Helt enig! En eneste CRJ900 kunne dekke både en daglig OSL-MAD (Iberia fløy den delvis med CRJ900), en daglig OSL-WAW, og hatt tid til ytterligere en europatur på halvannen time; OSL-DUS, BRU e.l som tidligere delvis ble flydd av med Avro. Hvor ofte hadde disse rutene mer enn 88 pax...?
Med det tidligere nevnte lavere fuel forbruket så kunne altså TRE euro ruter blitt flydd med en redusert fuel kostnad på 250.000 x 300 (konservativt) dager = 75 mill dkk (90 mnok) lavere kostnad pr år... For ETT fly, som kunne reddet TRE ruter...
Hadde ikke CPH hatt CRJ900 nå fremover så hadde det nok vært et LANGT større antall ruter som hadde blitt nedlagt derfra - det er synd at OSL og STO pr i dag ikke har det samme alternativet...! Jeg HÅPER det kommer!
I følge flere, eksempelvis Kaptein Krok, er SAS sine CRJ900 av NG-varianten, som er mer støysvake i kabinen. Min egne erfaringer med 700 og 900 begrenser seg til LH Cityline sine, og der syntes jeg da støynivået er behagelig nok...
Ja, jeg er klar over det med NG, men når det gjelder -900 serien, trodde jeg alle var bygd som NG helt fra starten av produksjonen!
VC-10
Og Tommy777: Det med bredden stemmer ikke helt; CRJ900 cabin er 2,57 m bred på det bredeste, mens CRJ200 er 2,53 m, så hver pax har 1 cm ekstra å boltre seg på...![]()
Litt On Topic dette... Beklager. Men er det pussig strategi at nesten halvparten av rutekuttene kommer i Norge. Etter hva jeg forstod er Norge det eneste som tjener penger?
http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=20191Når det ny program er filet til, vil der være blot 43 SAS-fly i Danmark. Det samme i Norge og 34 i Sverige. MD 80-ere fases ud på stribe.
Takeoff melder om at alle MD modeller skal ut på løpende bånd!
Synd SVG-ARN legges ned. Kanskje noe for DY å åpne?
Er det når vinter-rutene begynner igjen til høsten, siste helg i oktober, at det totalt sett er 16 færre fly i produksjon?
2 stk A340
2 stk 735 (som i annet sted på forumet er varslet tilbakelevert nå i mars og april)
x stk Avro 70, Transwede, totalt 4 ?
x stk Avro 85, Atlantic AW ? (i SAS "farger") totalt 2 eller 3
x stk CRJ200, Cimber Air (2 i SAS "farger" ?)
Men alle disse oppveies vel av levering av nye CRJ900...
Har det ikke blitt snakket om utfasing av 1 eller 2 Fokker 50 ? (de 2 hvite ? )
Det er forstatt langt igjen til 16 fly, og da må det vel være utfasing av 10+ MD-80 ??
Var det ikke snakk om 737-400 som skulle ut også, eller rører jeg nå?
Det er forstatt langt igjen til 16 fly, og da må det vel være utfasing av 10+ MD-80 ??
Ja , det gjør du.
2 stk 735 april og mai , LN-BRR og LN-BRS
1 stk F50 , LN-RNM
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.