Så kom rutekuttet i SAS...

Lamox

ScanFlyer Silver
Så kom rutekuttet i SAS...

Så ble det nye trafikkprogrammet i SAS presentert, med følgende rutenedleggelser:

Fra København: Malaga, Alicante, Kangerlussuaq og Tammerfors
Fra Oslo: Malaga, Madrid, Palma de Mallorca, Warszawa, Venedig, Cagliari, Palermo
Fra Stockholm: Hamburg, Edinburg, Split, Malaga, Palma de Mallorca, Stavanger, Dubrovnik, Antalya, Nice.

Egentlig mindre dramatisk enn hva jeg hadde forventet.. Dette tilsvarer en reduksjon i antall fly på 10% i Scandinavian Airlines flyflåte, til 141 fly.

Krok

Re: Så kom rutekuttet i SAS...

Sr vi så JK øge på AGP,PMI etc, eller vil priserne bare øge. Af hensyn til yield så forhåbentlig det sidste.

Malaga? Alicante? Snakk om gavepakke til Norwegian .....

Det betyr at det fra Østlandsområdet til Madrid nå har gått fra 3 til 0 selskaper.

Bortsett fra ARN-NCE og OSL-PMI så vil jeg ikke si det er noen her som overasker meg

Hva med SEA?

Dette er kun de nye kuttene. Longhaul kuttene ble offentliggjort for flere uker siden, med nedleggelse av Seattle og Dehli fra CPH, og Bangkok og Beijing fra STO...

ARN-NCE var en stor surprise för mig. Tyckte det var fullt i både Y och M förra sommaren. AGP och PMI sköter nog JK fint och till AYT har vi charter...

Last edited:

Det var noen overraskelser her. Jeg trodde rutene til Spania gikk som bare det, eller er dette fra vinterprogrammet, slik at Malaga og Madrid gjøres om til rene sommerruter? Norwegian gnir seg nok i hendene av dette. Det er svært synd at Madrid i så fall forsvinner fra Oslo, men er det mulig at Spanair kommer tilbake? De er jo fortsatt med i Star, men økonomien er skrall. Oslo-Palma er også noe overraskende. Fra Stockholm er det svært overraskende at Malaga og Nice forsvinner. For Københavns del er det et lite sjokk at Malaga og særlig Alicante legges ned. Malaga forsvinner vel da helt fra SAS' rutekart.

Da kan man jo allerede begynne å mimre. Har hatt mange turer med SAS via CPH til Malaga opp gjennom årene!

Malaga og Nice var små bomber , men mulig at JK starter opp fra Malaga ?

Quote:

Antalet flygplan i Scandinavian Airlines flotta reduceras med cirka 10 procent, från 157 till 141 flygplan fram till december i år, varav 130 kommer användas i trafik.

Betyr det at 11 fly skal settes på bakken/ lagres på toppen av reduksjonen med 10 prosent
(16) fly?
Det er jo snakk hele 27 ut av produksjon. Ikke bra.

Mvh
Trimmet opel ascona

Det er vel kanskje rundt 11 som er inne til diverse checker/servicer til en hver tid kanskje?

Ikke utenkelig, syntes at SAS NO stadig har 3-4 maskiner ute alene

Noen som vet hva som skjer med langrutemaskinene? Går de tilbake til leasingselskapet eller blir de bare stående?

Det nevnes ikke noe om rutekutt innenlands i Norge. Vi vet jo at det er kuttet en til to daglige rundturer på TRD-BOO-TOS. Er dette annonsert andre steder, eller blir det bare forbigått med stillhet?

Dette kan se mer dramatisk ut enn det det er. Stort sett er det jo snakk om tradisjonelle sommerruter som ikke skal flys til vinteren. Men de skal flys sommeren 2009, og med stor sannsynlighet dukker de også opp til sommerprogrammet i 2010.

Nedleggingen av Oslo-Warszawa har for øvrig vært annonsert tidligere.

Bortsett fra ARN-NCE og OSL-PMI så vil jeg ikke si det er noen her som overasker meg

Stockholm-Nice skal ikke legges ned, det er den annonserte ruten Ängelholm-Nice som ikke åpnes.

Ettersom Palma-ruten stenges 25. oktober, er det jo sannsynlig at denne dukker opp igjen neste sommer.

Noen som vet hva som skjer med langrutemaskinene? Går de tilbake til leasingselskapet eller blir de bare stående?

Nå klarer jeg ikke finne igjen infoen/posten om dette, men mener SAS har lagt ut 2 stk 340 for lease

Stockholm-Nice skal ikke legges ned, det er den annonserte ruten Ängelholm-Nice som ikke åpnes.

Og da ble det en overaskelse mindre. :)

Det nevnes ikke noe om rutekutt innenlands i Norge. Vi vet jo at det er kuttet en til to daglige rundturer på TRD-BOO-TOS. Er dette annonsert andre steder, eller blir det bare forbigått med stillhet?

Ingen steder jeg har fått med meg, ihvertfall. Mistenker at det aldri kommer en slik annonsering, heller.

Disse er også kuttet videre til TRD (og muligens til BGO). Det er også fjernet i hvert fall en daglig rundtur OSL-BOO

EDIT: Hmmmm, lese hele innlegget neste gang kanskje....? :)

Last edited:
Back