Re: SAS bør våkne
Se på tallene i SAS sin årsrapport 2006. I tabellen på side 27 ser du sammenliknet kostnadene med MD80 versus B737. Mens MD80 har høyere fuelutgifter har B737 høyere kapitalutgifter, og dermed kommer de ut omtrent likt for SAS. Dvs. kostnad per sete er faktisk lavere for MD80 enn for B737 i SAS.
MD80ene i SAS er forresten 17 år gamle i snitt, og har vel ikke noe å skamme seg over alderen i forhold til DYs 737-300...

Dag Johnsen
Heisann Flyer!
Bråk eller ikke i MD80 - de er minst like kostnadseffektive som nye 737 (les siste SAS rapport),
Dette tviler jeg på at stemmer og du bør nok sjekke disse tallene litt nøyere...![]()
Dag
Se på tallene i SAS sin årsrapport 2006. I tabellen på side 27 ser du sammenliknet kostnadene med MD80 versus B737. Mens MD80 har høyere fuelutgifter har B737 høyere kapitalutgifter, og dermed kommer de ut omtrent likt for SAS. Dvs. kostnad per sete er faktisk lavere for MD80 enn for B737 i SAS.
MD80ene i SAS er forresten 17 år gamle i snitt, og har vel ikke noe å skamme seg over alderen i forhold til DYs 737-300...
