Ser ut som Norwegian sliter med å få sendt avgårde flyene på Rygge pga værforholdene.
Har en mindre fornøyd mor som sitter /satt på buss til Gardermoen fordi DY2790 ble innstilt.
Tåka er i skrivende stund i ferd med å trekke litt unna flyplassen på Rygge ser jeg av siste metar, og slik det ser ut NÅ (kan jo fort forandre seg) så skal det bli stort sett bare tåkedis igjen utover kvelden, så får håpe de får avgårde noen avganger utover kvelden
Har fløyet noen CAT III inn til OSL idag ja. Og hver gang vi setter opp for dette, så titter vi ned på toppen av Hurumlandet, som selvfølgelig bader i sol.
Og BHX-maskina til Ryanair, kvar gjekk ho? Såg den hadde diverta frå TRF....
Og BHX-maskina til Ryanair, kvar gjekk ho? Såg den hadde diverta frå TRF....
Bare å smøre brilleglassene inn med vaselin så får du virkeligheten.
Flight deck skjønte lite når jeg spurte om de trengte fanblade-heating; "What is that ? Do you actually use hot air on the fanblades ? Do we need it ?"![]()
Det er ikke sikkert at pilotene har kommet til side 27 ennå...
Å? Har du hatt besøk av en av disse pilotene fra varmere strøk? ^_^ ...men fra spøk til revolver...
Side 27 i Ryanair sin De-icing Manual tar for seg de-icing av fanblades med både glykol og varmluft, iht. Boeing AMM, Subtask 71-00-00-660-001-F00 og Subtask 71-00-00-880-002-F00...
Is på fanblades var mao. ikke noe de fant opp på OSL...![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.