SAS - Amex, Diners eller Mastercard ?

Hvilket SAS kort anbefaler du?

• Amex

Votes: 20 60.6%
  • Diners

Votes: 8 24.2%
  • Mastercard

Votes: 5 15.2%

• Total voters
    33
Re: Eurobonus - Mastercard eller Diners?

Det er litt vanskelig å gi et helt klart svar, da det avhenger av litt av hvert.

Begge har fordeler og ulemper. Diner's gir deg adgang til lounger her og der, men årsavgiften kan være dyrere avhengig av din EB-status. Diner's har avtaler med mange arbeidstagerorganisasjoner som gir lav årsavgift.

Mastercard kan brukes på flere steder enn Diner's i Europa. I Nord-Amerika kan Diner's brukes på samme allesteder Mastercard kan benyttes.

Begge gir 500 poeng i rabatt per pers ved bestilling av bonusreise på nett, da får du i tillegg 500 for online bestilling, slik at du sparer totalt 1000 poeng.

Bare å tenke seg om.

Fortsatt samme konklusjon på denne ?
Bestillte Diners i fjor da jobben benyttet AmEx, nå har vi byttet til MasterCard på jobben, Så da har jeg Master card og Diners, men ingen vits å selv skulle betale 650,-? pr år for Diners om jeg får samme fordeler VS EB med Mastercard ?

Kan man ikke ha begge da? Som EBG, så er det vel 0.- i årsavgift.....

I USA har vel Diners nå endret avtalen slik at det "acts like a Discover card" - og det maker egentlig mer sense, og gir dermed et fjerde utbredt alternativ i statene, om man alt har visa, master og amex.

EB kommer til å banke meg, men om du bare skal ha ett (jeg har begge to), så ta MasterCard - det funker i flere butikker

Takk, så at jeg hadde betalt årsavgiften på Diners for noe få uker siden , så da blir det i alle fall begge kortene det kommende året.

Kan man ha begge kortene som co-branded eller må man velge?

Bak på mitt Eurobonus Diners-kort, står det en MasterCard logo, og så står det en tekst om at i USA / Kanada aksepteres kortet som MasterCard!

Men på de nye står det at de aksepteres som Discover.:)

Bak på mitt Eurobonus Diners-kort, står det en MasterCard logo, og så står det en tekst om at i USA / Kanada aksepteres kortet som MasterCard!

På diners.no står denne forklaringen på overgangen fra Mastercard til Discover:

Diners Club International og MasterCard hadde en avtale om at Diners Club skulle aksepteres overalt i Nord-Amerika der MasterCard aksepteres. Som en følge av at Citi bank solgte Diners Club International til Discover Financial Services den 1. juli 2008, avsluttes samarbeidet mellom Diners Club International og MasterCard. I stedet kommer Diners Club til å aksepteres i Discovers betalingsnettverk, som er like utbredt som MasterCard nettverket i USA.

Viktig informasjon til deg med nytt Diners Club-kort.
Samme kort, ny bakside.

På baksiden av kortet ditt finner to logoer, Discover og Pulse. Dette på grunn av en overgang til et nytt nettverk for kontantuttak.

Kortet ditt kommer til å fungere i bankautomater med Cirrus-logo til og med 30. juni 2009. Etter det henvises du til bankautomater merket med Pulse og Diners Club-logo.

I USA kommer kortet ditt til å aksepteres på samme måte som i dag på steder merket med MasterCard, fram til 30. juni 2010.

Når det er snakk om Diners kort, er det gratis å bruke Diners loungene når en har kortet?

I USA har vel Diners nå endret avtalen slik at det "acts like a Discover card" - og det maker egentlig mer sense, og gir dermed et fjerde utbredt alternativ i statene, om man alt har visa, master og amex.

Det er riktig, det er et Discovery-merke bakpaa mitt Diners-kort.

Når det er snakk om Diners kort, er det gratis å bruke Diners loungene når en har kortet?

Ja, for kortholderen er det gratis aa bruke lounger, men det er som oftest en avgift om man vil ta med seg en gjest.

Uten tvil Diners Club kortet - på grunn av loungene som nå har kommet opp i over 130 stykker og antallet øker. Vil uansett anbefale at man har et GlobeCard MasterCard ved siden av - dette får man uten årsavgift og dermed har man bra brukerstedsdekning. Ser du på FBI på NRK i kveld (11. november) kommer det en ny grunn til å skaffe deg et Diners Club kort...

Diners er bra for lounge og har en fin oversikt over forburk på nettet. De har også av og til noen fine tilbud, men disse er det langt i mellom.

Dersom du bare skal ha et kort må du ha Mastercard. Jeg har både Diners og Amex kort i tillegg til Mastercardet, men antall brukersteder for disse er latterlig dårlig i forhold til Mastercardet.

EB: Dere må få inkludert forsikring på leiebil i reiseforsikringen slik som Amex har på de internasjonale kortene sine. Også må dere få en avtale med OSL-lounge der en iallfall kan betale seg inn for de 250 kr de krever av dere for bruk.

Er det co-brandede MasterCardet et GlobeCard eller Eurocard? Eller ingen av delene?

Uten tvil Diners Club kortet - på grunn av loungene som nå har kommet opp i over 130 stykker og antallet øker. Vil uansett anbefale at man har et GlobeCard MasterCard ved siden av - dette får man uten årsavgift og dermed har man bra brukerstedsdekning. Ser du på FBI på NRK i kveld (11. november) kommer det en ny grunn til å skaffe deg et Diners Club kort...

Hvordan er utvalget og fasilitetene i disse loungene?
Fikk ikke med meg FBI; hva var det "nye" ?

Back