• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS ATR i Kristiansand

FlyTAP

ScanFlyer Blue
Tok poden med for å se på fly forrige lørdag på Kjevik, og der kom jammen en SAS ATR fra Oslo (som også retunerte til Oslo). Var dette en one-off, eller brukes ATR innenriks i Norge? Skjønner at ATR kan være mer hensiktsmessig enn en stor B737 på en lørdags formiddag, men trodde ATR var i "dansk tjeneste". Vi blir jo kalt for reserve-dansker så sånn sett er det jo logisk :)

Re: SAS ATR KRS

Den går en rundtur til både -sand og -sund på lørdager i sommer.

Tok poden med for å se på fly forrige lørdag på Kjevik, og der kom jammen en SAS ATR fra Oslo (som også retunerte til Oslo). Var dette en one-off, eller brukes ATR innenriks i Norge? Skjønner at ATR kan være mer hensiktsmessig enn en stor B737 på en lørdags formiddag, men trodde ATR var i "dansk tjeneste". Vi blir jo kalt for reserve-dansker så sånn sett er det jo logisk :)

I tillegg til de svarene du allerede har fått, så flyr også Jettime fast ATR for SAS på vestlandsruten hele året.

Man takker pent for svar! Når fem-åringen sa at "propell-sas!" og jeg blånekter for at SAS flyr propell i Norge for så å se doningen lande foran nesa på en, da har man blitt gammel da.

Man takker pent for svar! Når fem-åringen sa at "propell-sas!" og jeg blånekter for at SAS flyr propell i Norge for så å se doningen lande foran nesa på en, da har man blitt gammel da.

Festlig, må bare innse at det å diskutere fakta med femåringer, for det aller meste er dødfødt!

SAS har brukt Jet Time sine ATR maskiner på ruten Trondheim-Bodø-Tromsø i fjor sommer, der de har brukt Widerøe med Q400 tidligere på denne ruten, regner med ATR i sommer også.

Re: SAS ATR Kristiansand

Noen som har testet denne ruten?
Har tatt Cimber ATR72 to ganger før, er nytt og flott fly og et gammelt og bråkete..

KRS-OSL eller TRD-BOO-TOS? Fløy den siste mellom Bodø og Tromsø i fjor sommer, fin tur i klart og fint vær, Dansk crew, ikke så overaskende siden det er Jettime, rent personelig syns jeg den nye ATR 72 maskinen var mer behagelig å fly med enn Q400.

Osl/Krs mente jeg.
Den som var her i dag er i alle fall en ny sak.
Jeg synes også den nye var mer behagelig enn Q400, dem gamle derimot, det var noe forferdelig bråkete greier..

Back