• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS börjar flyga Stockholm - Hong Kong

Re: SAS börjar flyga Stockholm - Hong Kong

Det blir ARN-ORD som flyttas till sen eftermiddag för att få schemat att passa ihop med ARN-HKG skriver flygtorget.se.

Det blir en av SAS nya A330E som flyger den nya linjen från Arlanda till Hong Kong. Inledningsvis omväxlar den med en A340 men senare i höst blir det enbart den de nya maskinerna på linjen. De slingas ihop med Chicago för att utnyttjas fullt ut.

http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=10830

Joda, men dette er søndag (7). Jeg nevnte 1,4,5 altså man, tor, fre.

Åja, det visste jeg ikke.

Mulig de endrer på det. I fjorårets sommerprogram fløy de 2x daglig ARN-BGO. Vi får se hva som skjer...

Det blir helt sikkert trucket masse laks til Arlanda for denne ruta. Det gjør man allerede for andre ruter.

Hvordan får du det til? Jeg har forsøkt alle mulige måter men får ikke opp pristilbud på routingen BGO-OSL-ARN-HKG og tilbake. KLM får meg ned til HKG på 14 timer og hjem på 16. Såvidt jeg kan se tar det rundt 12-13 timer fra OSL via ARN til HKG og hjem igjen. Legg inn flytid til og fra OSL, maset med å få ut bagasjen på OSL på vei hjem og det faktum at man må bytte fly to ganger så tar jeg heller den ekstratimen på Schipol.

Fant SVG-OSL-ARN-HKG-ARN-SVG via kayak, men ikke via SAS sine egne sider. Reisetid ca. lik som KL. Når det gjelder BGO så virker det som SAS ikke har lastet BGO-ARN inn i systemet så langt fram ennå (men den vises hos Avinor).

Dette er vel en av "problemene" ved å ha flere IC hubber for SAS. CPH er godt innarbeidet og har mye connections fra norske byer.

Jeg får fint til å booke TRD-ARN-HKG, da med ca. 1,5-2 timers transfertid...

Vanskelig å si, men OY-KBM som er A340-maskinen som SAS pleier å bruke til IAD står iallefall på listen over fly som skal ha ny kabin.

Det är väl snarare så att starten av Stockholm - Hongkong frigör en 330 från tidigare Nordamerikaprogrammet, och då sätts den lämpligen in på Köpenhamn - Washington. Den linjen har ju tidigare trafikerats med 330.
Hongkong och Chicago från Stockholm ska ju trafikeras med en 340 och en nylevererad 330E; så småningom, antar jag, med två 330E.

Har SAS trukket tilbake billettsalget, tenkte jeg skulle booke en tur nå, men finner ikke fligheten?

Edit:

Finner flighten i Expertflyer, men ikke et eneste sete til salgs. Selv ikke i Jan 15

SK 963 0 ARN
12/10/15 1:50 PM HKG
12/11/15 7:10 AM 333
Su,M,Th,F,Sa
NA / NA C0 D0 Z0 R0 J0 Y0 S0 B0 P0 A0 E0 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Last edited:

Har SAS trukket tilbake billettsalget, tenkte jeg skulle booke en tur nå, men finner ikke fligheten?

Edit:

Finner flighten i Expertflyer, men ikke et eneste sete til salgs. Selv ikke i Jan 15

SK 963 0 ARN
12/10/15 1:50 PM HKG
12/11/15 7:10 AM 333
Su,M,Th,F,Sa
NA / NA C0 D0 Z0 R0 J0 Y0 S0 B0 P0 A0 E0 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Tror desverre at noe pinlig er i ferd med å nå offentligheten når det gjelder denne lanseringen.

Tror desverre at noe pinlig er i ferd med å nå offentligheten når det gjelder denne lanseringen.
Nå blir jeg nysgjerrig. Hva som skjer angående denne ruta? Nedlagt eller flyttet til CPH? *wild guess*

Jeg er overrasket men det er jo dessverre ikke første gangen. Når SAS i panikk gjenåpnet OSL-EWR hadde de ikke slots på EWR en gang.

Skulle virkelig tro at SAS av alle hadde papirarbeidet i orden.. Flaut hvis dette stemmer. .

Jaja, de prøvde jo å åpne CPH-SFO to ganger før de endelig klarte det på tredje forsøket, så det er jo ikke noe nytt for bolaget å stoppe allerede lanserte ruter, selv om de kanskje er kommet lenger i prosessen denne gangen enn tidligere når det ble stoppet.

Jaja, de prøvde jo å åpne CPH-SFO to ganger før de endelig klarte det på tredje forsøket, så det er jo ikke noe nytt for bolaget å stoppe allerede lanserte ruter, selv om de kanskje er kommet lenger i prosessen denne gangen enn tidligere når det ble stoppet.

Men det handlet vel mer om økonomi og kapasitet og ikke formaliteter.

Men det handlet vel mer om økonomi og kapasitet og ikke formaliteter.

Joda, mulig det, men mest av alt handler det om troverdighet i markedet i den forstand at man ikke lanserer nye ting før alt er klart, enten det er formaliteter, økonomi eller annet. At ting kan skje en gang i blant forstår alle, men for SAS skjer det ting nesten hver gang, og da går det på troverdigheten løs.

Back