Re: SAS A340 på vej tilbage?
Hvorfor øker CO på OSL? Kan du svare på det før du slenger ut sarkasme sammen med dine venner i DK.
De øker på sommeren, ja.
La meg forklare hvordan dette fungerer slik at alle sammen, inkludert 3 åringen til naboen.
Det er klart at det er vekst på OSL og at CO og US bygger opp om denne veksten, men det er jo ikke fordi SAS har trukket seg fra OSL.

Veksten har jo kommet fordi nordmenn reiser mer, men det vil aldri være butikk for SAS å åpne intercont ruter fra OSL, bortsett fra om man legger ned enten ARN eller CPH.
SAS har en intercont flåte på 9 fly, de har 2 hubber de flyr ut fra, ARN og CPH
Continental har ikke mindre enn 85 fly som benyttes til intecont og har akkurat like mange hubber, EWR og IAH.
US Airways, som er betydelig mindre på intercont, har over 40 fly og like mange i bestilling. De har også to hubber, CLT og PHL.
Det blir derfor mye enklere og mer økonomisk for dem å starte opp bedre frekvens for kortere perioder (som 5 måneder om sommeren).
Det forandrer fortsatt ikke at på vinteren, har vi fortsatt kun en 174 seters single aisle 757 som er den eneste kapasiteten mellom Norge og USA, noe som er dårligere enn det SAS tilbød og prisene til CO direkte til NYC er slett ikke noe bedre enn det SAS hadde. Så på sommeren og når etterspørselen er stor, har man ett "bedre" tilbud til USA fra OSL, men ellers har man ett verre.
SAS og andre må selvsagt tenke butikk og det å ha 3 IC hubber med 9 fly er jo helt tullerusk i dagens flyverden, det skjønner du sikkert??
Og til slutt: Vektsten på OSL kommer selvsagt ikke av at SAS Intercont ikke flyr ut derfra. Dersom noen skal svare på noe, er det deg og din kamerat basejumper: Dokumenter eller i det minste kom med en fornuftig forklaring på påstanden hvorfor dere mener at veksten på OSL kommer av at SAS ikke er der lengre på Intercont.
Jeg mener det er fordi easyJet ikke flyver på OSL, men derimod på CPH og ARN

ld
LOL!!

