SAS a319

Replying to Topic 'SAS a319'

De kunne nok brukt noen av de 900 millionene SEK SAS Braathens gikk i pluss i fjor på kaffe ja. Kan da ikke være sååå dyrt. Det sto i Finansavisen at SAS har kutttet 16 mrd i kostnader av en omsetning på ca. 60 mrd. Det sier egentlig ganske mye om styringen før, og det sier at detfaktisk går ann å stramme inn....

Men nå er da jeg like holden i hele kaffen, bare jeg får en liten fanta uten å betale 20 kr for den, så hadde jeg blitt fornøyd....og et stk VG ;)
 
Replying to Topic 'SAS a319'

Originally posted by TG


De kunne nok brukt noen av de 900 millionene SEK SAS Braathens gikk i pluss i fjor på kaffe ja. Kan da ikke være sååå dyrt. Det sto i Finansavisen at SAS har kutttet 16 mrd i kostnader av en omsetning på ca. 60 mrd. Det sier egentlig ganske mye om styringen før, og det sier at detfaktisk går ann å stramme inn....

Men nå er da jeg like holden i hele kaffen, bare jeg får en liten fanta uten å betale 20 kr for den, så hadde jeg blitt fornøyd....og et stk VG ;)


Var det inte BA som sparade miljonbelopp på att ta bort en oliv från sina sallader?
 
Replying to Topic 'SAS a319'

Men hvem vil ha oliven til kaffen?
:p

BA er nok ganske mye større enn SAS Braathens, som i tillegg allerede har logistikken for dette siden dem selger kaffe ombord på alle avganger. Dermed er både krus og kaffe på plass...så dette kan da umulig koste mye mer. Og som jeg foreslo istad. Legg på 50 kr på de andre billettypene utenom billigste Happybillett
 
Replying to Topic 'SAS a319'

Dette blir spennende med 60 års jublileum til sommern/høsten. Det morsomme er at vi har ikke hørt skvatt om noe som helst i Norge ennå :P
 
Replying to Topic 'SAS a319'

Originally posted by sk931



Sidder med et blad fra SAS Danmark som hedder Radar.....

Billede og tekst af en A319 i RETRO 1946 bemaling !!!!!!

Og HER ER BILDET! *drumroll*
 

Attachments

  • retro.jpg
    retro.jpg
    45.1 KB · Views: 21
Replying to Topic 'SAS a319'

Hvilke fly er det disse 4 319 delvis skal erstatte? Blir det 4 MD-82ere eller 4 MD-87ere som vil bli solgt/sendt til orkenen
 
Replying to Topic 'SAS a319'

SAS selger unna det de kan, uansett. Allegiant har tatt en god del MD80'er, men jeg regner med at det stoppet opp ettersom Jetsgo's MD83'er kom paa markedet. Det er billigere med 'ferdige' MD83'er enn aa konvertrere SAS' MD82'ere. Og naa parkerer jo ogsaa AA et stort antall MD83'ere. Allegiant er kun interessert i -83 (pga rekkevidden)

Globespan har tatt en del smaagriser, og er muligens i markedet for flere. Men slik som de ekspanderer med langruter og det hele, vil jeg ikke bli forbauset om de moeter veggen i loepet av aaret ... Dette gaar for fort.

SAS' flaateplanlegging er temmelig flytende - langtidsplanlegging defineres som 'neste uke'.
 
Replying to Topic 'SAS a319'

I en artikel i samme blad(Radar) staar der, at det er MD87 der skal erstattes.
Ligeledes staar der at A319 fortrinsvis skal benyttes på Holland, Belgien og Tyskland.
-----
Her i AAR ser jeg frem til at vi får A319 beflyvning, idet MD87 benyttes meget på AAR.
Samtidig har man "naesten" lovet vor charter operatoer "Aarhus Charter" at A319 skal benyttes fra AAR paa deres flyvninger....

Mere foelger, naar flere informationer tilflyder os...

Hilsen
Ole
 
Replying to Topic 'SAS a319'

Originally posted by LN-MOW
Det er billigere med 'ferdige' MD83'er enn aa konvertrere SAS' MD82'ere. Og naa parkerer jo ogsaa AA et stort antall MD83'ere. Allegiant er kun interessert i -83 (pga rekkevidden)

De ex-SAS -82:or som gått till Allegiant har väl inte konverterats till "riktiga" -83:or utan mer -82 1/2, tror inte de utrustats med extra fuel tanks men det kanske någon tekniker som varit med vid konverteringen kan bekräfta eller dementera.
 
Replying to Topic 'SAS a319'

Takk for info og bilde, Ole! Jeg synes flyet blir fint, men forstår ikke den pussige delelinjen mellom metall og hvitt. Det ville jo blitt mye finere med hvit nese og rett delelinje langs kroppen, som det var tilbake i dragetiden.
 
Replying to Topic 'SAS a319'

hmm, med MD-80 som selges unna så er det vel kanskje håp om flere Airbus i flåten :)
 
Replying to Topic 'SAS a319'

Vel nogen af os har vel et håb om en enhedsflåde af Airbus fly, men det er det nok
ikke den store mulighed for.....
Kunne jo også forstå, fra en anden traad, at Boings "top brass" er i Sverige.
I alle fald hvis man skal tro traaden fra LN-MOW er den den BBJ som toppen bruger, som er i Sverige

Hilsen
Ole
 
Replying to Topic 'SAS a319'

Originally posted by RolfL



De ex-SAS -82:or som gått till Allegiant har väl inte konverterats till "riktiga" -83:or utan mer -82 1/2, tror inte de utrustats med extra fuel tanks men det kanske någon tekniker som varit med vid konverteringen kan bekräfta eller dementera.


De er ihvertfall sertifisert som -83 ....
 
Replying to Topic 'SAS a319'

Originally posted by LN-MOW
Originally posted by RolfL
De ex-SAS -82:or som gått till Allegiant har väl inte konverterats till "riktiga" -83:or utan mer -82 1/2, tror inte de utrustats med extra fuel tanks men det kanske någon tekniker som varit med vid konverteringen kan bekräfta eller dementera.
De er ihvertfall sertifisert som -83 ....

Ja, jag vet men det kanske bara gäller vikterna/thrust och så vidare ... ? Vill minnas att teknikerna på ARN pratade om det men har inte fått det bekräftat.
 
Replying to Topic 'SAS a319'

Originally posted by LN-MOW
Originally posted by sk931

Sidder med et blad fra SAS Danmark som hedder Radar.....

Billede og tekst af en A319 i RETRO 1946 bemaling !!!!!!

Og HER ER BILDET! *drumroll*

Håper vikrelig de som har asnvaret for utseendet av flyet, sjekker KGL´s tegninger. Den som ble gjengitt her er en forferdelig hybrid gjengivelse av et skjema som aldri har vært på et SAS fly.
 
Replying to Topic 'SAS a319'

Originally posted by Fellowship

Håper vikrelig de som har asnvaret for utseendet av flyet, sjekker KGL´s tegninger. Den som ble gjengitt her er en forferdelig hybrid gjengivelse av et skjema som aldri har vært på et SAS fly.

I hvert fall har noen i SAS sett dem, bare se på denne musematten ;)

SAS_Tech_mousepad.jpg
 
Replying to Topic 'SAS a319'

Jeg har en mistanke om hvem som staar bak den matta der ........ og han bor i Roeyken .. :hi2
 
Replying to Topic 'SAS a319'

Originally posted by RolfL


Originally posted by LN-MOW
Originally posted by RolfL
De ex-SAS -82:or som gått till Allegiant har väl inte konverterats till "riktiga" -83:or utan mer -82 1/2, tror inte de utrustats med extra fuel tanks men det kanske någon tekniker som varit med vid konverteringen kan bekräfta eller dementera.
De er ihvertfall sertifisert som -83 ....

Ja, jag vet men det kanske bara gäller vikterna/thrust och så vidare ... ? Vill minnas att teknikerna på ARN pratade om det men har inte fått det bekräftat.

Forhoerte meg paa et konkurrerende forun og fikk foelgende svar:

They have the engines they came with (mostly 219's) but except for the factory 83's they're simply heavier gross weight conversions, gear, rudder, etc. no tanks added.
 
Replying to Topic 'SAS a319'

Sånn musematte vil jeg også ha....:devot:
 
Back
Top