Russerne er noe idioter. Men selv de har bedre ting å foreta seg enn å leke gjemsel over CPH og OSL utenfor rushtid.Trumpfact ..![]()
Våre venner i øst eksprimenterer og leker seg med sivile mål. Men en dag leker de seg ikke lenger .....
Politiet sagde, at “de ikke vidste noget”; du er vel ikke så naiv, at du tror at politiet fortæller alt?Russerne er noe idioter. Men selv de har bedre ting å foreta seg enn å leke gjemsel over CPH og OSL utenfor rushtid.
Politiet i København visste hvertfall ingenting på pressebriefen nå 0130.
Kun 2-3 droner som er borte sporløst. Ingen film, bilder etc. Ny pressebrief kl 7.
Dårlig forsøk på troll? De har da radar som ser dronene…Men enda har ingen klart å filme disse dronene.
Man klarer jo å filme starlink satelitter med mobilkamera. Disse dronene blinker med lysene visstnok. Burde være lette å få på film.
Tror dessverre dette er kun stjerner og panikk.
Video fra en nordmann i et Norwegian fly på CPH men tror det er et helikopter ikke en drone.
![]()
Droner stenger København lufthavn
Ingen fly fikk lande eller ta av fra København lufthavn Kastrup på grunn av flere droner i luften rundt flyplassen.www.nrk.no
https://www.tv2.no/nyheter/luftrommet-over-oslo-lufthavn-apnet-igjen/18125693/– Vi agerte på den meldingen ved at patruljen vi har stasjonert på flyplassen forsøkte å lokalisere en drone. Det gjorde de, og denne er nå beslaglagt.
Njaa….det avhenger litt av størrelsen på dronen, materialene den er laget av og avstanden til sensor. Men det finnes annen teknologi enn radar.Dårlig forsøk på troll? De har da radar som ser dronene…
Uden der skal gå alt for meget politik i den, hvem ville ellers have en interesse i, at vise sig frem på den måde? Det er trods alt ikke ukendt, at russerne sender fly, skibe og ubåde afsted mod steder, hvor de skal vise at "min er større end din".Russerne er noe idioter. Men selv de har bedre ting å foreta seg enn å leke gjemsel over CPH og OSL utenfor rushtid.
Politiet i København visste hvertfall ingenting på pressebriefen nå 0130.
Kun 2-3 droner som er borte sporløst. Ingen film, bilder etc. Ny pressebrief kl 7.
Det er definitivt ikke noen stjerner eller komet fordi man ser de røde- og grønne navigasjonslysene og blinkende røde strobe lyset på topp.Jeg er ingen astronom, men jeg er ganske sikkert på at det der ikke er en stjerne.
![]()
København: Video skal vise dronen over flyplassen - VGTV
København flyplass ble stengt i flere timer som følger av hendelsen.www.vg.no
I Ukraina sprids nu narrativet* att drönarna över Kastrup och Gardermoen var “ännu en attack mot Nato, som inte klarade av att skjuta tillbaka”. Så är det alltså inte. Att inte skjuta tillbaka och bara ställa in flygtrafiken är det ansvarsfulla och vuxna att göra istället för att riskera liv och egendom. Syftet med narrativet som sprids i Ukraina är att få ukrainarna att tappa förtroendet för Väst och Nato, och känna hopplöshet och ytterst kapitulera för Ryssland.
Det er definitivt ikke noen stjerner eller komet fordi man ser de røde- og grønne navigasjonslysene og blinkende røde strobe lyset på topp.
Spørsmålet er hvem som står bak det.
Personlig er jeg noe usikker på at det er Russland med tanke på hva vi blir fortalt om deres økonomiske og tekniske tilstand, men tiden for vise seg. Det kan like godt være Kina (på vegne av Russland), USA eller Ukraina. Nordstream eksplosjonen er man enig i dag om Ukraina som står bak selv om alle sa at det var Russland.
Uansett tror jeg det er viktig for alle å ikke dra en konklusjon i dag (noe vi i dag er for raske til) men heller vente på at etterforskningen får gjort sitt. Men antallet dronehendelser er bekymringsfullt både med tanke på den geopolitiske situasjonen men også med tanke på flysikkerheten. Sist nevnte like mye pga privat hobbybrukerne.
Journalisterne spurgte om dette ved pressemødet i morges, og politichefen var åben for muligheden, uden at nævne lande, selvfølgelig.I Tysk media leser jeg at de mistenker dronene kan ha blitt sendt ut fra et skip i Østersjøen. Daglige russiske småangrep på Europa nå...
Fra samme artikkel nå...Fra Oslo:
https://www.tv2.no/nyheter/luftrommet-over-oslo-lufthavn-apnet-igjen/18125693/
Så ingen stjerner der ...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.