BU fløy FBU-SVG og FBU-TRD med 767 en periode i 1984-1985(6)
Fra ca april 1993 til mars 1998, deretter overtok MD-90SAS fløy med Boeing 767 mellom LHR og FBU på 1990-tallet..
BA satte inn 767 på FBU i 1997, men da på den som kom inn om kvelden og gikk ut om morgenen, BA 770/761. Men i 1998 kom den på ettermiddagsruta, BA766, og retur til LHR som BA767British Airways gjorde det samme, og fortsatte også på OSL en stund. Det stemmer at de brukten den på flight BA767.
Alt i 1980 da jeg besøkte utsiktsplattformen på LHR for første gang, var det bilder av SAS B747 og DC-10 tatt på LHR til salgs i sjappa på Queens building, så dette er en lang og god tradisjon. Måtte være moro å få en A340 over til London.Det er nå ikke uvanlig med store kjerrer mellom CPH og LHR på denne årstiden.
Jeg har tidligere observert både DC-8 , alle varianter , DC-10 og B767 på LHR i trafikk fra både CPH og ARN på LHR , faktisk ved flere årstider når jeg husker etter.
. Men nå er det jo sånn at 737-800, 757-200 og A321 nesten tar like mange passasjerer som 767, så da er det jo ikke så rart at 767 ikke benyttes mer.
Njaaa .... Europaversjonen til SAS hadde 242 seter, hvis jeg husker rett .. omtrent det samme antall seter som BU hadde i sine -200'er, og det ville nok vaert enda flere hvis SAS hadde fortsatt med 767 i Europa ..
Okei, tenkte på IC-versjonen som tok ca. 190?
Den tok 188 pax
Har et notat her som tyder på at ic config lå på mellom 161 og 207(209) for 200er og 300er
Men i hule heite! Det må jo ha vært god plass på de maskinene kan jeg tenke meg!?De skiftet konfigurasjon paa -300'ene flere ganger. De hadde ogsaa et par naskiner med kun en C-klasse kabin .. den hadde rundt 220 seter ..
Den opprinnelige versjonen var vel paa 209 seter .. paa slutten var det vel 197 eller 198 med nye seter ..
-200'en hadde 156 seter. Samme som MD82 paa den tiden .... derfor lett aa huske .. ^_^
Men i hule heite! Det må jo ha vært god plass på de maskinene kan jeg tenke meg!?
Men i hule heite! Det må jo ha vært god plass på de maskinene kan jeg tenke meg!?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.