• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS bestiller 1 A330-300, levering 2019 - SE-REH

Per 17jul19 13:00, var SE-REH planlagt i trafikk fra og med 24jul19, og LN-RKP med ferry ned til LDE samme dag.
 
Ja, så skal den til HKG i kveld


Sent from my iPhone using Tapatalk



Ja, akkurat i ferd med å lande, ser jeg.

Ellers har vel denne modellen med å ha et reservefly vært ganske vellykket - i alle fall når reserveflyet ikke har blitt tatt inn i ordinær produksjon.

Hva skjer med reservekapasiteten/slingsringsmonn når SE-REH settes i trafikk?
 
Last edited:
Enkelt utryckt kan man säga att reservkapaciteten blir den 340 som frigörs från SK901/902, (från vintertidtabellen den 340 som nu flyger SK995/996).
Det innebär alltså att reservmaskinen inte blir en dedicerad maskin, utan någon av de sju 340 som SAS har kvar.
 
Er ikke den ganske lik? Det er vel ikke lagt opp til noe økning i programmet etter LN-REH har blitt levert?



Reservekapasiteten blir jo lik som den er pr i dag. SE-REH (ikke LN) Er jo kjøpt inn for å erstatte reservemaskinen RKP. Selv om den nok kommer til å gå mye. Når man ser på historikken til RKP ser man behovet for backup. RKP har reddet mange avganger som ellers ville blitt kansellert


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Back
Top