SAS A319-100 Retrojet

Med litt blanda følelser skriver jeg:

Det er flott at denne kommer, og bra at SAS endelig gjør noe slikt!

Dette står jeg for, selv om jeg mener at de igjen utviser en respektløs historieløshet de kunne løst ved å oppsøke muset for sitt eget selskap som ligger på OSL.

Dette flyet ser ut slik noen av oss håpet de kunne gjordt da Janne-skjemaet ble introdusert i 1983, kandskje bare med hvitt skrog. Og selv håpet jeg også på noe slikt i 1999, men glem nå det:(

De har valgt fargene fra 50-tallet, og der har de truffet blåfargen med rød bord godt! Men så har de valgt vikingskipet fra 1966, og skillet mellom hvitt og grått/blankt som skrånet nedover, pent nok det! Men her var altså blåfargen lysere, ørene røde, og kun Scandinavian - titler. Og motorene burde hatt samme gråfarge, ikke vært hvite.

Dermed er dette en hybrid, og det sier jeg fordi selskap som Lufthansa og American Airlines har levert glimrende eksempler på retro skjema som stemmer med virkeligeheten slik den var. Og det er vel poenget med Retro?

Men la nå ikke dette ta bort gleden vi får av å se noe som ser ut som et ordentlig SAS-fly!!!

Flott fly, og flott innlegg av deg også Fellowship. Takk for sist forresten.
Artig at SAS gjør slikt.

IMM

Veldig fin oppsummering av Fellowship... Det er flere som ønsker seg dragehodet tilbake...:D

Originally posted by Pilot Alexi Kaivio

noen som hvilken rute denne skal fly??
skal prrøv at grave lidtfor at se om den skal op på vestlandet
når vinterplanen træder i kraft
Hilsen
ole

Pen buss!
Er det noen som vet konfigurasjonen på denne? Har SAS fått bygge om galley, eller kommer den som standar A319 fra fabrikken:question:

I anledning dagen så er første air-to-air-foto av Christian Waldemar klar :exclamati

A319_SAS_ChristianWaldemar.jpg

Originally posted by Tommy777

Og hvem tar det første bildet??

Det er taget - ikke af mig selv da jeg desværre ikke havde tid i dag, men af et par af mine spotter-kollegaer på CPH. Søg efter OY-KBO på jetphotos.net så burde der komme et par stykker frem taget på CPH her til aften.

Flott kjerre , får håpe vi får se en A319 i 1983 design også fra Janne Carlson epoken.

Back