SAS B737-800

kristian

ScanFlyer Blue
Vurderer SAS til London, men ser de bruker B737-800 den dagen jeg skal over. Er det den/de som har de stygge og ukomfortable skinnsetene?
 
Tar jeg ikke feil kan du få hvilken som helst 737 i flåten etter belegg....
 
Normalt ikke, men man kan aldri vite helt sikkert. Husk det kun er 3 maskiner dette gjelder, og ingen av disse er blant "gjenngangerene" på LHR ruten. På LHR kan man svært ofte oppleve en av de 3 virkelig gode -800 maskinene til SAS, de med bare 150 seter
 
Last edited:
Du tenker kanskje på de som egentlig var tenkt til Air Europa (eller var det Europe :8:), LN-RRE, RRF og RRG. Men Sas har -800 med veldig gode seter (3 stk), euro-konfig, bl.a. LN-RPM. Lurer på om LHR er et sted de blir brukt en del til.
 
Stort sett så er det 737-800, med 150 seter som flyr denne. Da uten skinnsetene.
Men man vet aldri, dette forandres i henold til bookingtall. Å forandres flytype, er dette gjerne til til 737-700.
Men man vet aldri hvilken versjon.
 
LN-RRF har jeg hatt gleden av å fly to gang, ser virkelig ikke problemet med at det skal være så utrolig dårlig plass. Ser ikke så pent ut rent estetisk, nei, men hadde null problemer med å sitte 2 timer tur/retur på dette flyet (iallefall ikke på hjemturen, men det er en annen sak :p ).
 
LN-RRF har jeg hatt gleden av å fly to gang, ser virkelig ikke problemet med at det skal være så utrolig dårlig plass. Ser ikke så pent ut rent estetisk, nei, men hadde null problemer med å sitte 2 timer tur/retur på dette flyet (iallefall ikke på hjemturen, men det er en annen sak :p ).
Dette er vel pga at du er jente (og derfor normalt kortere). Disse skinnsetene har kortere seteputer, noe som betyr at de har dårlig støtte ved knærene, noe som føles ubehagelig etter en stund. I tillegg er disse flyene de hos SAS som her flest seter av -800, og defor også lavest setepitch.
 
Jeg er normalt "høy" og langbeint nok (over 174) - men jeg er uvant med å fly og tar stort sett til takke med det jeg får ;) Ikke synes jeg det er umennesklig å fly økonomiklasse og jeg fokuserer stort sett ut vinduet mens jeg er i lufta. Er det å vente at flyet blir kjipt og føles som det har dårlig plass, når man før man har bestilt flybillettene begynner å tenke på hvor dårlig plass det er påstått å være? Tror det er mye psykologi i det (så vel som reisetid, selvfølgelig) - men som sagt har jeg flydd dette flyet uten å ha hverken plass eller komfort i tankene, dermed var ikke det noe problem.
 
Om du ender opp med en eurogris til LHR så er det ingenting å klage over, jeg derimot måtte sitte i en sånn maskin helt ned til LPA og det var noe av det værste jeg har vært med på! :p
 
LN-RRF har jeg hatt gleden av å fly to gang, ser virkelig ikke problemet med at det skal være så utrolig dårlig plass. Ser ikke så pent ut rent estetisk, nei, men hadde null problemer med å sitte 2 timer tur/retur på dette flyet (iallefall ikke på hjemturen, men det er en annen sak :p ).

Jeg er ganske gjennomsnittlig høy på 183cm og satt på 2.rad på denne i fjor hjem fra London. Det var rett og slett svært ubehagelig, og er håpløst å tilby så elendig pitch på C-klasse. De 3 "gode" SAS maskinene som nevnes har i motsetning bedre pitch i hele flyet, og litt ekstra benplass på de forrerste radene. De centimetrene betyr faktisk noe for min del, når man merker at det begynner å gjør vondt i kneet som er kjørt inn i ryggen foran.

Redningen min ble ledig midtsete og muligheten til å sitte på skrå.
 
Hvis du har god tid og EB medlem, flygærn, og elsker å fly lengst mulig til London, kan du få en koselig tur til LHR med LH via HAM .. :stir

Har selv booket en til høsten...;)
 
Har hatt en ubestridte glede å reise med disse euro-config -800'ene til SAS etpar ganger innenriks, og de er så comfy at turen kunne var mye lengre enn den timen mine reiser pleier å ta! :up:
 
Det finnes ingen rute der du har så stor sjanse til å få en av de tre Boeing 737-800 med 150 seter som du har på Oslo-London Heathrow. God tur!
 
Kan ikke SAS sette 150 seter i alle-800 og tilsvarende pitch i alle flya sine.. også intercont.. da hadde iallefall jeg fløyet betraktelig mere..
 
Hvilke seter er best i SAS sine 737-800?

Jeg skal fly en B738 med 176 seter, iflg. setereservasjon på sas.no.

Hvilke(n) B738 til SAS har 176 seter? Trodde de "bare" hadde 738 med 150 og 179 seter.
 
Individer med 176 seter:

LN - RRL "Jarlabanke Viking" (m/winglets) , LN - RPL "Svanevit Viking", LN - RRT "Lodyn Viking" og LN - RRU "Vingolf Viking" :)
I tillegg har også tidligere SK Sverige en maskin med 176 seter, nemlig LN - RCZ "Glitnir Viking".

God tur !
 
Takk, da satser vi på RRL! ;) Ser jo ut som det kan bli den, da det er den eneste med 176 seter med WL. (?)
 
Last edited:
Og jammen er det ikke den godeste LN - RRL som er satt opp på morgendagens avgang i skrivende stund (kan alltids forandre seg) :) Den er per dags dato den eneste 176 - seters maskinen med winglets. Ellers har LN - RRE/RRF/RRG winglets, men disse har 180 seter.
 
Da kom det en endring i programmet. Det blir LN - TUJ (-700 fra gamle Braathens med winglets) som drar rotasjonen til og fra Bardufoss i dag. God tur :)
 
Back
Top