Rygge sliter idag

sukram

ScanFlyer Gold
Ser ut som Norwegian sliter med å få sendt avgårde flyene på Rygge pga værforholdene.

Har en mindre fornøyd mor som sitter /satt på buss til Gardermoen fordi DY2790 ble innstilt.
 
Ser ut som Norwegian sliter med å få sendt avgårde flyene på Rygge pga værforholdene.

Har en mindre fornøyd mor som sitter /satt på buss til Gardermoen fordi DY2790 ble innstilt.

Da tror jeg hun må klage til en høyere opp ............RYG har jo hatt ned i 150 m, og det kan vel ikke DY gjøre noe med vel, eller ??
 
Hehe, helt riktig. Tror ikke det var Norwegian hun var misfornøyd med, men heller generelt det at reisetiden ble betraktelig lengere enn først forventet. 150 meter ja, da blir det fort trøbbel... Er det bedring i sikte eller spøker det for flere avganger utover?
 
Tåka er i skrivende stund i ferd med å trekke litt unna flyplassen på Rygge ser jeg av siste metar, og slik det ser ut NÅ (kan jo fort forandre seg) så skal det bli stort sett bare tåkedis igjen utover kvelden, så får håpe de får avgårde noen avganger utover kvelden
 
Tåka er i skrivende stund i ferd med å trekke litt unna flyplassen på Rygge ser jeg av siste metar, og slik det ser ut NÅ (kan jo fort forandre seg) så skal det bli stort sett bare tåkedis igjen utover kvelden, så får håpe de får avgårde noen avganger utover kvelden


Da er det godt vi har kat 3 på OSL
 
Iflg. meten på Østlandssendingen så skulle det begynne å trekke litt fra nord ila morgendagen så den fuktige lufta fra fjorden ikke skulle trekke inn over lavereliggende strøk. Om det er positivt for Rygge får vi håpe, for da får vel OSL fuktig luft fra Hurdalsjøen så da blir det fort et dårlig alternativ kanskje :drunk:
 
DY2702 Trondheim 07:00 Avreist 05:54
Avreist 05.54??

DY2844 Klaipeda/Palanga 09:30 Ny tid 14:30
Fem timer forsinket, ny flyplass

DY2790 Bodø/Tromsø 09:55 Innstilt
Innstilt - ble passasjerene kjørt til Gardermoen?

DY2962 Malaga 13:50 Ny tid 15:00
1 t. og ti minutter forsinket, flyttet til Gardermoen

(fra ryg.no)
 
Last edited:
Samme smørja på Tåkeryggen, så Vildendene har flokket på Torp idag... ...hvor det forøvrig var knallvær...

Nå på kvelden derimot, så skimter man FZFG på METAR'ene fra Torp, med RVR nede i grenselandet...
 
Har fløyet noen CAT III inn til OSL idag ja. Og hver gang vi setter opp for dette, så titter vi ned på toppen av Hurumlandet, som selvfølgelig bader i sol.

Var forøvrig litt bedre forhold på OSL tidligere ikveld, men nå ser jeg ikke trærne utenfor hotellet her igjen, så tåka har tydeligvis ikke sluppet taket. Så det er vel bare å forberede seg på flere CAT III imorgen, samt enda mere fan deicing. Og samtidig nyte synet av Hurum som antagelig også imorgen bader seg i sola :)
 
Har fløyet noen CAT III inn til OSL idag ja. Og hver gang vi setter opp for dette, så titter vi ned på toppen av Hurumlandet, som selvfølgelig bader i sol.

Bare å smøre brilleglassene inn med vaselin så får du virkeligheten.
 
Og BHX-maskina til Ryanair, kvar gjekk ho? Såg den hadde diverta frå TRF....

Ryanair skriver selv

"Diverted to oslo airport due fog at torp oslo airport. passengers to be coached to torp oslo airport."
 
Og BHX-maskina til Ryanair, kvar gjekk ho? Såg den hadde diverta frå TRF....

Var så heldig å få både BHX og STN-maskinene til OSL i kveld. Flight deck skjønte lite når jeg spurte om de trengte fanblade-heating; "What is that ? Do you actually use hot air on the fanblades ? Do we need it ?" :p
Og jeg har møtt blidere stemmer hos SGS enn da jeg ringte å requested heating på disse maskinene. Men de kom deg sa avgårde igjen og PAX'n er på vei til TRF.
 
Flight deck skjønte lite når jeg spurte om de trengte fanblade-heating; "What is that ? Do you actually use hot air on the fanblades ? Do we need it ?" :p

Å? Har du hatt besøk av en av disse pilotene fra varmere strøk? ^_^ ...men fra spøk til revolver...
Side 27 i Ryanair sin De-icing Manual tar for seg de-icing av fanblades med både glykol og varmluft, iht. Boeing AMM, Subtask 71-00-00-660-001-F00 og Subtask 71-00-00-880-002-F00...

Is på fanblades var mao. ikke noe de fant opp på OSL... ;)
 
Å? Har du hatt besøk av en av disse pilotene fra varmere strøk? ^_^ ...men fra spøk til revolver...
Side 27 i Ryanair sin De-icing Manual tar for seg de-icing av fanblades med både glykol og varmluft, iht. Boeing AMM, Subtask 71-00-00-660-001-F00 og Subtask 71-00-00-880-002-F00...

Is på fanblades var mao. ikke noe de fant opp på OSL... ;)

Kan aldri tenke meg at dette stod nevnt noen steder i noe dokument før OSL ble hovedflyplass nei :-)

Som en kollega så kjekt sa "du vet ikke hva fanblade icing er før du har flydd en vinter på OSL".
 
Hehe.... Minner meg om noe jeg overhørte på radioen en gang i tiden, i FZFG:
Fly: "Tower, xxx123 request taxi..."
Tårnet: "xxx123, i assume you require de-icing? W2, cross the runway, and C to de-icing position N"
Fly: "Negative... We don't need de-icing..."
Tårnet: "Uhh.... xxx123, roger, taxi W2, backtrack and line up runway 18..."
Fly: "W2 to backtrack and line up runway 18, and also request 30 seconds for run-up to shed some ice..."
Tårnet: "Uhh... Approved..."

Var igrunn bare den som ikke de-icet den ettermiddagen... :p
 
Back
Top