SAS börjar flyga Stockholm - Hong Kong

Re: SAS börjar flyga Stockholm - Hong Kong

Det er logisk at det er et fly med ny kabine, da journalister og andet godt folk inviteres ombord til første returflyvning til Hong Kong. En gammel a330 med ny kabine giver alt andet lige et bedre indtryk end en gammel og slidt a340 til journalisternes artikler

På mange for blant annet Facebook reklamerer Finnair helt rått på deres rute til Hong Kong ... Så de føler sikkert litt at SAS skal starte opp.

Kan være at dine søk og skriblerier også har innvirkning ..? ;) Jeg ble f.eks. bombet med cruisereklame da jeg bestilte det i våres ...

Hadde sett frem til nytt fly, men så lenge vi slipper EuroAtlantic så er det ikke krise med "ny" a330 ;)

Yes, må innom BKK eller SIN for å komme seg til Australia.

Er vel uansett kjappere og bedre og reise via Bangkok, eventuelt Doha eller Dubai hvis du skal ha raskest mulig flygning til Australia fra Norge. Og fly via HKG kan umulig være korteste vei.

Og både via Bangkok og sandkassa kan du vel komme fra Oslo til Australia med kun 1 mellomlanding idag.

Tror nok jeg vil gi 14 dager rett at tidsmessig taper SAS via HKG hvis du skal til Australia. Først og fremst siden det vil bli minst to stopp til Australia. OSL har tre aktører som tilbyr en stopp til Australia (EK, QR og TG) og alle har reisetid på under 21 timer f.eks mellom OSL og MEL (litt lengre på returen siden det der er motvind). Siden SAS er Star Alliance så er det eneste tilbudet Air New Zealand via New Zealand til Australia fra HKG og da snakker vi om 20 timer eller mer mellom HKG og Australia. Om SAS vil tilby code share eller en form for interlining med andre selskap er et åpent spørsmål. Hvis ikke vil alternativet bli separate bestillinger, padding og god reiseforsikring. I alle tilfeller vil SAS være taperen tidsmessig fra OSL.

Siden SAS er Star Alliance så er det eneste tilbudet Air New Zealand via New Zealand til Australia fra HKG og da snakker vi om 20 timer eller mer mellom HKG og Australia.

Du kommer deg da i høyeste grad til Australia fra HKG med Thai og Singapore Airlines, som begge er medlem av Star Alliance.

Hva slags code-share/interline blir mulig fra Hong Kong med den nye SAS-ruten?

SAS börjar flyga Stockholm - Hong Kong

Tror nok jeg vil gi 14 dager rett at tidsmessig taper SAS via HKG hvis du skal til Australia. Først og fremst siden det vil bli minst to stopp til Australia. OSL har tre aktører som tilbyr en stopp til Australia (EK, QR og TG) og alle har reisetid på under 21 timer f.eks mellom OSL og MEL (litt lengre på returen siden det der er motvind). Siden SAS er Star Alliance så er det eneste tilbudet Air New Zealand via New Zealand til Australia fra HKG og da snakker vi om 20 timer eller mer mellom HKG og Australia. Om SAS vil tilby code share eller en form for interlining med andre selskap er et åpent spørsmål. Hvis ikke vil alternativet bli separate bestillinger, padding og god reiseforsikring. I alle tilfeller vil SAS være taperen tidsmessig fra OSL.

Mens vi sikkert kam være enige om at det neppe er Skandinavia-Australia markedet SAS primært satser på her, og det stemmer at det er 2 stopp fra OSL, så mener jeg du ikke har gjort hjemmeleksen her.

SAS har interline med Cathay og selger også videreforbindelser med dem. F.eks denne varianten ARN-HKG-SYD hvor HKG-SYD er med Cathay. Kort connection på HKG så totalt reisetid blir 21 timer. Hvilket er konkurransedyktig. Blir selvsagt et par timer ekstra fra OSL ;)

2fd5a57840717ec5bc4d0a916f4dbf16.jpg

Regner og med de tilbyr andre videreforbindelser med CX også

Når folk er villige til å fly via Riga når de skal til Amsterdam, anser jeg ikke reisetid som det viktigste konkurransemiddelet. Spesielt ikke på langruter ...

Når folk er villige til å fly via Riga når de skal til Amsterdam, anser jeg ikke reisetid som det viktigste konkurransemiddelet. Spesielt ikke på langruter ...

Jeg er enig i at reisende generelt sett er lite opptatt av om reisen til Australia tar 22 eller 25 timer. Når det er sagt så tror jeg andelen av norske reisende som synes det er ok å reise til AMS via RIX fra OSL ikke er veldig stor.

Nogen der ved, hvordan det går med bookingerne for denne rute? Synes sjældendt man har set SAS sælge så billigt ud. Under 2500 DKK T/R på MMX-ARN-HKG.

Nogen der ved, hvordan det går med bookingerne for denne rute? Synes sjældendt man har set SAS sælge så billigt ud. Under 2500 DKK T/R på MMX-ARN-HKG.

Nå kjører vel Finnair med kampanjepriser om jeg ikke tar feil men det er vanvittige priser. Hvor og hvilken periode er det? Finner ikke noe til under NOK 6.100 når jeg har sett i hele november.

Det var vel kun et par torsdager de kjørte med disse prisene. Men det tar gjerne litt tid å 'kjøre inn' en langrute, så da vil man gjerne finne litt aggressiv prising for å få litt flere romper i setene ..

Det var vel kun et par torsdager de kjørte med disse prisene. Men det tar gjerne litt tid å 'kjøre inn' en langrute, så da vil man gjerne finne litt aggressiv prising for å få litt flere romper i setene ..
Akkurat som Emirates gjorde når dem startet opp direkterute,
derfor gleder jeg meg til enda flere ruter som kommer :)

Ikke noe vi ikke visste fra før, men denne lå på SAS salesinfo:

19AUG15 Delay of A330Enhanced
The delivery of SAS first A330Enhanced aircraft is delayed with a few weeks and now planned to late September/beginning of October 2015.
Airbus is responsible for the delay.

SAS new Hong Kong route will be operated with an A330E. At the opening of the route SK963/10SEP15 between ARN and HKG, the upgraded A330 will be used and after that the route will be served by a 340 for a short period of time.

Back