• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

'SAS-ansatte smugler piratkopier'

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article673227.ece

Her er det svenske ansatte som trekkes frem, men det er jo klart at fristelsen er stor for de som har muligheten ..... og det gjelder vel ikke bare SAS-ansatte!

Replying to Topic ''SAS-ansatte smugler piratkopier''

HAR FORSTÅTT AT ID-BILL TIL BEIJING OG SHANGHAI ER MEGET POPULÆRE !!:naughty:

Det er generelt populært å reise med ID biletter på alle SAS sine langruter, uten at ID pax fortjener en pekefinger av den grunn... De aller aller fleste reiser med ærlige hensikter. Sorte får finnes i alle bransjer og næringer.

MIN PEKEFINGER BURDE HA BLITT FULGT AV EN FORM FOR SMILEY... TRODDE EGENTLIG AT MIN PEKEFINER BLE TATT FOR EN SMILEY. SORRY.

TYDELIGVIS TRÅKKET JEG PÅ EN SÅR SK-FOT !!:hi2

Generellt prøver jeg å unngå ID reiser på SK longhaul. Av den enkle grunn at andre tilbyr vesentlig bedre service, på bakken verdt å merke.

Som ID reisende ombord hos SK er servicen meget behagelig og man blir tatt vare på, men det er jo det å komme ombord som gjelder først.....

Kanskje noen burde lest reglene?

"Employee discount travel is only to be used for recreation or study. The use of employee discount travel for personal business or services for third parties is prohibited as well as for any purpose involving remuneration...."

Jeg har selv vært på turer til Beijing og Shanghai, og har (som de fleste andre som drar dit ) handlet endel kopivarer på de turene. Men det har vært ting til personlig bruk, og kanskje gaver til venner og kjente.

Det er vesentlig forskjell på det og import i stor stil for videresalg som det snakkes om her.

At det er et brudd på ID-reglene er vel det minste av problemene når man først blir tatt av tollerne med et svært parti "China Goose" jakker eller "Lewis Witton" vesker! :D

Har handlet en del "China fake" jeg, men kun til meg selv, og har da ikke brutt noen regler!:baeh

Tror problemet er vel så stort når det er crew som reiser i jobb.. Så man behøver ikke blande inn ID-billettene...

dette er alvorlig, og bør slås hardt ned på. Én ting er å handle noen greier på Perlemarkedet til eget bruk, men når du kommer hjem med hauger som jeg vet folk gjør, da må det tas affære mot disse. Jeg har jo sett folk som selger greiene sine på jobben etterpå... Ledere - ta ansvar!

De fleste som har handlet fake produkter i Kina og andre steder vet at kvaliteten varierer veeldig! Noen "North-Face"-jakker er like behagelige og gode i kvalitet som originalen, andre kan være svært dårlige.

Kjenner til en som solgte mengder av disse jakkene til kolleger på jobben, de var av den heller dårlige sorten og var omtrent like behagelige å ha på seg som en søppelsekk! (ingen ventilasjon i det hele tatt) I tillegg begynte glidelåser etc å falle av etter noen uker, så det ble en heller lite lønnsom affære for ham etterhvert for å si det mildt! :smokin

Selv kjøpte jeg noen par med Diesel-sko på en tur dit i sommer. Fine å se på, men like tette som en gummistøvel. De har selvfølgelig mye som holder bra kvalitet også, men man vet aldri!

Nå har jeg ikke lest artikkelen i Svenska Dagbaldet, men det blir litt teit å si at SAS-ansatte er verre enn andre. Jaja. Dessuten skrives det om omgåelse av tollen, noe som er en svært alvorlig sak, og sannsynligvis rimelig sjeldent. Å trekke inn frifrakta i dette blir bare dumt, siden den må fortolles som all annen frakt.

Här kommer orginalartikeln

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_11268700.asp

Nå virker det nesten som "alle" går inn for å ta, ikke bare SAS, men også de stakkarene som jobber der....

Originally posted by EK 007

Nå virker det nesten som "alle" går inn for å ta, ikke bare SAS, men også de stakkarene som jobber der....

Nå må du slappe av! Så mye negativt har det da ikke vært i media om SAS!
Et så stort selskap må regne med å havne i media nå og da.. både med positivt fortegn og negativt!

Kjenner til tilfelle hvor dette nesten har blitt "jobb nummer 1" og som har finasiert ny bil...:naughty: :naughty: :naughty:

Back