SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall...

Re: SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall...

Det må da være lov for SAS å ta litt ekstra vare på sine kunder, og da spesielt de som betaler litt ekstra for økonomi ekstra og business, samt de som reiser så ofte at de har EBG kort.

For min egen del går jeg nå over fra TG til EBG på grunn av fast tracken. Heretter blir det TG955 og med EBG.
 
Re: SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall...

Det må da være lov for SAS å ta litt ekstra vare på sine kunder, og da spesielt de som betaler litt ekstra for økonomi ekstra og business, samt de som reiser så ofte at de har EBG kort.

For min egen del går jeg nå over fra TG til EBG på grunn av fast tracken. Heretter blir det TG955 og med EBG.

Litt av poenget er vel at om du som SAS Gull kommer til Frankfurt så blir du tatt like godt vare på som LH sine egne gullkunder, og kanskje kan du til og med bruke ditt gullkort hos SAS til fast track i BKK eller andre steder. Litt av poenget med å være i en allianse er å bidra med fordeler til sine alliansepartneres kunder, og ikke bare tenke på sine egne kunder. Det virker bare litt smålig, spør du meg, men nå er ikke jeg gullkunde og bør kanskje ikke engasjere meg i dette.
 
Re: SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall...

Jeg må si meg enig i at det virker litt smålig, jeg er ikke gullkunde noe sted, men om jeg hadde vært det hadde jeg forventet å kunne bruke fasttrack som *Gold uansett hvor i verden og hvilke sellskap i aliansen som stod for tjenesten. Av det jeg har sett, og slik jeg har forstått er det sånn de fleste andre steder, og da skulle det bare mangle at ikke SAS og så gir det tillbude til andre *Gold kunder, uavhengig av hva som står i *Aliance avtalen. Kunder fra andre alianser får ikke noe veldig godt inntrykk om det er slik de møter SAS i Oslo...

Hadde det vært slik at det var vanlig at man bare kunne bruke fast track på hjemmeflyplasser hadde jo saken vært annerledes, men om *Gold omtrent bare nektes fast track på OSL blir det fort negativt for SAS, og en gullkunde er ofte en bra kunde i mange deler av aliansen, ikke bare der han har bonuskort.
 
Re: SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall...

Tror f.eks. Fast Track på LHR T5 kun er for BA sine egne kunder (i Club Europe, Club World, First, i tillegg til BA Executive Gold og Silver). Prøvde å søke etter litt info, men er usikker på om OneWorld Emerald og Sapphire har tilgang til Fast Track på LHR T5. I så fall så er ikke SAS unike med sin policy på OSL.
 
Re: SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall...

Har fløyet mye med Lufthansa fra Oslo den siste tiden, og da har det gått helt fint å gå gjennom FastTrack. Faktisk gikk det også bra da jeg reiste til Bergen for noen uker siden. Fikk opp melding i FastTrack om at jeg skulle reise innenlands, og at FastTrack bare var for utenlands, men kontrolløren sa at vi kunne late som jeg skulle til utlandet... hehe
 
Re: SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall...

Tror f.eks. Fast Track på LHR T5 kun er for BA sine egne kunder (i Club Europe, Club World, First, i tillegg til BA Executive Gold og Silver). Prøvde å søke etter litt info, men er usikker på om OneWorld Emerald og Sapphire har tilgang til Fast Track på LHR T5. I så fall så er ikke SAS unike med sin policy på OSL.

I Star Alliance er SAS unike, snakket ikke om merkelige allianser som OW
 
Re: SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall...

Unnskyld, jeg glemte at jeg postet innlegget i Star Alliance-forumet :rolleyes:

Tilbake til tema, nemlig SAS, Star Alliance og Fast Track på OSL ;)
 
Re: SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall...

Det må da være lov for SAS å ta litt ekstra vare på sine kunder, og da spesielt de som betaler litt ekstra for økonomi ekstra og business, samt de som reiser så ofte at de har EBG kort.

Jeg ser på SAS sin info side at de tilbyr fast track på 23 flyplasser. Da foreslår jeg at man er konsekvent og nekter EBG kunder fast track på alle andre flyplasser rundt i verden hvor de i dag har tilgang som *A Gold. Dette hadde jo dessuten stått i forhold til restene av SAS sin tyngde på verdensbasis......
 
Re: SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall...

Superhai og Someone, dere har utvilsomt rett. Opplevelsen som non SAS *A Gold kunde er imidlertid forskjellsbehandling og bryderi. Jeg har vært på nokså mange flyplasser rundt i verden, og har så vidt jeg kan huske aldri hatt problemer med å benytte fast track eller tilsvarende der hvor dette finnes, annet en på OSL og ARN. Jeg vet ikke hvordan kostnadene distribueres for denne tjenesten andre steder, men det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. De aller fleste goder går på tvers av alliansen, og denne praksisen på OSL oppleves som lite positiv fra SAS sin side.


Tror nok dette gjelder CPH også, om jeg da ikke har misfortstått, og husker feil. Det er noen mnd'er siden sist jeg var i CPH. Men om jeg hsuker rett. så sitter det både en fra SAS og en fra flyplassen/security og skjekker ved fast track.

Jeg tror dette er et "SAS problem", dsv at SAS av en eller annen grunn kun ønsker å ta kostnadene for egne reisende, og ikke andre *A. Dette er i så tilfelle litt i den stilen SAS kjører. Jeg oppfatter ofte at andre i *A behandler meg som EBG bedre enn hos SAS.
 
Re: SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall...

Jeg ser på SAS sin info side at de tilbyr fast track på 23 flyplasser. Da foreslår jeg at man er konsekvent og nekter EBG kunder fast track på alle andre flyplasser rundt i verden hvor de i dag har tilgang som *A Gold. Dette hadde jo dessuten stått i forhold til restene av SAS sin tyngde på verdensbasis......

Ja, det føles liksom ikke fair at SAS sine gullkunder samt alle Star Gold får bruke fast track i Frankfurt og på alle stedene LH har fast track, samt ellers over hele Star mens på hjemmebane er SAS for kjipe til å betale.

Tror SAS at det er gratis for de andre Star selskapene å tilby fast track for Star Gold ellers i systemet?
 
Re: SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall...

For et par dager siden hadde jeg en LH flight OSL-MUC. Det gikk ikke an å bestille flighten via sas.no. På den andre siden gikk ikke OLCI på lh.com, men derimot fungerte det på sas.no.
Når jeg leverte bagasjen på OSL ble jeg henvist på Fast Track pga EBG status.

Er ikke dette litt rart? Før gikk det da bare på SK metall med EBG? Jeg skjønner ingenting av disse reglene.
 
Re: SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall...

Jeg tror LH har på seg kostnaden med å tilby *G tilgang til sine flighter på OSL nå. Mener jeg leste det et sted, og jeg har kommet gjennom Fast-Track to ganger nå på OSL på LH-matriell. Den ene gangen kom til og med en jeg reiste med gjennom der, ettersom billetten var bestillt av meg!
 
Back
Top