• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Rykte: SAS ställer MD-87, tar in MD-90 (???)

Re: Rykte: SAS ställer MD-87, tar in MD-90 (???)

Hva var grunnen til at SAS kvittet seg med MD90 egentlig?

SAS hadde vel i utgangspunktet åtte MD-90-30-maskiner som ble faset inn i 1996 og 1997. På 2000-tallet prøvde selskapet å få tak i enda flere slike fly, men lyktes ikke. Så da SAS ikke klarte å få inn flere MD-90 kvittet de seg heller med dem. Vet ikke hvorfor de ikke kunne beholde de åtte de allerede hadde, kanskje det var for lite til at det ble lønnsomt - skjedde det i forbindelse med delingen av SAS til fire underselskaper? Jeg synes for øvrig det er rart om Blue1 ikke skal få beholde sine fly - de har jo faktisk trappet opp innfasingen av MD-90-maskiner i år og har nå fem i drift. Disse har "erstattet" Avro RJ100-flyene, de har vel bare et slikt igjen nå. Og det er ellers lenge siden Saab 2000 gikk ut.
 
Last edited:
Re: Rykte: SAS ställer MD-87, tar in MD-90 (???)

Beträffande MD-87 och MD-90 så finns det viss substans i ryktet, har jag fått veta. Den som lever får se vad som sker...
 
Back
Top