SAS Airbus innenlands i Norge

Kan heller aldrig huske at de gamle A300 har fløjet i Norge...Men af store fly brugtes, om jeg husker rigtigt en DC8-63 mellem OSL og BGO...'i Danmark har jeg været med til B747 og DC10 samt DC8 på danske indenrigs, (jeg var nemlig selv med til dem i BLL (sidespring fra tråd) !!!
Hilsen Ole

Kan heller aldrig huske at de gamle A300 har fløjet i Norge...Men af store fly brugtes, om jeg husker rigtigt en DC8-63 mellem OSL og BGO...'i Danmark har jeg været med til B747 og DC10 samt DC8 på danske indenrigs, (jeg var nemlig selv med til dem i BLL (sidespring fra tråd) !!!
Hilsen Ole

Det stemmer Ole. Jeg husker godt at DC-8-63 gikk en peridoe mellom Bergen og Oslo. Var ute på Flesland flere ganger og så på den. Dette var like før MD80 ble satt i trafikk mellom Bergen og Oslo, så det må vært rundt 1984 eller deromkring. Om maskinen som ble brukt var et i SAS maling eller om det var en Scanair maskin er jeg ikke helt sikker på. Jeg tror det var en Scanair maskin da jeg mener at maskinen tok rundt 250 pax.

Militærcharter gikk den mange ganger. Mener å huske at den også gikk noen postflighter før jul med fulle lasterom. Her er jeg litt usikker ..

Du har helt rett Andreas. Julen 82 ble den iallfall benyttet minst en gang til dette. Mener at turen jeg tenker på faktisk gikk til Tromsø.

Beste hilsen Espen

Jag har rest SAS Dc-8-62/63 på svensk inrikes mellan ARN och LLA. Kan ha varit 1979-80 någon gång :)

SAS benyttet DC-8 og DC-10 (767 også hvis jeg husker rett) i mange år tunge morgenruter fra ARN til GOT og MMX, samt en slynge til LLA fredag og søndag.

Beste hilsen Espen

Har selv flydd SAS A321 TOS-OSL for noen år tilbake :)

Hadde ikke vært meg imot å flydd Airbus på Norsk Innenriks, mye mer behagelig enn Boeing :)

Forøvrig skal SK bruke A320 på flere avganger innenriks i Norge i sommer. Bl.a SK4043 den 27. Juli som jeg tilfeldigvis har sete på.

Hur är det med Airbus inrikes i Sverige?
Har själv flugit DC-8-62 mellan ARN och LLA men aldrig sett någon Airbus på inrikesnätet?

SAS flög en Airbus 319 för bara några veckor sedan från Stockholm till Umeå och tillbaka.

Tydligen en CPH-ARN-flight som fick lite tid över. Ska kolla, se om jag hittar datum.

Back