• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Så var det onsdag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenavdelingen på Ris. Friskere og frisk nok til å komme meg tilbake på kontoret på toppen av byen - med eget kontor så er jo også den eventuelle smittefaren mye mindre. Slipper trening i kveld - men besøk hos opphavet står på programmet. Gjør dagen best!

God morgen fra Monaco. Ble en lang og fin dag i går på den lokale yacht cluben med en herlig gjeng og en fantastisk middag på kveldingen. To lange møter i dag og grunnet null direkteflyginger så lander jeg med samme KLM rute som for tre dager siden klokken 22.30. Blir virkelig godt med Knausen og kjernefamilien igjen.

Morn fra Tønsberg stasjon. På tross av vintertid så trengte jeg fortsatt både lys og refleks på sykkelturen ned til stasjonen. Frost og kaldt var det også, men Vy spanderer kaffen også denne uken

Mornings fra L1. Plutselig en dag uten at noen barn skal sendes på trening eller kamp. Og huset er nyvasket når jeg kommer hjem. Ha en fin dag.

Goo'morgen. Så blev det onsdag. Ugens midterste dag. Jeg var i dag oppe klokken cirka 03.30, og kunne egentlig have lavet en morgentråd basseret på Airbus A330. Men vi holder os dog til verdens dejligste maskine. Nemlig Boeing 7.47 :) Solskind over Malmö, så forhåbentlig kan det kun blive en dejlig dag. God dag til jer der ude i hvert fald :-)

God morgen fra Monaco. Ble en lang og fin dag i går på den lokale yacht cluben med en herlig gjeng og en fantastisk middag på kveldingen. To lange møter i dag og grunnet null direkteflyginger så lander jeg med samme KLM rute som for tre dager siden klokken 22.30. Blir virkelig godt med Knausen og kjernefamilien igjen.
OK, det er ikke Marbella, men det er jo litt fint her da.

Attachments

• IMG_7347.webp
    IMG_7347.webp
    200.6 KB · Views: 20
  • IMG_7349.webp
    IMG_7349.webp
    186.2 KB · Views: 15
  • IMG_7351.webp
    IMG_7351.webp
    117.2 KB · Views: 15
  • IMG_7354.webp
    IMG_7354.webp
    214.7 KB · Views: 16
  • IMG_7356.webp
    IMG_7356.webp
    147.5 KB · Views: 16
  • IMG_7357.webp
    IMG_7357.webp
    242.7 KB · Views: 19
  • IMG_7358.webp
    IMG_7358.webp
    152.3 KB · Views: 24
God tidlig morgen fra Chile. Dagen begynner tidligere enn vanlig da bedre halvdel skulle ut å fly på morgenkvisten. Men da blir det bare litt mer kaffe før dagens treningsøkt. Ha en bra dag.

God morgen fra kontoret på Ensjø,
Små travle dager. Litt sykdom rundt på kontoret så da drypper det litt rundt på resten av gruppa.
Kvelden i går ble det å rydde litt i garasjen for å sikre at det blir plass til ny bil, ladeporten er på andre siden og bilen 20 cm lenger enn dagens. Så da må det fikses litt.
Burde ordne litt til, så får se om det blir i kveld eller til helgen. Men nå får i alle fall bilen plass. Blir litt mer spennende om ladekabelen går rundt eller om jeg må kjøpe en som er litt lenger.
I kveld blir det en tur til frisøren som er sårt tiltrengt

God onsdag ønskes

S

God Onsdag fra Nordmøre. og tidenes handover er i gang. Sitter å ser litt på FR24, og ser at SIA7824 som lå på 39000 fot ut fra Singapore gjorde en 180 grader over Sør Kina havet og nå er nede på 14000 fot. Får håpe de har kontroll og det ikke er noe.

God morgen fra Paris!
Et par dager i den vakre franske hovedstaden nå på senhøsten. Med 16´C så er det perfekt temperatur til byvandring både på dagtid og kveldstid. Jeg bor denne gangen på et sjarmerende fransk hotell som befinner seg på andre siden av Place de la République og hører inn under bydelen 11. arrondissement. Dette er et vesentlig mer rolig området og neppe så fasjonabelt og staselig som vakre Montmartre, men man får likevel den herlige paris-følelsen av å gå i disse gatene også.

Byvandring på kveldstid i storbyene Paris, Athen og Buenos Aires er noe jeg aldri får nok av! Så utrolig herlig å absorbere lyder, lukter og energien i disse unike stedene og være en del av det. Følelsen kan vanskelig beskrives, det må bare oppleves!

Ha en fin onsdag!

Attachments

• IMG_3445.webp
    IMG_3445.webp
    75.6 KB · Views: 15
God formiddag fra Lommedalen. Fikk meil på morgenkvisten, Flighten fra Hanga Roa til SCL er utsatt 20 min, både avgang og ankomst. For 3 dager siden fikk jeg mail om at ankomst Hanga Roa er 20 min tidligere, men samme avgangstid fra SCL. (skal bakkemanskapene ha lunsjpause
Eeeendelig fikk jeg bestilt siste flight på vinterens ferie, nå på morgenkvisten. Første flighter ble bestilt 04 August, så det har tatt litt tid kan man trygt si. Flighten fra Auckland til Christchurch ble delt i 2 med 4:05 mellomlanding i Wellington. Det er 8km fra flyplass til byen, så jeg håper vi er i rute og kan ta en taxi inn for å se på by'n. Når denne flighten ble delt i 2 kommer vi opp i 18 flighter, som er 1 mer enn i 2025 ferien. Total flytid blir 82 timer 22min. Foreløpig har jeg brukt 100.657,36kr på flybiletter, så tilkommer en sete reservasjon med Latam mellom MEL og SCL og kanskje noen andre tillegg. Det gjenstår 1+3 netter med hotell i Santiago, og muligens i Queenstown(NZ) så er overnattingene i boks, foreløpige hotell kostnader er 19754,16kr. Wellington-CHC er med Dash8 300, som Air NZ er verdens største opperatør av. Dette er bare min fjerde flight med propellfly, for 14 år siden fløy jeg ARN-RIX-TLL med Q400 og den første var i Des. 1986 fra nettop Wellington over Cook Strait til Pickton med Skyferries sin Cessna Grand Caravan, tror jeg det må ha vært, så det blir enda en ny fly-variant på lista.
Vi har hatt omelett til brunsj, så blir det middag i Drammens området, da vi skal til Mjøndalen å se "hengekampen" mellom Mjøndalen og Stabæk. Vi går for 4de seier på rad og regner med 3 poeng, så Mjøndalen blir nedrykks klare og selv ikke ekstrem teori kan få oss på nedrykks-kvallikk plassen.
Ha en fortsatt fin dag, med eller uten fotball kamp og med eller uten aktiv booking finger.

God Onsdag fra Nordmøre. og tidenes handover er i gang. Sitter å ser litt på FR24, og ser at SIA7824 som lå på 39000 fot ut fra Singapore gjorde en 180 grader over Sør Kina havet og nå er nede på 14000 fot. Får håpe de har kontroll og det ikke er noe.

Fikk den med meg jeg og. Var en periode den forsvant helt fra FR24 og ADSB-tracking for øvrig så det var noe spekulasjoner online om den hadde gått i sjøen. Men den kom tilbake på tracking etterhvert og har landa tilbake i Singapore.

God `middag fra OSL. Første runde med nye Sas-business ned til CPH og videre til MUC, prøver å ikke spise (for mye) i loungen i tilfelle de skulle servere noe bra ombord 😁
Forsåvidt små gleder i reisehverdagen, men Sas Mastercard `Premium bonus´ (book bonustur i Y, reis i C) og å kunne dytte på flighter som Diamant gjør dagen unektelig gøynere og lettere 🙂

God dag fra Kongsberg etter å vært på sykehus mer eller mindre sammenhengende i 3 uker. Utrolig godt å komme hjem. Siste uken på Riksen var tøff med flere krevende undersøkelser på kort tid. Formen er langt fra på topp ennå, men jeg håper den kommer seg fremover.

Uansett så blir det å se Brann-Glimt på fjernsynet i kveld. Vi får satse på at Brann varter opp med storspill.

Mye liv og røre i morgentråden her i dag. Det er jo faktisk ekstra best.

Her ble det litt plutselig hjemmekontor. Startet dagen med møter hjemme og til slutt var klokken såpass at det ikke egentlig lønte seg å dra inn til bortisen. Så da bare fortsatte jeg her hjemme. Deilig å ikke spise salat i dag. Bare ferskt brød og lunchkaker. Herlich.

Ha en super onsdag!

• Like
Reactions: EB
God ettermidag,

Travle dager , jobb , Flymuseet , familien tcetra , tcetra , tcetra.......
I kveld medlemsmøte NJK avd. Mariero Rogaland.

Ha en fortsatt fin dag.

God `middag fra OSL. Første runde med nye Sas-business ned til CPH og videre til MUC, prøver å ikke spise (for mye) i loungen i tilfelle de skulle servere noe bra ombord 😁
Forsåvidt små gleder i reisehverdagen, men Sas Mastercard `Premium bonus´ (book bonustur i Y, reis i C) og å kunne dytte på flighter som Diamant gjør dagen unektelig gøynere og lettere 🙂
Suveren opplevelse på SK 459 OSL-CPH nå, purser i underholdene storform serverte Champis´, god vin, Bailays m.m til de som ville ha det, og til et par stykker som lot seg overbeviste 😃 God mat, suverent crew, gøyeste flyturen på lenge.

……ikke helt god onsdag her i vest, strømkablen inn til oss (vi har nedgravde strømkabler) ble kuttet ved 10:00 tiden - oppgradering av vannledningene er klart synderen. Passer dårlig med en travel dag, generatoren gir meg Internett og noe strøm - men bråker bra så langt i fra ideelt som bakgrunns musikk til Teams. Apropos Teams så er jo Azure også nede (AWS også) Azure har tatt med seg Alaska’s Web Sider, App og Innsjekking - så de har en værre dag enn meg - men solen skinner …..

Back