom krav om noe mer som aldri før har vert nevnt.
Last edited: