Replying to Topic 'SAS a319'
OK, då fick vi det bekräftat, d.v.s. inga extratankar. Många bolag som vill ha -83 vill väl ha dem för range och då är det väl bättre när det finns riktiga -83 på marknaden och inte -82 1/2.
Originally posted by LN-MOW
Forhoerte meg paa et konkurrerende forun og fikk foelgende svar:Originally posted by RolfL
Ja, jag vet men det kanske bara gäller vikterna/thrust och så vidare ... ? Vill minnas att teknikerna på ARN pratade om det men har inte fått det bekräftat.Originally posted by LN-MOW
De er ihvertfall sertifisert som -83 ....Originally posted by RolfL
De ex-SAS -82r som gått till Allegiant har väl inte konverterats till "riktiga" -83
r utan mer -82 1/2, tror inte de utrustats med extra fuel tanks men det kanske någon tekniker som varit med vid konverteringen kan bekräfta eller dementera.
They have the engines they came with (mostly 219's) but except for the factory 83's they're simply heavier gross weight conversions, gear, rudder, etc. no tanks added.
OK, då fick vi det bekräftat, d.v.s. inga extratankar. Många bolag som vill ha -83 vill väl ha dem för range och då är det väl bättre när det finns riktiga -83 på marknaden och inte -82 1/2.