Safi Airways og Kam Air

Someone

Moderator
Medlem
Noen som har noen kjennskap til disse to? Dvs historie og eventuelt hvordan de er å fly med?

En jeg kjenner skal fly dem mellom Dubai og Kabul og har sett meg på saken til å drive litt research

Fin reportasje om Safi Air i februarutgaven av AW. De er basert i DXB og flyr B767-200. Holder en høy standard ombord med crew fra mange forskjellige nasjoner i kabinen. Både amerikanere og canadiere på flightdeck i følge artikkelen. Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med de.

http://www.safiairways.aero/

Hmmmm .....

Safi is a disgrace to aviation
I worked for Safi from the beginning. All promises and no meat. They refuse to print and distribute the FOM and therefore are no obliged to obey it. All Air Regs are ignored. Illegal duty days. Insufficient crew manning. All original flying staff has either been fired or resigned. Accommodations are in a slum. All crew are treated as indentured slaves ....... Don't go there.

Cheers,

http://www.pprune.org/middle-east/331293-safi-arways-uae.html

Fin reportasje om Safi Air i februarutgaven av AW. De er basert i DXB og flyr B767-200. Holder en høy standard ombord med crew fra mange forskjellige nasjoner i kabinen. Både amerikanere og canadiere på flightdeck i følge artikkelen. Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med de.

http://www.safiairways.aero/

Hvordan i all verden kan du konkludere med "Holder høy standard ombord..." og "Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med de."...? Etter å ha sett resultatet fra ett søk på google så hadde jeg ikke sendt svigermora mi med det selskapet engang...!

Hvor pålitelige er kildene de refereres til på PPRuNe?
Hvem står bak nick'ene?
Er de seriøse eller er det bare synsere som formidler via en annen part?
mange av innleggene fremstår ikke for meg som kommer fra profesjonelle piloter.

Hvordan i all verden kan du konkludere med "Holder høy standard ombord..." og "Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med de."...? Etter å ha sett resultatet fra ett søk på google så hadde jeg ikke sendt svigermora mi med det selskapet engang...!

Da synes jeg du skal la være og sende svigermora med Safi Air. Jeg henviste til artikkelen i AW der en reporter var med tur/retur Kabul og konkluderte deretter. Servicenivået ombord var godt og kabinen så spotless ut. Angående rykter på pprune fra tidligere ansatte så tar jeg det med en klype salt. Folk som skriver slikt fra et arbeidsforhold på et åpent forum er gjerne skyld i noe selv.....selv om det selvsagt er kritikkverdige forhold der som alle andre steder.

Last edited:
Hvor pålitelige er kildene de refereres til på PPRuNe?
Hvem står bak nick'ene?
Er de seriøse eller er det bare synsere som formidler via en annen part?
mange av innleggene fremstår ikke for meg som kommer fra profesjonelle piloter.

Omtrent like paalitelige som snittposteren her, tenker jeg.. Selvfoelgelig skal man ta slik informasjon med en stor klype salt, men det var jo ikke noe stormloep for aa ta dem i forsvar heller ... ;)

Og nei - svigers snakker IKKE norsk! :lol:

Nå fikk jeg akkurat svar fra en bekjent som jobber der nede .. han er ikke spesielt imponert over noen av dem, men av to onder ville han valgt Safi ....

Da synes jeg du skal la være og sende svigermora med Safi Air. Jeg henviste til artikkelen i AW der en reporter var med tur/retur Kabul og konkluderte deretter. Servicenivået ombord var godt og kabinen så spotless ut.

At de er featured i AW betyr vel egentlig bare at de snart går utfor stupet...:D

Ifølge vedkommende var det helt greit, men at det var bedre plass hos Kam Air enn Safi. Begge var med "Fly med en midtgang" så tror det var med 737 med begge. Flyene til Ariana derimot så vesentlig mer shabby ut og de har de visst forbud mot å fly med hvis jeg tolket det riktig.

Håper alle er litt forsiktige med å gå så langt som å ANBEFALE flyselskap som de ikke selv har hørt noe negativt om. Det finnes veldig mye rart der ute, så å anbefale selskap som "virker som de har greit service nivå" etc er fullstendig uforståelig for meg...

Uansett. ang Ariana så er det så ille at de er på EU blacklist, og når det går så langt så er det virkelig galt: "Selskapet har flyveforbud innenfor EU, med unntak av et leaset fransk-registrert Airbus A321, som brukes på ruter til Tyskland".

Håper ihvertfall alle vil tenke seg litt om før de anbefaler noe som helst!

Håper alle er litt forsiktige med å gå så langt som å ANBEFALE flyselskap som de ikke selv har hørt noe negativt om. Det finnes veldig mye rart der ute, så å anbefale selskap som "virker som de har greit service nivå" etc er fullstendig uforståelig for meg...

Selvsagt. Men må man så må man, og det er endel destinasjoner hvor man ikke akurat har flust med alternativer:p Og billettene var bestilt før jeg spurte her inne

...men vedkommende innrømte vel at det var deilig å få dumpe ned i sete 1K hos LH etterpå. Om det skyltes setet og Champagnen eller andre grunner spurte jeg ikke om, men personen hadde ikke følt seg utrygg hos noen av de

Dette er det ordrette svaret jeg fikk fra min bekjente der nede .... det er vel egentlig ganske beskrivende ...

Tror Safi er bedre, ingen safe verden her nede vet du>

Noen som klarer å ta flytypen basert på denne vingen? Den tilhører visst Safi, men jeg er usikker på om det er en 737NG eller en 737-200. Vet ikke hvordan 200 ser ut, men det er ikke en CL siden den mangler "klumpen" ytterst på vingen. Muligens det er en NG, men synes vingen virker litt annerledes

Safi.jpg

Last edited:
Back