SAS börjar flyga Stockholm - Hong Kong

Re: SAS börjar flyga Stockholm - Hong Kong

Synes det er litt trist at denne dagen ser ut til at dette skal gå forumet stille forbi!

I dag er første avgang til Hong Kong!

Grattis Stockholm og SAS!

Synes det er litt trist at denne dagen ser ut til at dette skal gå forumet stille forbi!

I dag er første avgang til Hong Kong!

Grattis Stockholm og SAS!

Måske fordi halvdelen af forummet sidder i fly på vej mod Arlanda :D

Da nærmer SK963 og LN-RKO seg Finland! :) Med det gratulerer jeg SAS, ARN og Skandinavia med ny spennende IC-rute østover, og ønsker alle passasjerer og forummedlemmer som måtte være ombord god tur. :D

Last edited:

Denne begivenheten er fyldig og godt dekket ellers hos "nabo"-forumet på sasbonusfeber.no/se ;)

Vi er ihvertfall 3st fra Flyprat.no ombord. Selv sitter jeg på 31A. Likte opplegget til SAS med drager og utdeling av mat og drikke i gateområdet.

Nå håper jeg bare vi får vannsalutt når vi lander ;)

Har funnet meg godt til rette på 22A, weekend tur til HK :)

Det er fullt i plus kabin på denne 1 flygningen. Sikkert flere av oss som fikk gjennom vår OT søknad

Serveres i dag Torsk eller Kylling som hovedrett så en får se ka ein går for.

Merlind

Last edited:

Eller OY-KBM, som kommer in som 904 i morgon bitti. En tillbaka till EWR, en till HKG.
ORD tycks få 330 i morgon, så LN-RKO fortsätter nog dit.
Men sen, på lördag, blir det 340 till både ORD och HKG - och då går LN-RKO in på sitt vanliga program, med huvudsakligen EWR. Och på lördag blir det en tillfälligt ny avgångstid: 14.30 från ARN! Ankomst New York 17.00.

Dum & Dummere fejrer åbningen i Stockholm tidligere i dag :D

106lp5i.jpg

Det var sandelig en festlig åbning med kinesiske drager og det hele.

Ikke alle liker at SAS sin "nye" strategi og at ruta kom fra ARN, men det er vel ikke overraskende:

For ikke så mange år siden ville det have været utænkeligt, at Hong Kong-ruten ikke også var fra København.

Men til lykke alligevel SAS. Næste gang må det være Københavns tur.

http://www.standby.dk/nyt-sas-kapitel/

Betryggende at de likevel ønsker SAS lykke til da, men neste gang er det selvsagt CPH sin tur;). Alt er som det skal:)!

Og bare så det er klart så trenger vi ikke diskutere hvorfor ruta går fra ARN og hvor den egentlig burde gå fra - jeg bare refererer til hva "pressen" mener. God helg!

Ikke alle liker at SAS sin "nye" strategi og at ruta kom fra ARN, men det er vel ikke overraskende:

http://www.standby.dk/nyt-sas-kapitel/

Betryggende at de likevel ønsker SAS lykke til da, men neste gang er det selvsagt CPH sin tur;). Alt er som det skal:)!

Og bare så det er klart så trenger vi ikke diskutere hvorfor ruta går fra ARN og hvor den egentlig burde gå fra - jeg bare refererer til hva "pressen" mener. God helg!

Standby.dk har vel aldri värt presse. Litt for mye synsing og sutring til at jeg i alle fall vil ta dem seriöst.

Last edited:

De får jo MIA sammen med OSL, så da bør de være fornøyd! :) ;)

Nu tycker jag Standby.dk är helt ok. Att de skriver om industrin med danska ögon kan väl inte chocka någon. I det här fallet är det dessutom en krönika som inte ska vara något annat än subjektiv.

Blev det någon vattensalut efter att man landat i HKG?

Att det ska vara så jobbigt för våra glada öldrickande grannar att byta flyg i Stockholm?! 40 min är väl inte hela världen? Själv så har man ju alltid bytt flyg på Kastrup utan att börja grina...Tror denna linje kommer motarbetas å det grövsta från danskt håll. Ha en trevlig helg!

Hvad baserer du det på?

Vad man ser på andra forum för kommentarer. Det gäller ju också den svenska sidan på sundet. Men det är kanske inte konstigt? Har själv flertalet vänner i Malmö som självklart har Kastrup som sin flygplats och där gnälls det över den nya linjen. Dom är EB medlemmar men pratar i stil med "ja nu får man väl åka EK via Dubai istället osv". Det tycker jag är tråkigt! Sen att ni danskar stöttar Kastrup i vått och torrt är väl som sagt inte kontigt? SAS sitter i en tuff sits med tre länder och alla olika viljor. Svårt att få alla nöjda :)

Hörs hej!

Vad man ser på andra forum för kommentarer. Det gäller ju också den svenska sidan på sundet. Men det är kanske inte konstigt? Har själv flertalet vänner i Malmö som självklart har Kastrup som sin flygplats och där gnälls det över den nya linjen. Dom är EB medlemmar men pratar i stil med "ja nu får man väl åka EK via Dubai istället osv". Det tycker jag är tråkigt! Sen att ni danskar stöttar Kastrup i vått och torrt är väl som sagt inte kontigt? SAS sitter i en tuff sits med tre länder och alla olika viljor. Svårt att få alla nöjda :)

Hörs hej!

Som der står i standbys artikel har Sverige og Stockholm fået deres bid af kagen, og måske lidt til. Det havde f.eks. været mere rimelig at ruten til Lax gik fra Osl i stedet.

SAS sitter i en tuff sits med tre länder och alla olika viljor. Svårt att få alla nöjda :)
Som der står i standbys artikel har Sverige og Stockholm fået deres bid af kagen, og måske lidt til. Det havde f.eks. været mere rimelig at ruten til Lax gik fra Osl i stedet.
Det er da absurd, hvis nye longhaulruter skal fordeles efter en formel, hvor OSL, ARN og CPH får lige meget.
Det bør da drives på markedsvilkår med en professionel direktion og bestyrelse, der fastlægger nye ruter ud fra, hvor man kan generere størst muligt overskud. Og ikke ud fra en planøkonomisk tankegang.

Jeg var faktisk først lidt overrasket over at LAX-ruten skulle gå fra ARN og ikke CPH, men jeg forstod faktisk godt argumenterne om at man fra CPH ville kannibalisere SFO, hvilket formentlig ville gå ud over yield. Det bliver dog spændende at se, om CPH pax til LAX vil blive routed via SFO eller ARN, og det samme for pax fra ARN til SFO.
En anden interessant vinkel er jo selvfølgelig feed fra Europa. Her står CPH selvfølgelig langt stærkere end ARN og OSL, med langt flere ruter og frekvenser fra især DE og PL.

Back