SAS A340-300 oppussing?

SAS sitt inflight produkt på langrutene er etter min mening langt bedre enn både LH,LX,OS og TG. Har prøvd dem alle !
Alle disse selskapene har omtrent like stoler, som kan legges ned tilnærmet flatt, men som er "skråbenk" i ordets rette forstand.
Med den gode service SAS har i dagens produkt, ville nok ennå flere ha valgt SAS om stolene hadde blitt oppgradert.

SAS 330/340 har hatt det helt siden begynnelsen...

De har IFE i flyet, men ikke AVOD (AVOD = On Demand) på økonomi. Filmene går i en evig loop, man kan ikke starte når man vil, pause og spole osv.

Last edited:
Gjelder det både økonomi og business?

Jeg har ikke flydd i Economy på alle, men ja!
Dette kan nok være farget av at jeg er Skandinav, og bare det å komme ombord i et SAS fly langt ute i verden noe sted føles som å "komme hjem".
Det kan også ha noe å gjøre med at den mentalitet og servicnivå SAS leverer i alle klasser passer MEG veldig godt, men jeg har inntrykk av at det er veldig mange som har det slik. Også SAS sitt rekordhøye belegg på Intercont. rutene skulle vel også tilsi det, da SAS aldri har gått ut og konkurrert på pris.

Det jeg hører som SAS sine biz stoler får meg til å tenke litt. En ting er at stolene ikke er siste skrik innen lie-flat og at flere andre kjører tillsvardene modeller, det er for meg helt greit man kan ikke alltid ha det nyeste av alt. Det jeg derimot ville forventet om jeg kom ombord var at setene ikke så nedslitte ut, samt at alt virket som de skulle.

Vedlikehold og reprasjoner er vel så viktig på premium produkter som å ha det aller nyeste.

SAS 330/340 har hatt det helt siden begynnelsen...

Åpenbart ikke, ifølge SAS' egne hjemmesider, samt folks kommentarer her. AVOD = Audio/Video on demand, det visste du kanskje. Kun economy extra og biz som tilbyr AVOD, ser det ut til.

Er en stund siden jeg har fløyet med noe annet enn AVOD, så et spm ang IFE på SK: får man et varsel når filmen starter på en ny loop, eller må man sitte å følge med på slutten av filmen, for å få med seg begynnelsen (Var det godt nok forklart?)??

AVOD er kun i biz og eco x-tra.
Når det gjelder nye seter, og underholdnings system er ting på gang.
Mye vil nok skje neste år, håper jeg. Dette ble også nevnt på Mats Janson sin pressekonferanse. Dog veldig kjapt, og noe media ikke var spes. interisert i.
Men oppussing er under planlegging.

SAS sitt inflight produkt på langrutene er etter min mening langt bedre enn både LH,LX,OS og TG. Har prøvd dem alle !
Alle disse selskapene har omtrent like stoler, som kan legges ned tilnærmet flatt, men som er "skråbenk" i ordets rette forstand.
Med den gode service SAS har i dagens produkt, ville nok ennå flere ha valgt SAS om stolene hadde blitt oppgradert.

LX har hele flaaten oppgradert om ikke veldig lenge til super lie flat. Lufthansa launcher ny flat biz om en maaned. SAS trenger aa hive seg rundt :old

LX har hele flaaten oppgradert om ikke veldig lenge til super lie flat. Lufthansa launcher ny flat biz om en maaned. SAS trenger aa hive seg rundt :old
Helt enig. Mye bra ved SAS Intercont., men skråbenkene er ikke noen gode senger. Har blant annet prøvd SQ LHR - SIN med A380 i C - det var seng det!

Enig.

Dvs. ser man en film på to timer og man etterpå skal se en annen kanal der forrige film varte 1:45 så mister man de første 15 minuttene.

Trikset om du skal se flere filmer hos SAS er å sette opp en liste over hva du skal se, og så begynne med den som tar kortest tid. Da får du en passelig pause til å springe bak i gally og hente mer godsaker før neste film begynner ;) Fungerer faktisk bra om man bare er strukturert.

Trikset om du skal se flere filmer hos SAS er å sette opp en liste over hva du skal se, og så begynne med den som tar kortest tid. Da får du en passelig pause til å springe bak i gally og hente mer godsaker før neste film begynner ;) Fungerer faktisk bra om man bare er strukturert.

Eller vet om det - brukervennlig er det hvertfall ikke. :headbang

Telefon ombord er et konsept som aldri var noen suksess. Det var mye vekt å drasse på, dyrt å bruke og omtrent ingen som brukte det.

Husker at telefoner ble installert på hver seterad i en rekke mellomdistansefly på slutten av 1990-tallet. Kan neppe ha vært en suksess.

Husker at telefoner ble installert på hver seterad i en rekke mellomdistansefly på slutten av 1990-tallet. Kan neppe ha vært en suksess.

Jeg har jo etterhvert flydd noen turer .. og til dags dato har jeg ALDRI sett noen som har brukt disse telefonene!

Back