SAS er indirekte - gjennom - Kastrup veldig viktig for danskene, og svenskene har hatt så store problemer med Volvo og Saab at de ikke er like proaktive med tanke på flere salg av svenske selskaper.
Hva behager? Norwegian får ikke statsstøtte for å lansere lavpriskampanjer. SAS har overhodet ikke kostnadsstruktur til og dumpe prisene så lavt som de har gjort i det siste. For å fly billig må man operere billig, dette har ikke SAS skjønt tydeligvis. De har rett og slett ikke råd til å ta så lave priser. Det gjøres kun for å presse Norwegian.
Håller med Md11. SAS har ikke hatt kostnads rammen til å selge billetter til den prisen de har gjort. Har tapt mellom 16-17 millioner hver dag siste kvartal
Duude vi har dyp respekt for deg og ditt engasjement...derfor legger vi ogsaa lisat hoeyere aa tar tak naar du tar av littJeg er fylt med ære LN-MOW![]()
Karer, tenk på hvor "ille" MartinL kan bli når han blir "voksen"(les: runder tredve iallefall
)
Hva behager? Norwegian får ikke statsstøtte for å lansere lavpriskampanjer. SAS har overhodet ikke kostnadsstruktur til og dumpe prisene så lavt som de har gjort i det siste. For å fly billig må man operere billig, dette har ikke SAS skjønt tydeligvis. De har rett og slett ikke råd til å ta så lave priser. Det gjøres kun for å presse Norwegian. Dette vises også veldig godt på selskapets resultat. Man kan ikke tilby kaffe, frokost og gebyrfrie reiser uten og ta betalt, rett og slett.
Prisdumping???
Nå er Kjos på glattisen - det er altså prisdumping når SAS tilbyr en reise for 299, - men ikke når Norwegian tilbyr samme reise for 199,-???
Dette blir, med all respekt, komplett tullete.
1. Det er korrekt, men det er faktisk ikke forbudt å selge varer og tjenester med tap i Norge...
Du blander om ting som ikke har med saken å gjøre, ei heller mine innspill.
SWISS gjennoppstod som et nytt selskap. Hvordan, hvem som gjorde hva driter jeg i. Poenget er at selskapet ble omstrukturert med nye forutsetninger og kom til slutt ut som det vi ser i dag med lufthansa på eiersiden.
Det samme håper jeg skjer med SAS i en styrt prosess.
Fint om dette kunne være siste svaret for dette og at selv moderator kan styre diskusjonen On topic!
SAS får selge IC flyene sine til DY som skal starte med IC ruter i starten av 2011..hehe to fluer i en smekk.. :colgate:
Tja, det er vel en sannhet med modifikasjoner. Om man priser sine produkter/tjenester til under kostpris, og man samtidig er et selskap med dominerende stilling, så er ikke din påstand uten videre korrekt. Hvilken kostnad man skal måle mot er forsåvidt gjenstand for uenighet mellom flyselskapene og f.eks. konkurransemyndigheter.
Du driver og fabler om styrt konkurs noe som er ett hån mot aksjonærene i SAS fordi de vil tape alle pengene de har investert i selskapet. Konkurs er ett uredelig alternativ og skandinavisk lovgivning tillater ikke Ch. 11 lignende scenario.
Det du ser for deg som en plan er at man skal kjøre ett paralelt løp og screwe SAS sine kreditorer, aksjonærer og ansatte for å få starte med blanke ark?
Useriøst og uredelig med lovgivningen vi har i de skandinaviske landene.
Det blir bare fabling og ett useriøst alternativ.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.