*RYKTE* AA til OSL fra 2011

LN-AFG

ScanFlyer Gold
Medlem
Ser utifra en post på A.net at ryktene går om AA til OSL fra mai 2011 med B757-200 fra JFK. Normalt noe å ta med en klype salt, men han som har postet dette er høyt "respektert" på A.net og vil nok tro han vet mer om det som skjer i bakgrunnen hos AA enn mange andre.

Blir spennende å se om dette slår til. Longhaul fra OSL brygger opp til å bli meget spennende foran neste sesong!

http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/4891184/

AA har vært forsiktig med 757-satsingen sin hittil .. skal dette være en del av en større satsing? Finner det lite sannsynlig hvis det dreier seg om en enkeltstående flight. Imidlertid har AA inngått interline og codesharesamarbeid med jetBlue på JFK, så det ser ut som at det satses iallefall noe der ...

Stemmer dette er det nok en viss AA-Skipper som rydder litt på bidding.skjemaet sitt også.... ;)

Fantastisk spennende. American til John F. Kennedy som et supplement til Continental's Newark-flight er jo langt å foretrekke foran SAS til Newark (etter min mening). Da får vi heller tåle at Continental reduserer til 1 daglig.

Last edited:
Hvor mange selskaper vil da fly OSL-USA direkte fra neste sommer hvis også DY og SAS kommer i gang? Kan bli hyggelige priser for Ola Pottit :)

Hvis 'alle' kommer, blir det trangt ... men volumet fra Norge er stort og ikke alle skal til NYC. De som vil klare seg best er de som kan få den rette mixen lokal-/transfer. Jeg er ikke overbevist om at AA er istand til dette. De har dårlig feed inn til OSL og heller ikke oppsiktsvekkende bra feed ut av JFK, selv om de samarbeider med jetBlue. Delta er langt mer aggressive enn AA på JFK.

Både SK og CO drar nytte av CO's enorme rutenett fra EWR og har også bedre feed inn til OSL.

Her tror jeg DY blir den store taperen. De får ryggsekktrafikken, en del av storbytrafikken, men uten skikkelig feed på JFK vil det nok bli god plass ombord utenom skoleferien.

For i skoleferien kommer alt til å være fullt - det markedet er greit nok, og jeg tror yielden vil holde seg noenlunde stabil. Utenom skoleferien vil det bli et 'blodbad' .... altså - hvis 'alle' kommer ...

Personlig så jeg gerne en rute fra Skandinavien til midvesten/DEN/MSP evt IAH
Operating carrier er uden betydning
Hilsen
Ole

De har dårlig feed inn til OSL og heller ikke oppsiktsvekkende bra feed ut av JFK, selv om de samarbeider med jetBlue. Delta er langt mer aggressive enn AA på JFK.

Jeg vet ikke helt om du har hele oversikten LN-MOW, ved å fly for å rekke AA-bølgen ut av JFK (ankomst fra OSL rundt kl. 14:00 lokal tid), så er det 22 US-destinasjoner en rekker i løpet de neste timene. Med jetblue-avtalen er det ytterligere 24 US-destinasjon tilgjengelig. I tillegg til dette når en også 12 latin-amerikanske destinasjon og to i Canada (Montreal og Vancouver).

Totalt snakker vi her om 60 destinasjon som kan nås med bare en stopp + The Big Apple nonstop.

Spennende rykte, og AA har vel jevnlig blitt nevnt som en het kandidat til OSL. En evt. rute vil også sette en stopper for COs 2x daglige til EWR på sommerhalvåret.

Her tror jeg DY blir den store taperen. De får ryggsekktrafikken, en del av storbytrafikken, men uten skikkelig feed på JFK vil det nok bli god plass ombord utenom skoleferien.
Enig med deg -MOW. Dersom DY IC skal satse vestover må det bli til en annen by enn NYC som også er fristende for turister gjennom hele året. (MIA hadde kanskje vært et alternativ?) Ellers tror jeg nok at DY heller burde se østover dersom AA etablerer seg. Men det trenger vi kanskje ikke diskutere i denne tråden.

BA og AY er jo de eneste OW-selskapene som flyr på OSL, så det blir jo dårlig med feed.
I tillegg er vel ikke BA overbegeistret for noe sånt, så dette tror jeg ikke før jeg ser det.

Det må vel være bra for BA og få styrket OW på OSL? Selvom de kan miste noen passasjerer på det

Totalt snakker vi her om 60 destinasjon som kan nås med bare en stopp + The Big Apple nonstop.

OK, da har de biffet opp litt mer enn jeg trodde.

Hva med Oslo-Atlanta?

Den store, våte drømmen for min del ... Men når man ser resonnementet som brukes i CPH tror jeg desverre at det ikke blir noe av. Hadde 757 hatt range OSL-ATL hadde denne vært en bankers, men jeg tror de ser 767 som for stor og da blir det uaktuelt. imidkertid har OSL-Detroit vært nevnt, og det går med 757.

Jeg vil veldig gjerne ha flere OneWorld selskaper til OSL, men ikke AA da det går på bekostning av BA.
Cathay Pacific derimot hadde vært hjertelig velkommen, men DET er nok bare en våt drøm.
Men hadde gjerne tatt Iberia og Malev også jeg.
Men nå blir jo AB medlemmer av alliansen snart, så da blir det ett mer.

Hvilket av de amerikanske selskapene regnes som best om dagen? Noen som kommer opp på nivå med BA og LH?

Hvilket av de amerikanske selskapene regnes som best om dagen? Noen som kommer opp på nivå med BA og LH?

Det spørs, det skal ikke så mye til for å komme opp på LH nivå på IC, for å si det slik :)

Men det beste amerikanske selskapet på IC er etter min mening Continental, (og ja, jeg har prøvd de fleste).

Back