Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Uansett hvis man er uheldig og selger et produkt av dårlig kvalitet er det korrekt kundebehandling å tilby et annet produkt eller pengene tilbake.
Som nevnt i artikkelen er dette normal praksis hos Norwegian og produktet leveres da tilbake til Gate Gourmet i ettertid.
Pengene refunderes med det samme eller korttransaksjonen kanselleres uten noen problemer.
Vanskelig å vite hvorfor crewet har valgt å gjøre dette anneledes. Kanskje det var en grunn som ikke har kommet frem i media?

Heldigvis ble ikke Politiet kontaktet. Ryanair gjorde det på Rygge når kunden ville ha pengene tilbake ^_^

Synes forsåvidt GG på Flesland leverer bedre produkter en GG på Gardermoen!

Slår ikke det knusktørre elementet (tror det var en mellomting mellom pølsebrød og loff) med tunfisk jeg fikk hos Austrian. Gikk til katta da jeg kom hjem!

Tull, for passasjerene er det likegyldig hvem som er flyselskapenet sin leverandør, da det er flyselskapet sitt ansvar å finne de leverandørene som kan levere produkter av god nok kvallitet. Hvem som har klaget Ciabatten er uvesentlig da det er flyselskapet som selger den

Tull! Det er cateringselskapets feil at de ikke leverer det de skal, men at det er Norwegians problem skal jeg være enig i.

For øvrig vel jeg vel våge å påstå at det å bestille en Ciabatta og klage på at den er tørr og melete er som å bestille reker og klage på at de smaker sjø. Men så bestiller jeg aldri verken ciabatta eller reker, uansett sted. :p

Last edited:

Uff, så leit at jeg "dro inn SAS". Det er jo selvsagt helt utilgivelig :lol:

SAS, Norwegian eller hva som helst.

Riktignok slapp klageren hos Norwegian å bli møtt av politiet, men ellers har jo forumdeltagerne og media godtet seg vidt og bredt om Ryanair's "Freshly made sandwich".

Godt at også andre flyselskaper får fortjent oppmerksomhet for det de serverer ombord til stive priser.:old

Helt enig med blant annet Fnate, her er Norwegian ansvarlige. Et annet eksempel er at du ikke kan klage til Ica om du finner en rottehale i Coca-Cola'n du kjøpte der. Overskriften på TV2 sin sak burde heller være "Så fersk ser Gate Gourmet's «freshe» ciabatta ut".

Her bommer du faktisk ganske grovt; som kunde kan du nemlig rette mangelsinnsigelser mot selger. :)

Det Cola-eksemplet er faktisk litt interessant i denne sammenhengen, selv om det er litt ekstremt. Dersom du kjøpte en flaske Cola som var doven (eller inneholdt en rottehale...) kan du selvsagt klage til ICA, men jeg tviler på om noen ville funnet på å skrive "Så dårlig er ICAs cola". Jeg tviler også på at ICA ville sagt at de ikke kunne gi deg en ny fordi de allerede har betalt Coca-Cola for den, så det er nok Norwegians reaksjon her som er det største problemet.

Lurer på om Kari Amalie noen gang har kjøpt en burger på McDonalds eller Burger King? De bildene holder sjelden hva de lover! :p

Last edited:

Spent på neste avis oppslag blir? vi har no hvert innom rullestol brukere, passajerer som ikke vil reise med pass, så no en dårlig sandwich som om jeg ikke har smakt det på andre flyselskaper. cant whait whats next.....:cool:

Spent på neste avis oppslag blir? vi har no hvert innom rullestol brukere, passajerer som ikke vil reise med pass, så no en dårlig sandwich som om jeg ikke har smakt det på andre flyselskaper. cant whait whats next.....:cool:

Jeg tør ikke engang tenke på det, men jeg full tillit til at TV2 tar tak i det, hva det nå enn måtte være. :rolleyes:

Det neste blir nok: "Passasjerar opplever meir turbulens i lufta hos Norwegian enn hos SAS", samt en uforståelig forklaring fra Skånvik ;)

Det neste blir nok: "Passasjerar opplever meir turbulens i lufta hos Norwegian enn hos SAS", samt en uforståelig forklaring fra Skånvik ;)

Du må jo forstå at Norwegian må holde kostnadene nede for å kunne tilby billige billetter og være en utfordrer i markedet, så da kan man ikke fly gjennom kostbar, turbulensfri luft sånn som SAS gjør.:colgate:

Last edited:

Tror vi sier det omvendt jeg, siden det er smågrisene som flyr sidelengs gjennom turbulensen!

Jeg tør ikke engang tenke på det, men jeg full tillit til at TV2 tar tak i det, hva det nå enn måtte være. :rolleyes:

Blir flere kommentarer i denne tråden, enn langt "viktigere" saker luftfarten som blir lagt ut på dette forumet. Dobbelt så mange tilbakemeldinger/visninger i denne saken enn at Airbus skal videreutvikle ny A320. Så blir nok mer av sånt, slikt engasjement dette vekker selv på dette forumet.

[mod] La oss heller komme tilbake til saken ... [/mod]

Men når vi først er inne på maten til DY. Er det noe her som har testa cheesburgern dem selger på lengre turer?

Men når vi først er inne på maten til DY. Er det noe her som har testa cheesburgern dem selger på lengre turer?

Dy selger ikke lenger cheeseburgere ombord.
De har nå kun panini og 2 forskjellige ciabatta.

Brødet er ferskt, og blir ikke produsert eller påsmurt av Gate Gourmet, men derimot av et firma i Sverige. Disse blir daglig kjørt med transport til Oslo.
Til info er det akkurat samme brød SAS bruker, og også fra samme produsent.

Jeg kunne ikke se store avvik fra den aktuelle ciabattaen i forhold til bildet i menyen. Det var 2 skiver ost og et salatblad..

Smaken er som baken, og alle kan ikke like det samme.
Om det hadde vært noe galt med ciabattaen, så er jeg sikker på at crewet hadde tilbudt en ny eller pengene tilbake.

Du får ikke pengen tilbake hos Narvesen heller om du ikke liker baguetten du nettopp kjøpte. Det skal i tilfelle være en feil med den.

Prisen er også bra ombord. Samme type ciabatta i terminalen på OSL koster 20 kroner mer, så skjønner ikke problemet.

Dy selger ikke lenger cheeseburgere ombord.
De har nå kun panini og 2 forskjellige ciabatta.

Brødet er ferskt, og blir ikke produsert eller påsmurt av Gate Gourmet, men derimot av et firma i Sverige. Disse blir daglig kjørt med transport til Oslo.
Til info er det akkurat samme brød SAS bruker, og også fra samme produsent.

Jeg kunne ikke se store avvik fra den aktuelle ciabattaen i forhold til bildet i menyen. Det var 2 skiver ost og et salatblad..

Smaken er som baken, og alle kan ikke like det samme.
Om det hadde vært noe galt med ciabattaen, så er jeg sikker på at crewet hadde tilbudt en ny eller pengene tilbake.

Du får ikke pengen tilbake hos Narvesen heller om du ikke liker baguetten du nettopp kjøpte. Det skal i tilfelle være en feil med den.

Prisen er også bra ombord. Samme type ciabatta i terminalen på OSL koster 20 kroner mer, så skjønner ikke problemet.

Herlig informativt innlegg i nok en tåpelig debatt :thumbup

Tull! Det er cateringselskapets feil at de ikke leverer det de skal, men at det er Norwegians problem skal jeg være enig i.

For øvrig vel jeg vel våge å påstå at det å bestille en Ciabatta og klage på at den er tørr og melete er som å bestille reker og klage på at de smaker sjø. Men så bestiller jeg aldri verken ciabatta eller reker, uansett sted. :p

Beklager, men det du påstår er tull.
Catering selskapet utvikkler, produserer og ikke minst lever det selskapet vil ha og bestiller.
Ned til mikrogrammet.

Prosessen er enkel, selskapet forteller hva de vil ha, blir skriftelig presentert for nogenlunde hva cateringselskapet kan levere og til hvilken pris.
Deretter så lages en meal-presentasjon hvor catering selskapet viser frem ferdig lagde produkter i ulike former, smaker, utseende etc-etc.
Ut fra det bestemmer selskapet hvilke de vil ha.
Det veies, taes bilder, og prøves i alle mulige former.
Dette blir så produsert etter spesifikasjoenene som er arbeidet frem sammen, og bildene viser hvordan dette skal se ut.
Det taes stikk prøver ute på linjene for å sjekke mengde, utseende vekt osv, for å sjekke at alt er etter spesifikasjon.

Dette er så nitidig fra selskapene at man kan ikke skylde på catering selskapet.
Det blir som å skyle på Boeing for at setene SAS benytter, er grusome å sitte i.

Det er korrekt som SAS-Steward beskriver - jeg har selv vært med på prosessen i et par selskaper.

Vanlig prosedyre i saker som dette på de steder der jeg har jobbet, er at man tar varen som kunden er misfornøyd med i retur.
Man gir alltid kunden ny vare, eller pengene tilbake.
De fleste leverandører krediterer levert vare som ikke holder den kvaliteten som den skal, om ikke, og om dette blir et stort problem, skifter men leverandør.
Så her er det nok Norwegians rutiner som ikke er helt som de skal være.
Det er i allefall ikke kunden sin skyld at ciabattaen ikke er så fresh som den burde være.

Back