SAS Airbus innenlands i Norge

Glenn

ScanFlyer Gold
Har registrert at A320 flys lørdager i perioden 5 juli til og med 16 august på SK366:
lørdag, 26. juli 2014

Avreise: 18:20 Oslo, Norge - Gardermoen
Ankomst: 19:15 Trondheim, Norge - Vaernes
Flyselskap: Scandinavian Airlines SK366
Fly: Airbus Industrie A320-100/200

Last edited:
Re: SAS Airbus på innenlands i Norge

Retur fra Trondheim flys også med A320 som SK379 så da kan jeg tenke meg at den slynges inn fra CPH med mindre SAS har planer om å basere en eller flere Airbuser på Oslo-basen i sommer.

19:40 - 20:35 0:55 TRD - OSL

Retur fra Trondheim flys også med A320 som SK379 så da kan jeg tenke meg at den slynges inn fra CPH med mindre SAS har planer om å basere en eller flere Airbuser på Oslo-basen i sommer.

Flyet kommer jo FRA OSL, og ikke fra TRD, så da må det jo vær en av de daglige A320 på rotasjononen CPH-OSL-CPH, eller som du sier en A320 med base på OSL...

Forøvrig så har jeg hørt (rykte!) at A319 vil bli brukt fra Norge med slynger for eksempel CPH-TRD-AGP-TRD-CPH... Fra neste vinterprogram.....

Last edited:

Flyet kommer jo FRA OSL, og ikke fra TRD, så da må det jo vær en av de daglige A320 på rotasjononen CPH-OSL-CPH, eller som du sier en A320

Hva er det du prøver å si her? At den slynges CPH-OSL-TRD-OSL-CPH er jo naturligvis det mest aktuelle alternativet her. Jeg sier ikke noe annet. At SAS kommer til å stasjonere egne Airbus'er på Oslo-basen er vel lite aktuelt med det første.

Blir vel det samme som Blue1-perioden vi hadde. SAS kan jo fritt flytte rundt på materiellet sitt i hele Skandinavia. Er det behov, så gjøres det som gjøres må.

Blir vel det samme som Blue1-perioden vi hadde. SAS kan jo fritt flytte rundt på materiellet sitt i hele Skandinavia. Er det behov, så gjøres det som gjøres må.

Fully aware of that.

Såg en B737 som flög HEL-GVA häromdagen. Det kan ju har varit en chartermaskin med skidturister annars har jag inte sett en SAS maskin från HEL på länge och definitivt inte till annan destination än OSL/ARN/CPH

Såg en B737 som flög HEL-GVA häromdagen. Det kan ju har varit en chartermaskin med skidturister annars har jag inte sett en SAS maskin från HEL på länge och definitivt inte till annan destination än OSL/ARN/CPH

SAS har fløyet hver lørdag morgen med Boeing 737-800 på ARN-HEL. Denne går videre på en charterrute. SAS har noen få charterruter fra HEL.

Lånte ikke Norwegian inn en A320 i en periode for noen år siden?

Edit; søkte litt rundt og det ble leid inn en A320 i årsskiftet 07-08 fra XL Airways. Kanskje ikke helt ordinær rutetrafikk, men har blitt brukt innenlands :)

Last edited:
Joda, før man "splittet" opp landene, så fløy man A321 ut fra OSL også.

Utenriks ja, men her var det, så vidt jeg forstår, snakk om innenriks. Jeg kan ikke erindre at A321 noen gang fløy fast innenriks, og det tror jeg at jeg hadde husket. At det kan ha vært en og annen slenger på grunn av uforutsette situasjoner - det er sikkert mulig :fly

Etter saa mange aar I denne bransjen jeg laert at "aldri" Ikke eksisterer ;-)
SAS har floeyet A300 inneriks Norge. Aldri !bruk "aldri" paa forumsk ;-)

Derfor avsluttet jeg med et spørsmålstegn :)
Det du forteller om A300 var nytt for meg og jeg kan (heller) ikke huske at disse var fast satt opp innenriks - jeg antar at det i så fall gjaldt julerushet ekstraordinære omstendigheter, militærcharter o.l.?
Så selv SK A300 på FBU rett som det var og hadde gleden av å fly det er par ganger, meg det var jo kun ut av Norge.

Jeg kan ikke erindre at A321 noen gang fløy fast innenriks

Ikke fast i betydningen av å stå inne i rutetabellene, men iblant (som er mer enn aldri ;) ) Den hadde vel 184 seter den gangen, og var bare litt over 179 som B738 hadde og var derfor noe uøkonomisk på innenriks. Så først og fremst så gikk den på ruter med klasseinndeling.

Derfor avsluttet jeg med et spørsmålstegn :)
Det du forteller om A300 var nytt for meg og jeg kan (heller) ikke huske at disse var fast satt opp innenriks - jeg antar at det i så fall gjaldt julerushet ekstraordinære omstendigheter, militærcharter o.l.?

Militærcharter gikk den mange ganger. Mener å huske at den også gikk noen postflighter før jul med fulle lasterom. Her er jeg litt usikker ..

Back